wilmpie Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) hey ik heb ondertussen al een 2 jaar -6 efest 3000mha 35 A 3.7 V -4 efest 3500mha 30 A 3.7V -2 sony vtc6 batery (1 baterij heeft een soort roestvlek op de zijkant en gebruik dit setje niet meer , al even niet meer) al deze batery heb ik in een stenen winkel gekocht door de jaren heen maar ik merk dat ik minder lang kan dampen met deze baterij nu vroeg ik me af kan ik deze nog verjeugden ? ik heb een nitecore i4 lader of welke baterij kan ik beste bestellen bij nkon? mijn mod is een Asmodus Minikin met 2 baterij Edited February 12, 2019 by wilmpie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teunh Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Als ze minder worden gooi ik ze weg. De Sony vtc5a heb ik zelf. Volgens mij zelfs in de aanbieding bij nkon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaNova Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Sony vtc5a zijn goed, en inderdaad in de aanbieding bij Nkon. Wil je wat meer batterijduur dan is de vtc6 een goede. De vtc5a is 35A met 2600mAh, vtc6 is 30A met 3000mAh, meer mAh dus gaat wat langer mee. Dat de vtc6 5A minder heeft is geen issue met je dual batterij mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmpie Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 oke ik had de vtc6 ook in gedachten maar om de knoop door te hakken.... kan ik eigenlijk de huidige baterij testen met een multimeter ofzo om te zien als ze effectief uitgeput zijn of als er een ander oorzaak is? ik denk van niet maar deze batery waren 15 € +- per stuk in de winkel dus om ze zo direct af te schrijven zonder deftige diagnose vind ik wat kort door de bocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maickie Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 @DaNova de vtc5a is geen 35a batterij en de vtc6 is al helemaal geen 30a batterij. Check aub battery mooch. https://www.e-cigarette-forum.com/threads/bench-retest-results-sony-vtc6-15a-3000mah-18650…a-fantastic-15a-20a-battery.846895/ Zelfde geld overigens voor die efest batterijen. Maar weinig fabrikanten overdrijven hun waardes niet. @wilmpie in een stenenwinkel word je afgezet op www.nkon.nl betaal je nog geen 4 euro voor een vtc5a batterij. Ik zou overigens het ook niet riskeren al was het 15 euro. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VapoLux Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 6 minutes ago, wilmpie said: dus om ze zo direct af te schrijven zonder deftige diagnose vind ik wat kort door de bocht Volgens mij heb je die diagnose al gesteld, nl. je constatering dat ze minder lang mee gaan. Trek eventueel een mooi pak compleet met stropdas aan als je de accu gebruikt. Als je dan nog merkt dat ze minder lang mee gaan heb je het super deftig vastgesteld ? 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Batterijen zijn echt wel op na twee jaar en als ze minder lang mee gaan dan weet je echt wel genoeg. Pluspool afplakken en wegkeilen (liefst netje in een verzamelpunt uiteraard) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crow Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 (edited) 28 minutes ago, Maickie said: de vtc5a is geen 35a batterij en de vtc6 is al helemaal geen 30a batterij Ik heb ook echt geen idee waar mensen het vandaan halen. De 6a word tussen de 20 en 25A geschat, maar die was nog niet in productie en is nog steeds geen 30A batterij. De 6 is 15A. 26 minutes ago, VapoLux said: Trek eventueel een mooi pak compleet met stropdas aan als je de accu gebruikt. Ik dacht echt heel even dat je iets ging zeggen over een eventuele begrafenis als het goed fout gaat. ? 34 minutes ago, wilmpie said: deze batery waren 15 € +- per stuk in de winkel dus om ze zo direct af te schrijven zonder deftige diagnose vind ik wat kort door de bocht Het zou wat kort door de bocht zijn als je een risico zou nemen voor een paar euro. Oude/moeie batterijen vormen een groter risico, ook al delen ze het vermogen in je dual batt mod. Koop gewoon wat VTC5a’s bij Nkon, dan weet je dat je weer veiliger aan het dampen bent. En mensen, check altijd even batterij testen van Mooch en neem niet zomaar random ratings van winkels aan. Ook niet van Nkon! Edited February 12, 2019 by Crow 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmpie Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 (edited) 23 minutes ago, Maickie said: @wilmpie in een stenenwinkel word je afgezet op www.nkon.nl betaal je nog geen 4 euro voor een vtc5a batterij. Ik zou overigens het ook niet riskeren al was het 15 euro. wel als je begint met dampen vertrouw je op de kwaliteit van een stenen winkel en als je een mod koopt koop je er baterij bij bij de 2 de mod ook en tussenin koop je er nog wel eens een set bij ... en zo kom je ook aan en als je in het begin niet van nkon afweet of direct denkt van oh voor baterij zijn de verzendkosten even hoog voor maar 2 baterijen dan ga je snel bij een winkel ze halen Edited February 12, 2019 by Tamara FBT - quote ingekort (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 @wilmpie, de VTC5A is een prima batterij, zeker voor de NKON prijs een goede optie, altijd ff Mooch checken voor de werkelijke powerzzzz Roest bruine kleur onder de wrap van Sony batterijen is een redelijk veel voorkomend ding, had het ook bij een aantal van mijn Sony's, na het verwijderen van de wraps bleek het niets ernstigs te zijn, gewoon ern bruinige verkleuring tussen de mantel en de wrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts