Jump to content

Oumier Bombus RTA review

Jim

Recommended Posts

Vandaag een review van een Oumier product, de meeste kennen het merk wel van de ondertussen wereldbekende Wasp RDA die tot op heden nog steeds gemaakt wordt en waar maar nieuwe versies van blijven opduiken.

Mijn ervaring met Oumier producten is dat het goedkoop is en dat je dan ook geen torenhoge wensen moet hebben op gebied van kwaliteit en innovatie.

Oumier is een merk dat altijd lage prijzen heeft gezien de concurrentie, en dat is ook deze Bombus RTA.

In EU shops zie ik die rond de 20€ en in China shops al vanaf 16$, heel goedkoop dus.

Deze Bombus is een 24mm RTA, single coil.

Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik alles degelijk zien en meet ik alles na en neem altijd mijn tijd voor een build tutorial.

Ik heb een paar aanpassingen gedaan in dit filmpje zoals andere ondergrond en ook wat zitten spelen met de belichting in de hoop dat het altijd maar beter zal worden.

Als je opmerkingen hebt hierover dan hoor ik het graag, feedback van kijkers is natuurlijk belangrijk anders denk ik dat ik goed bezig ben al is het misschien niet zo.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

Tfs1GGB.jpg?1

De spares en dat lijkt me wel duidelijk op de foto wat het is.

9sC2C7y.jpg?1

Ik heb de stainless steel versie, maar deze is wel erg bling bling en lijkt meer op chroom.

Maar voor de rest valt het uiterlijk behoorlijk mee, het grote Bombus logo op de kamer valt eens er liquid in de tank zit niet fel op.

Enkel die enorm fake ultemkleurige driptip daar knap ik op af.

42fRI8S.jpg?1

oI7owM7.jpg?1

Er zit een dikke isolator rond de 510 en die pin steekt ver genoeg uit om hybrid safe te zijn.

pfrLDxj.jpg?1

Een 510 driptip dus, geen probleem om je eigen driptips te gebruiken.

RozvXdF.jpg?1

Iets wat je tegenwoordig wel vaker ziet is de topfill op deze manier, gewoon even draaien aan de topcap en de gaten gaan open.

Of je hier fan van bent of niet is persoonlijk, voor mij heeft het geen enkele meerwaarde want ik moet telkens de driptip wegnemen anders kan ik er niet aan met mijn flesjes.

bIqdvsr.jpg?1

qJ51QTO.jpg?1

De airflow openingen zijn natuurlijk regelbaar zoals het moet.

yYDzXjs.jpg?1

De schroefdraad binnenin is niet topkwaliteit, piept een beetje en is niet heel precies maar bij een tank 16$ beschouw ik dat zeer zeker niet als een minpunt.

Het sluit af zoals het moet en daar gaat het om, verder is alles wel netjes afgewerkt en zuiver.

abqcNm9.jpg?1

Het build deck is niet iets wat je nog niet gezien hebt, kan me meerdere RTA's voor de geest halen die dezelfde opstelling hadden.

Twee blokken tegenover elkaar en vier posts, dus het maakt niet uit op welke manier je de coil draait want in dit deck kan je de coil altijd plaatsen.

Heb je een beetje scherpe ogen kan je opmerken dat de plus post een beetje naar binnen buigt, heb het geheel helemaal uit elkaar gehaald maar het is echt de post die wat krom staat.

pGbQBGY.jpg?1

v3uTnwu.jpg?1

i05Edbi.jpg?1

Onder de coil heb je toch een groot airflow gat zitten, als ik het was zou ik dat gat iets kleiner gemaakt hebben maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

DNvXB0Z.jpg?1

Voor het buildje geen fancy aliens of zoiets, nee ik heb nog wat Wotofo coils liggen die ook een keer opgebruikt moeten worden en als katoen een schoenveter van Vapefly.

Er zit standaard een coil bij de RTA maar zoals vaak nergens iets geschreven over welke waarde, type coil en draad het is en dan vertik ik het ook om die coil te dampen.

Als ik niet weet wat het is hoef ik het niet.

1ihVy01.jpg?1

Coil plaatsen in dit deck is dan ook heel simpel.

Bij andere RTA's zou ik de coil nog iets lager tegen de airflow plaatsen maar omdat de gaten hier zo groot zijn hang ik de coil liever iets hoger.

o9WiyM5.jpg?1

aWI3iSw.jpg?1

Qmmo7nf.jpg?1

Deze RTA wicken is wat mij betreft ook helemaal niet moeilijk.

Maar je kan misschien zien dat de wick gaten niet heel erg ruim zijn, dus met een 3mm coil zoals die van mij moet je toch de uiteinden van je katoen goed uitdunnen en bijknippen.

Ga je niet uitdunnen of bijknippen dan ben ik er zo goed als zeker van dat een dryhit heel snel zo voorkomen.

In mijn filmpje neem ik altijd de tijd of rustig en duidelijk uit te leggen hoe ik een atomizer wick, dat is mijn manier van werken en die werkt ook goed want ik heb zelden tot nooit een dryhit of last van lekkage.

jp7LP8w.jpg?1

lRgQjgQ.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Voor zijn prijs een heel goede RTA, niet perfect maar doet wat het moet doen.

- Over de smaak heb ik niks te klagen.

- De airflow is wat ruim voor mij persoonlijk, daarom zie je ook in mijn filmpje dat ik verkies om slechts één gat open te houden aan elke kant.

Dat geeft me toch die restrictie die deze RTA wel nodig heeft, het is een single coil atty en met de airflow helemaal open vergelijk ik het met een dual coil atty.

- Makkelijk te builden en wicken.

- Afwerking is degelijk en zuiver.

- De prijs van deze RTA is natuurlijk heel aantrekkelijk, 16$ is de prijs die ik anders betaal voor een clone.

Mijn enige minpunt is:

Op de website of nergens kan ik vinden wat de inhoud is met het bubble glas, op de website staat letterlijk 2ml oil tank...

Uit ervaring kan ik zeggen dat het alvast iets meer dan 2ml is, ik schat dat het met het bubble glas toch 3.5ml gaat zijn.

Voor je 16$ krijg je wel een goed product.

Ik heb wat persoonlijke puntjes zoals die driptip en de manier van vullen, maar dat is mijn voorkeur en kan ik niet als minpunt beschouwen.

• Like 14

De laminaat ondergrond is perfect, zeker niet blinkend.

Vind het zelfs cool zo, geen storend matje met allerlei kleuren of tekening.

Weer een top review van je ?

Edited by K&H
  • Like 2
  • Thanks 1