Jump to content

Lost Vape Drone 250c


DaNova

Recommended Posts

Lang verwacht, de Drone 250c van Lost Vape?

 

Heb hem pas een dag binnen en ben er zeer positief over.

 

ggRKPky.jpg

 

De mod komt in een mooie verpakking, geen standaard vierkant doosje maar een driehoekige doosje met magneet-sluiting.

4DEZKyv.jpg

 

In de verpakking vind je het volgende:

jX6iQz9.jpg

De mod

2 verschillend gekleurde squonk flesjes van +/- 8ml. 1 witte, 1 amber kleurig wat goed bij de mod past.

Kabels voor software update en om de mod te gebruiken als power-bank.

Het verplichte leesvoer.

 

De mod is opgebouwd rond een metalen frame met poly-carbonaat panelen die een amber/Ultem kleur hebben.

 

Er was wat gedoe online omdat Lost Vape het in eerste instantie had over Ultem panelen.

Eerste reviewers ontdekten al snel dat het geen Ultem maar gewoon PC was. Inmiddels heeft Lost Vape de beschrijving aangepast naar amber PC panelen.

 

Het gewicht is wat je kan verwachten van een dual batterij  squonker.

Het is geen lichtgewicht, zit een beetje tussen de Topside dual en de Topside 21700 in.

 

Hij ligt door zijn vorm en afgeronde hoeken lekker in de hand en voelt stevig genoeg aan.

Al zou ik wel even in de stress schieten als hij bijvoorbeeld van mijn bureau zou vallen?

 

Scherm en knoppen:

MJkckP2.jpg

Duidelijk een DNA chip onder de motorkap.

Vuurknop, scherm en 3 menu knoppen.

Het menu en de software ga ik verder niet op in, het gaat immers om een DNA 250c en daar is voldoende leesvoer over te vinden.

Enige wat ik hier tot nu toe aan gedaan heb is een ander thema installeren die wat beter bij de kleur van de mod past.

 

Aan de achterkant:

4ilRpKS.jpg

Aan de achterkant vind je een paneel die met 2 magneten aan de bovenkant vast zit.

De onderkant klemt zonder magneten vast.

Was bang dat dit niet voldoende zou zijn, maar zelfs met de mod in de zak tijdens het werk blijft deze goed zitten.

 

Hier zie je ook het 8ml squonk-flesje zitten die qua kleur mooi bij de mod past.

Het is een silicone flesje die stevig genoeg is om overtollige vloeistof terug te trekken.

 

kLfzPVv.jpg

Aan de andere kant vind je ruimte voor de batterijen.

Beide + polen aan de bovenkant, ondanks dat het toch echt een 200w (serie) opstelling is.

De - polen zijn afgeronde en geveerde contacten dus de batterijen gaan er soepel in en uit.

 

De 510 connector:

C4T712J.jpg

Ondanks dat het squonk-flesje wat uit het midden zit, is de 510 in het midden geplaatst.

Binnen in zit dus een verbindings slangetje wat van de squonk naar de 510 loopt.

Iets wat ik wel in de gaten ga houden i.v.m. mogelijke lekkage. 

 

Door de centrale plaatsing van de 510 passen er lekker grotte atty's op.

Had er even een 30mm RTA op geschroefd, en ik hou nog een kleine 5mm rondom over.

 

Mijn bevindingen tot zo ver:

 

Een erg fijne dual batterij squonker die zeker dagelijks gebruikt gaat worden.

Het is zeker niet de goedkoopste dual batterij squonker maar wel één van de weinige die uitgerust is met de DNA 250c chip.

Heb hem zelf via EcigOne uit de pre-order maar als je een beetje rondkijkt is hij al vanaf 129€ bij bijvoorbeeld Le Petit Vapoteur te koop.

 

+ punten:

DNA 250c chip, dus eindeloos aanpasbaar naar je eigen smaak.

Dual batterij met 200w, dus lekker veel vermogen/batterijduur

8ml squonk-flesje

Centraal geplaatste 510 dus passen 30mm+ RDA's op

Ergonomisch, door zijn vorm ligt de mod erg goed in de hand als je de wijsvinger gebruikt om te vuren.

 

 

- punten:

Geen topfill? Tja ben nou eenmaal de Topsides gewend? Heb gelukkig een paar Geek Vape Flasks liggen om toch zonder bende te vullen.

Voelt wat plasticky aan vergeleken met mijn ander mods die allemaal een nagenoeg volledig metalen behuizing hebben.

De uitsparing voor het squonk-flesje had iets grote mogen zijn, je vinger schuurt nu wat langs de rand van het paneel.

 

Nog wat foto's ter vergelijking met wat andere mods:

Qrj8Q9o.jpgVMZSeFk.jpg

 

Zoals je ziet, iets hoger dan de Topside dual, qua breedte zijn ze vrijwel gelijk.

PRTmvdb.jpg

Door de vorm ligt de Drone wel lekkerder in de hand.

 

Dit waren mijn eerste indrukken na 1 dag vrij intensief gebruik, heb er tot nu toe zo'n 20ml op gedampt.

Mocht ik de komende tijd nog bijzonderheden ontdekken dan zal ik deze plaatsen.

  • Like 9
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Hij is er in 4 kleuren:

As6OEJf.jpg?1

Zat nog even te twijfelen voor de zwart/amber maar vind de SS/amber toch het mooiste i.c.m. een SS RDA.

Vind om één of andere manier SS toch altijd meer kwaliteit uitstralen dan een gekleurde behuizing.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Heldere review :duim Ik heb getwijfeld er een te bestellen vooral omdat ik fan ben van het 250C board, maar toch maar van afgezien aangezien ik maar zelden op een hoger wattage damp en met de Basium reeds een 2x18650 squonker bezit die toch een stuk kleiner is en omdat ik steeds minder TC damp, met squonken eigenlijk helemaal niet meer (met tanks wel altijd).

Link to comment
Share on other sites

@Dnns84 Grote voordeel van de DNA chip voor mij is vooral de boost-functie. quad fused claptons hebben nou eenmaal een behoorlijke ramp-up.

TC heb ik niet veel mee, ben een simpele VW damper?

 

Ben denk ik geen doorsnee damper? Door die 25 jaar zware shag krijg ik gewoon geen voldoening uit koele damp en mtl.

Heb graag een volle warme damp met quad fused claptons op 0.1~0.15 ohm in een dual coil build, afhankelijk van de smaak die ik damp zit ik meestal zo rond de 120~140w.

Eigenlijk alleen de menthol smaken als Heisenberg/Red Astaire vind ik lekker onder de 100w dus vandaar dat die meestal in de Topside 21700 zitten met een 0.15 ohm dual fused clapton buildje. Die staat dan ook op de volle 90w.

 

De Basium is zeker een fijne mod die in mijn dagelijkse roulatie ziet, maar vanwege de vorm wel altijd thuis blijft.

De Topsides en de Drone passen nog in de zak, dus die gaan ook mee naar het werk etc.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...