Jump to content

Timesvape Dreamer/Ardent mech kit review.

Jim

Recommended Posts

Ik heb van de Ardent RDA een aparte review gemaakt hier op het forum en nu van de volledige kit.

Dus ik ga de Dreamer mech nog eens reviewen en de review van de Ardent ga ik gewoon copy paste onder de tube plakken.

Je kan beide onderdelen apart kopen maar ook in een mooie kit zoals deze, zag in de EU prijzen van ongeveer 100 tot 120€ voor het kitje en in China zal het ongetwijfeld nog een stuk goedkoper zijn.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie filmpje waar ik de Dreamer goed laat zien en alles uit elkaar haal wat er uit elkaar te halen valt.

De RDA laat ik zien met de build enz al geplaatst maar daar heb ik een apart filmpje en review van gemaakt.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view ?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking van de kit is een mooie harde plastic case, een handig doosje wat je achteraf nog voor andere dingen kan gebruiken als je wil.

mEWoOg3.jpg?1

De spares die je krijgt zijn een zakje met reserve onderdelen voor de Ardent RDA, een 18650 batterij adapter en je krijgt ook nog twee reserve veren voor de vuurknop en een extra vuurpin.

NBVEZQT.jpg?1

En dit is dan de Dreamer mech, die is er ondertussen al een hele tijd en kan je krijgen in tal van kleuren en materialen ( SS, brass, koper, aluminium)

Ik dacht eerst dat mijn versie een aluminium versie was maar het blijkt toch een stainless steel versie te zijn die electroplated matzwart is.

Voor mij niks nieuw deze Dreamer mech want ik heb een stainless steel en een brass/zwarte versie gehad.

Deze electroplated uitvoering is natuurlijk wel beter dan de gewone zwarte versie want die was gewoon gelakt en had wel eens problemen met de kleur vastheid.

ACAtsbV.jpg?1

siqoVaa.jpg?1

2JciXIp.jpg?1

UWlzUTr.jpg?1

De vuurknop van deze versie is niet uit brass of koper zoals de eerste versie, nee nu is de knop gewoon uit stainless steel en gold plated.

Hti1DQS.jpg?1

Alle schroefdraad is bij de Dreamer wel netjes afgewerkt en loopt soepel.

qjuxjSa.jpg?1

De topcap en de vuurknop kan je ook van plaats wisselen als je wil, het is afhankelijk van waar je de tube het liefst in de hand hebt vallen.

Mech tube liefhebbers weten perfect wat ik hiermee bedoel.

iBwztZr.jpg?1

Hier heb ik de vuurknop eens uit elkaar gehaald, simpele onderdelen met een veer.

vWHADj2.jpg?1

En dit bovenste deel heeft enkel als nut om eventueel gerammel van de batterij mee te regelen, als je batterij niet heel vast zit kan je dat wat losser schroeven of omgekeerd.

ov9sb4G.jpg?1

De venting zit onderaan de tube dus je plaatst best altijd je batterij met de plus naar beneden in de Dreamer.

Het stukje in het midden zou een speciaal nut hebben en ik heb geweten waarom maar het is al te lang geleden en weet het nimeer.

zbaUN5Z.jpg?1

Je krijgt ook een andere vuurpin voor als je die standaard pin niet zo graag hebt.

Zelf merk ik weinig tot niks verschil tussen de vuurpin en met beide krijg ik regelmatig wel eens wat arcing als het contact maakt met de batterij.

oJEEJwf.jpg?1

En dan de Ardent RDA, hier gewoon een copy paste van die review.

Dit zijn de spares die je krijgt:

Qyrv9aT.jpg?1

En dit is dan de Ardent RDA, vrij sobere atty en de stijl bevalt me wel.

Deze matzwarte afwerking is electroplated, het blijft natuurlijk wel matzwart en dat trekt elk stofje aan en elke beetje liquid of condensatie zal opvallen bij deze kleur.

U0pJH26.jpg?1

12iAVTi.jpg?1

8kbdjAC.jpg?1

Je krijgt twee 810 driptips, een frosted clear en een ultem beide hetzelfde model.

Zijn wel low profile driptips dus als je niet graag hebt dat je lippen de topcap raken dan zijn deze niks voor u.

AfoCVP8.jpg?1

Tien airflow gaten van ongeveer 2mm/stuk aan elke kant.

Dat zal je een pak airflow geven maar door de kleine gaten wel een "smooth" airflow.

wKUCkRE.jpg?1

In de topcap is een vergrendelsysteem voorzien dat zal beletten dat je topcap zomaar rond kan draaien op je base.

FeHgpNC.jpg?1

En dan het build deck, dat heeft een wat klassiek uiterlijk en werking maar wel heel effectief.

De klemmen zijn voorzien van veren en door die driehoekige vorm waar de beentjes van je coil ingaan zal het wel een solide connectie maken als je alles aanschroeft.

Het juice well is ook vrij diep en de bottom airflow zit hoog genoeg, hier kan je dus wel wat liquid in kwijt voor het aan de airflow komt.

APtwxzy.jpg?1

SEiFlSi.jpg?1

klAr0wn.jpg?1

Dy68pCL.jpg?1

mzflZvV.jpg?1

Dan het builden en hier heb ik toch wat moeten mee spelen.

Zoals je kan zien staan de bottom airflow gaten vrij ruim uit elkaar en eerst had ik gewoon coils geplaatst zoals ik anders zou gebruiken.

Maar dan merkte ik dat de twee buitenste gaten van de airflow bijna enkel katoen raken omdat de coils niet breed genoeg waren.

Dit is een build met gewone fused clapton coils.

DAcsFGc.jpg?1

fXpF0QU.jpg?1

Hier zie je wat ik bedoel, enkel het gat in het midden raakt volledig de coil en de andere niet echt.

Naar mijn mening gebruikte ik dus de airflow en RDA niet ten volle, en ik was gewoon niet tevreden met de prestaties.

7rGSKhu.jpg?1

Ik dacht eerst zelf wat bredere coils te draaien maar gelukkig had ik nog een mooi setje SS square wire aliens van @Loyal_2the_coil liggen die me perfect leken, die coils heb ik dan ook in mijn filmpje gebruikt.

Hier zie je dat de coils wel over de volledige breedte van de airflow gaten komt.

Wjq8fIK.jpg?1

Xa8uj0h.jpg?1

Om deze RDA te builden moet je dus best de gewone 510 connectie gebruiken, je kan ook builden op de mech tube zelf maar dat kan ik absoluut niet aanraden als je weinig ervaring hebt met builden.

Om de RDA als hybrid te gebruiken op de Dreamer mech moet je eerst de 510 pin verwijderen en het deksel onderaan van de base schroeven.

er6Soo9.jpg?1

d69KggW.jpg?1

Eens die base weg is heb je dus de hybrid connectie die je gewoon op je Dreamer mech kan schroeven.

S9iiuCG.jpg?1

HOyxlv6.jpg?1

En zo staat deze RDA dan ook perfect op de Dreamer mech tube, heerlijke combinatie.

t2nUiN4.jpg?1

gSSAGTE.jpg?1

Nog een handcheck om af te sluiten.

MPwh4wX.jpg?1

Mijn bevindingen:

- De Dreamer mech is voor het geld één van de beste mechs die je kan kopen.

- Heel solide mech die goede prestaties kan leveren.

- Wat mij betreft mag elk merk zo een hybrid RDA uitbrengen voor hun mech tube, dat geeft een goede solide connectie en met minder kans op voltage drop.

- Het geheel ziet er ook veel mooier uit als het zo samen past en voor elkaar gemaakt is.

- Je kan de RDA natuurlijk ook als gewone RDA gebruiken op andere mods.

- Het build deck is niet het simpelste om op te builden, je hebt tegenwoordig decks die waar het allemaal vlotter gaat.

Niet dat dit deck echt moeilijk is om op te builden maar het neemt gewoon wat meer tijd in beslag.

- Mooie afwerking ook.

- De posts en airflowgaten staan wat uit elkaar en naar mijn mening werkt en krijg je het beste resultaat met bredere coils zodat je die airflow ten volle benut.

Het gaf mij toch een boost in smaak en airflow met de bredere coils.

- Smaak is dan ook goed.

- Airflow is er met hopen, dit is wel een RDA voor de liefhebbers van een stevige portie airflow en die zal je krijgen ook.

- Geen squonkpin, voor mij is het geen nadeel omdat ik deze RDA toch enkel zou gebruiken op de Dreamer.

Wat beter kon:

- Ik kan enkel praten over deze matzwarte versie maar nog voor ik de video ging maken heb ik de o-ringen vervangen, deze zaten echt veel te los en de topcap kwam zonder moeite van de base af.

Als de o-ringen al te los zitten als alles droog is dan weet je dat het nog 10x erger gaat worden met wat liquid op.

En door de losse o-ringen kwam er ook vrij snel liquid/condensatie tussen de topcap en mech uit, en op matzwart zie je natuurlijk alles.

Op zich geen ramp want ik heb de o-ringen vervangen door iets dikkere en probleem was direct verholpen maar het is toch een kleine QC fout die Timesvape zelf had kunnen voorkomen.

- De vuurknop van de Dreamer kan wel eens snel warm gaan aanvoelen, geen ramp natuurlijk maar je zal het wel gaan merken.

• Like 13
  • Thanks 1

Goeie review weer. Die RDA zou niks voor mij zijn maar dat ze deze als een echte hybrid hebben gemaakt vind ik wel super. Een paar jaar geleden werd dat nog veel gedaan, maar is op een of andere manier van de radar van de modders verdwenen. Waarom heb ik nooit begrepen, want je hebt inderdaad een veel mooier en sterker geheel, en minder voltage drop.

Ik zou die combi ook graag zien met RTA's (zoals de aqua met origin mech) maar dat kan ik wel vergeten denk ik. maar wie weet als dit aanslaat, dat andere modders het ook weer gaan doen.

• Like 2

Goede review Jim. Ikzelf heb de stainless versie van de Ardent. Ik ben er niet echt tevreden over helaas. Heb hem alweer aan de kant geschoven. Ook bij de stainless versie hetzelfde verhaal met de O ringen.

De dreamer zelf ben ik wel nog steeds tevreden over. Heb er nu 5 stuks. 

20190121_125935-1512x2016.jpg

20190118_130209-1459x1766.jpg

• Like 2