Jump to content

Batterij kapot??


MelisEleafPico

Recommended Posts

Ik heb een eleaf pico 75w ik gebruik daarin een 18650 batterij van Sony. Ik laat op het moment mijn batterij op in het apparaat. (over 2 dagen krijg ik een batterij oplader) 

Het probleem is dat zodra mijn batterij opgeladen is hij op het apparaat aangeeft niet niet helemaal vol te zitten(mist 1 streepje.) ook geeft die de melding dat de batterij laag is als die bijna leeg is niet meer.. Heb nog een batterij van mijn moeder erbij gehad en daar doet die het wel bij.. Die melding en helemaal vol. Waar kan dat aan liggen? En kan ik de batterij misschien beter niet meer gebruiken? Het valt me op dat het zo is na dat ik mijn eleaf pico iets van 2 weken niet heb gebruikt.. Batterij die raar doet zat er in..kan dat het zijn? Of komt het door het opladen in het apparaat? Ik doe 4 dagen met een batterij en heb het apparaat nog niet zo lang. Niet vaak er in opgeladen. Misschien 5x. Heb in de tussentijd een lader van me ma te leen gehad. 

Hopelijk weet iemand wat er mis gaat en wat ik het best kan doen. 

MvG 

Link to comment
Share on other sites

Koop je een paar reserve batterijen en laad ze extern op , deze batterij zal misschien niet defect zijn .

Koop er gelijk een doosje of sleeve bij om ze in te bewaren.

Vier dagen met een 18650 is wel extreem lang hoor.

Het inwendig opladen is een optie, maar erg goed laden die meestal niet.

Er zijn gevallen bekend waarbij de mod overlaadt en andere waar het net omgekeerd is.

Bij de pico is het usb poortje net het zwakke punt, die breken wel eens af.

Ook is het mogelijk dat daar wat vuil in zit en daarom slecht contact maakt.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Tamara Heb net nog iets gedaan heb nog.(waarschijnlijk niet zo slim maar wou weten wat die ging doen) Een extra batterij opgeladen in het ding zelf en bij die batterij doet die precies het zelfde. Dus het ligt sowieso aan het apparaat en aan hoe die oplaad. De batterij is dus prima. Ik ga morge bij me moeder dus ff een batterij extern opladen en als die het dan weer doet klopt het apparaat niet en dan gaat die retour en zenden ze me een nieuwe. Heb al contact gehad met de winkel. 

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Niet te hoge verwachtingen hebben hiervoor.

Met een nieuwe is het mogelijk net zo .

Dat is een optie, vooral als je in de wagen of zo toch eventjes wil bijladen.

Veel hangt af van de omvormer die je gebruikt.

(Hier zijn al verschillende draadjes over)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Luc rafc Sorry ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.. Wat bedoel je met de Omvormer? Maar. Eigenlijk zeg je: als je een nieuwe opgestuurd krijgt krijg je het zelfde probleem? 

Edited by MelisEleafPico
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

@Luc rafcik doe hem nu aan een draadje in de tv. In het begin leek het wel te werke maar nu laad die de batterijen niet meer goed op.. Het geeft inderdaad waarschijnlijk gewoon niet genoeg stroom.. Ik ga me batterije nu gewoon opladen in een externe lader. Aan mijn telefoon lader. Kijken of ze dan wel vol raken.. Hoop het? bedankt voor je advies iig. 

Edited by MelisEleafPico
Link to comment
Share on other sites

Je kunt je Pico prima met een telefoonadapter laden, maakt niet uit of deze 2 Ampère is, de lader ín je Pico regelt dat. Maar neem dan wel een goede adapter, geen cheapo ding van de Action. Als je een externe lader neemt waar je batterijen in kunt doen dan zou ik zo hoog mogelijk proberen te laden want veel sneller. Je batterij slijt misschien iets sneller maar die dingen kosten bijna niets dus boeiend.

 

goeie allround batterij voor weinig: https://www.nkon.nl/sony-us18650vtc5a-flat-top.html

betrouwbare winkel met ook goede externe laders.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@FenderEen lader waar 2A op staat laadt niet met 2A, maar kan maximaal 2A leveren.

Het is een groot misverstand dat voedingsadapters dit leveren.

Het is het apparaat wat je er op aansluit, dat de stroom vraagt van de voeding/adapter.

Er zijn ook shops die ten onrechte schermen met het feit bij een defect,  dat men een 2A lader heeft gebruikt.

Terwijl het onverstandig is een apparaat te laden met een 500mA lader waar het apparaat 2A kan vragen van de voeding.

 

Ik zou incidenteel een Pico laden via de usb poort, deze is namelijk heel fragiel bij een Pico, door manier waarop deze op het board is bevestigd

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties. Heb ze aan een externe lader opgeladen via een telefoon adapter en ze werke weer perfect. Ze raken weer helemaal vol.. Dus het was paniek om niks..? Kwam wsl gewoon omdat ik me pico in de tv deed. De oplader gaf aan hoe vol ze ware en ze ware maar tot 80% opgeladen.. Dusja lekker me externe lader gebruiken en t komt helemaal goed. 

 

Thanks.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest E-LeafPicoPink

@MelisEleafPico Probeer Pico uit te zetten middels 5x vuurknop te drukken, voordat je n'm gaat opladen. Dat zul als goed is, geen problemen meer ondervinden. Dan laadt ie netjes op, streepje voor streepje. Als ie vol is, dan zal ie gaan knipperen. En weer 5x vuurknop drukken, zodat ie weer aan gaat en kun je weer verder gaan met dampen. Succes!

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...