Jump to content

Smoant Battlestar squonker kit review

Jim

Recommended Posts

Smoant heeft ook hun eerste squonkmod op de markt gebracht.

Het is wel een squonker met pompsysteem, zijn nog wel enkele merken die dit soort systeem gemaakt hebben.

Of je daar fan van bent of niet moet je zelf maar uitmaken, ik verkies nog steeds siliconen flesjes om op te drukken.

Deze kit komt ook met de Battlestar RDA, die is al langer op de markt maar wel leuk dat ze er een kitje van gemaakt hebben.

Dual 18650 mod, 7ml kan er in het flesje en de mod is niet veel groter of dikker dan vele andere gewone dual 18650 mods.

Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie filmpje, hier laat ik de mod zien en build ik de RDA.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking.

XzZ9xcl.jpg?1

De spares, lijkt me wel duidelijk wat het allemaal is.

DRFuW0y.jpg?1

Ik ga eerst beginnen met de mod.

De mod zelf is vrij simpel gehouden en heeft een sober uiterlijk.

Ligt heel goed in de hand en niet te groot.

UkEbSk0.jpg?1

oyEr0zV.jpg?1

YgcSJdB.jpg?1

De 510 is geen geveerde pin maar een floating pin, rond de schroefdraad zit nog een o-ring zoals je kan zien.

kpgpFjh.jpg?1

En dit is de knop om te squonken.

Wat mij betreft zou het iets minder opvallen als de knop gewoon zwart was, nu in het goud lijkt het wel een knop van een antiek kastje of van een bel die je aan de receptie van een hotel ziet.

gI9J2d6.jpg?1

Het batterijklepje is een dik en zwaar klepje, zit wat spel op het scharniertje maar dat hebben de meeste andere mods ook wel.

Op gebied van batterij indicatie is het erg zwak bij deze mod, een klein + en - op het klepje en niet goed zichtbaar.

XkihXff.jpg?1

aLcK1b2.jpg?1

En dit is dan het flesje, zo krijg je er twee in de kit.

Kan 7ml in, het pompje zit er vast in en kan je er niet uitnemen zonder het stuk te doen.

n6srrqt.jpg?1

Het flesje vullen doe je onderaan want daar het je een siliconen plug zoals bij een podsystem, wel gelukkig een grotere opening als een podsystem.

BVTBmlN.jpg?1

Flesje schuif je dan hier in.

kuSsCo5.jpg?1

Dan het menu.

Dit is ook heel simpel en basic gehouden, je hebt wel TC en curves enz.

Of de TC op punt staat kan ik wel niet zeggen, ik gebruik het niet en ken en zo goed als niks van.

In mijn filmpje overloop ik ook alles en zie je hoe je het menu moet bedienen.

qPIz5vQ.jpg?1

B1zbIKU.jpg?1

eR6WPzK.jpg?1

Hb73ltI.jpg?1

Zrotz6u.jpg?1

En dan de Battlestar RDA die bij de kit zit, zoals ik in het begin schreef is deze RDA al een hele tijd op de markt.

Dat zie je ook wel aan de manier hoe de airflow werkt want dat zijn dingen die je tegenwoordig nog zelden zal zien.

m1DhiBD.jpg?1

tiqPJ1v.jpg?1

LzDM6F8.jpg?1

Standaard krijg je deze echt fake ultem 810 driptip maar je eigen 810 tips zullen passen op deze RDA.

kjbFaqS.jpg?1

Het build deck is ook klassiek en hier zie je nog dat het uit een ander "tijdperk" komt toen alles gold plated nog de mode was.

Maar het is wel een simpel deck om op te builden, geen enkel probleem wat mij betreft.

Y8LzBT8.jpg?1

tIFEJkf.jpg?1

EfFQY3O.jpg?1

Als eerste buildje gewoon twee fused clapton coils van Ambrose Vape draad gemaakt.

Coils plaatsen en wicken is heel simpel met dit deck.

M6EbbYB.jpg?1

ZWM1qTZ.jpg?1

nEYCEu9.jpg?1

Nog een handcheck om af te sluiten.

T5d29PP.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Mod werkt goed, heb geen enkele probleem kunnen ontdekken.

- Simpel en basic menu maar meer hoeft dat wat ij betreft ook niet te zijn.

- Toestel ligt goed in de hand en is niet te lomp of zwaar, bijna niks verschil met een normale dual 18650 mod.

- Het squonksysteem moet je voor zijn met dat pompen.

Zelf verkies ik altijd siliconen flesjes om op te duwen maar dat pompsysteem werkt ook.

Als het flesje droog en leeg is moet je misschien wel tien of meer keer pompen voor er eindelijk liquid uit zal komen, maar nadien komt er bij elke pomp liquid uit.

Met siliconen flesjes zuigt het flesje de overtollige liquid terug in het flesje, met zo een pompje gaat dat niet dus je moet wel wat uitkijken dat je niet teveel liquid in het deck zit te pompen.

- De RDA is ook heel simpel en doet wat die moet doen.

- Over de smaak van de RDA heb ik niet te klagen, misschien niet het beste wat ik al gehad heb maar heel zeker niet slecht.

- De airflow is nog redelijk rustig ook al is het een groot airflow gat.

- Simpel te builden.

Wat beter kon:

- Slechte batterij indicatie bij deze mod, echt niet zo goed zichtbaar.

- Het knopje om te pompen mocht een andere kleur hebben dan goud, zou ik persoonlijk mooier en minder opvallend gevonden hebben.

- Het knopje draait zichzelf ook regelmatig los, dus opletten dat je dat niet kwijt gaat spelen.

- Die flesjes met pompje uitwassen is ook niet zo simpel als met siliconen flesjes, wil je het pompje zelf uitspoelen dan moet je het al vullen met water en zeep en door de 510 van je mod alles pompen.

Een heel gedoe heb ik zelf kunnen ondervinden.

Kortom wel een goed werkend toestel.

Ik ga het niet afbreken omdat het met een pompsysteem is en ik dat persoonlijk niet zo graag heb.

Het werkt gewoon en sommige mensen hebben graag zo een pompje.

Een tip die ik wel kan geven is als je deze mod zou kopen koop er dan voor de zekerheid enkele reserve flesjes bij.

Die pompjes hebben een bepaalde levensduur, sommige gaan lang mee en kan goed zijn dat het een week later al stuk zal gaan.

Vergelijk het met een zeepdispenser bij je thuis als je dit gebruikt, ik heb er zo aan elke wasbak in huis staan en om de zoveel tijd heb ik wel eens een pompje dat stukgaat.

En dat gebruik je dan maar een paar keer per dag maximum, terwijl je het pompje bij deze squonker heel erg vaak gaat gebruiken en zal dus ook sneller versleten zijn.

• Like 10

??? Ben je em nu al zat ??? :grins

wederom goede review en Presentatie Jim...

ben het met je eens dat het pomp systeempje ni een geweldige oplossing is... zeker ni omdat de liquid niet terug getrokken wordt wat er teveel ligt..

een ander nadeel is natuurlijk ook dat je telkens het flesje eruit moet halen om te vullen, daar het vullen met een Squonk-filler niet gaat lukken vanaf de 510 aansluiting...