Jump to content

Eerste mech mod


Bp1992

Recommended Posts

Ik heb mijn eerste mech aangeschaft nu komt mijn vraag.

Ga je van 3.7 volt uit of 4.2 met builden

Ik gebruik vapecell 35 ampere omdat deze bij mooch goed uit de testen kwamen en ook werkelijk 35 ampere kunnen leveren

Link to comment
Share on other sites

Wat Oomkobus hier schrijft en het gesprek tussen Oomkobus en Bobby is heel belangrijk om mee te nemen in hoe je bouwt.
 

Heeft je mod koperen of verzilverd koperen contacten of is het gewoon een andere metaal legering, gebruik je een hybrid of een 510, hoe goed is de switch?
Het blijft dus een beetje experimenteren.

Je moet ook kijken naar de test grafiek van de batterij die je gebruikt. Ik heb hier als voorbeeld (mensen die dit in de toekomst checken: GEEN ACTUELE GRAFIEK! klik hier) de grafiek van de Sony VTC5a. Zoals je ziet verliest hij na de eerste paar hijsen snel wat lading.
image-png.562141

Je moet dus ook kijken in welk gebied de lading het langste ligt en waar de eerste paar hijsen niet gigantisch te heet zijn, met aftrek van het voltage verlies.
Dit kan allemaal een beetje veel zijn, maar je kan ook gewoon op 3,8 bouwen en dat als referentie gebruiken om dichter bij jouw gewenste resultaat te komen.
Er zit nou eenmaal een beetje een curve aan voor jou persoonlijk ontdekken wat voor je werkt op een mech.

@Bp1992Lees dus ook het gesprek tussen Bobby en Oomkobus voor wat opheldering over voltage verlies en dergelijke.

Edited by Crow
Link to comment
Share on other sites

Toen ik begon gebruikte ik altijd 4.2. Omdat je daarmee gewoon veilig bent, je hebt inderdaad voltage drop etc. Maar omdat je niet precies weet hoeveel ben je een beetje in een grey area aan het acteren. Ik raad daarom mensen ook aan liever 4.2v te gebruiken max 4v.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Maickie said:

Maar omdat je niet precies weet hoeveel ben je een beetje in een grey area aan het acteren.

Niets hoeft grijs te zijn als je de extremen gewoon even uitrekent, wat sowieso nodig is om bewust voor je batterij te kunnen bouwen.
4.2 is een prima referentie voor je maximale amperage, maar niet voor hoe goed je build zal presteren.
Je kan namelijk ook gewoon je draad aanpassen als het niet goed uitkomt.

Edited by Crow
Link to comment
Share on other sites

@Crow je zou het kunnen doormeten als je wilt inderdaad maar hoeveel mensen doen dat nou werkelijk. Ik niet in ieder geval. Ik weet wel ongeveer hoeveel voltage drop ik heb en wat mijn safe zone is. Ik gebruik ook over het algemeen 30T batterijen of een dual vtc5a in mijn mech's en ik damp 0.1-0.15 dus ik zit sowieso veilig daarin.

Link to comment
Share on other sites

Eventjes tussen door de bench test 

 

The Vapcell is identical in appearance and even better in performance to the Samsung 30T’s I tested one year ago. Perhaps they tweaked the chemistry of the 30T since my test of it or the samples I tested then were a lower grade. The 30T, and especially this rewrap of it, are incredible performers. They easily hit harder than any other cell available to us and are a great choice for unregulated or regulated device users at higher power levels. I am rating this Vapcell at a cool-running 35A and 3000mAh, same as the Samsung 30T. The typical capacity you get in use could be higher but the rated capacity is 3000mAh. I do not know who has this cell in stock or when anyone will be stocking it. Please check with your favorite vendors or Vapcell.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Maickie said:

Toen ik begon gebruikte ik altijd 4.2. Omdat je daarmee gewoon veilig bent

Gister viel het kwartje ineens waar ik niet duidelijk in ben geweest en nam ik (waarschijnlijk) verkeerd aan wat er met “bouwen op” bedoeld werd; die 4.2V gebruik ik om m’n ampèrage mee te controleren, maar de 3.9V (of afwijkend getal) gebruik ik om de Heat Flux mee te checken. Iedereen moet z’n eigen preferentie vinden en zal natuurlijk van z’n eigen mod afhangen. Die offset is alleen een referentie voor preferentie per mod/atty combinatie.

 

Maar iedereen doet het op zijn/haar eigen manier. Soms helpt het ook gewoon om niet naar cijfertjes te kijken en uit te proberen en te experimenteren. Als je maar altijd je ohms en amps controleerd en kijkt of er geen shorts zijn. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jup dit is wel mijn eerste mech maar heb al geruime tijd ervaring met builden ik lees af met een omh meter en met mijn dna mods ook heb ik mijn pirate King gewisseld voor een ardent rda (510 pin steekt minimaal uit bij de pirate King*to close for comfort*) wet van omh kan en veiligheid kan ik dromen.(monteur bedrijfs installaties en 1ste monteur installatie techniek)

Ik hou voorlopig deze build aan voldoet ruim aan mijn verwachtingen en hit hard genoeg.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Bp1992 said:

wet van omh kan en veiligheid kan ik dromen.(monteur bedrijfs installaties en 1ste monteur installatie techniek

Beter dan de meesten hier denk ik dan! Maar dat is chill, dan heb je tenminste een echte weerstandsmeter. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Yes inderdaad maar zelfs dan nog heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik me aan een mech waagde ik zou zelf iedereen aanraden om een tussen stapje te doen.

Ikzelf heb dat gedaan met de ephro armor goedkoop een beetje mech gevoel zonder de gevaren.

Voor mij zelf is een mech meer dat ik van tubes hou en de regulated (Saber,nuchaku) zijn spuuglelijk ook de flush semi mech vind ik niet mooi 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...