Guest Poepgoai Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 (edited) Hey allemaal, Ik heb een vreemde situatie. Ik kocht onlangs een RDA, de Vandy Vape Bonza. Ben er heel content van maar ik heb een groot probleem, de batterijen. Ik gebruik hetzelfde setje 18650's al een maand of 8, met mijn tank nooit een probleem mee gehad, maar nu merk ik dat ze niet meer mee willen. Ze zijn na een uur of 6 al leeg en maken op 60 Watt maar 2,8 volt, terwijl ze met mijn tank rond de 4 zaten. Is dit door de RDA? Zijn mijn batterijen beschadigd? Antwoord wordt geapprecieerd, Poepgoai Edited February 13, 2019 by Poepgoai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Je heb een gereguleerde 2x18650 mod en gebruikt sinds kort de rda? Sinds hoe kort? En hoeveel liquid verdamp je in die zes uur? En wat voor build zat er in je tank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazmaster Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Als je ze al een maand of 8 intensief gebruikt hebt dan kunnen ze gewoon op zijn. Tijd om nieuwe aan te schaffen denk ik. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 @Poepgoai ik heb je topic verhuisd naar Batterijen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poepgoai Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 (edited) 4 hours ago, Leo Bak said: Je heb een gereguleerde 2x18650 mod en gebruikt sinds kort de rda? Sinds hoe kort? En hoeveel liquid verdamp je in die zes uur? En wat voor build zat er in je tank? Ik gebruik de VooPoo Too mod. Dus zeker gereguleerd. De tank was een Uforce tank, met U2 en U4 coils (0,4 En 0,24 Ohm). En sinds 2 dagen gebruik ik een RDA. De RDA verbruikt wel iets meer dan mijn tank, maar ik zou zeggen een ml of 3 in die zes uur. Ik gebruik Ni80 coils. Meer specifiek 2 Coilology fused clapton prebuilds. 26/36 gauge en 0.34 Ohm. Mijn toestel stelt zelf de weerstand in op 0.15 Ohm, en ik kan hem niet op meer dan 0.18 vapen. Dus ik veronderstel dat de coil een beetje afwijkt. Mijn katoen is cotton bacon prime. Ik vind het vreemd dat de batterij maar een derde zolang meegaat als met mijn tank op dezelfde wattage. Thanks. Edited February 13, 2019 by Poepgoai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Bonza, dus dual coil, klopt dat je weerstand dan de helft wordt dus ~0,15 Ohm. Wat voor coils zaten er in die tank die je eerst gebruikte? 3ml is niet een hoeveelheid waar 2x18650 van leeg gaat, dat voltage wat je mod aan geeft moet je niet teveel op letten, dat is het voltage van je coils. Dus wat voor build had je eerst in je tank? En wat voor lader gebruik je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poepgoai Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 2 minutes ago, Leo Bak said: Bonza, dus dual coil, klopt dat je weerstand dan de helft wordt dus ~0,15 Ohm. Wat voor coils zaten er in die tank die je eerst gebruikte? 3ml is niet een hoeveelheid waar 2x18650 van leeg gaat, dat voltage wat je mod aan geeft moet je niet teveel op letten, dat is het voltage van je coils. Dus wat voor build had je eerst in je tank? En wat voor lader gebruik je? Mijn tank was gewoon een Uforce met Coil heads. Dus geen RBA. En ik laadt momenteel nog met USB. Een deftige lader zal mijn volgende aankoop zijn. En wordt de Volt die de mod weergeeft niet rechtstreeks van de batterij gemeten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Op hoeveel watt gebruikte je die uforce dingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poepgoai Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Just now, Leo Bak said: Op hoeveel watt gebruikte je die uforce dingen? Op het wattage die aangegeven stond. Ik varieerde wel maar meestal 50-60. De RDA kan een stuk meer aan maar ook die gebruik ik op 60. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes Koning Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 slijtage van de batterijen dus ik heb dat zelf ook damt tussen de 0.4en 0.1 Ohm na een jaar gaan ze hard achteruit. moet wel vermelden dat ik meestal mechs gebruik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 (edited) Ok, ik heb een beetje een beeld nu, sommige setups vragen meer vermogen terwijl je niet wezenlijk meer liquid verbruikt, dat is mogelijk, maar 3ml met twee batterijen is niet in verhouding. Soms kan een mod een erg lage effiency hebben (dus veel vermogenverlies in het hele circuit), maar dan heb je het hooguit over 15%. Op zich is 8 maanden oud, zeg een dag of 250, en gesteld dat je ze 1x per dag oplaadt, nog niet het einde van je setje batterijen. Bij 'normaal' gebruik kunnen ze makkelijk 500-800 cycli aan, dan zit je op grofweg twee jaar, bij 1x per dag opladen. Om je een idee te geven, als ik mtl-apparaten gebruik, verbruik ik max 2 batterijen per dag en dan moet ik stevig doordampen, reken op 20 ml op een dag. Ik heb dagen dat ik rond de 0,2 Ohn DL damp met dual coils en 2x18650 mods, en dan jaag ik er 30 tot 40ml doorheen en twee setjes batterijen. Het zou kunnen dat de lader in je mod niet goed werkt en de batterijen niet goed of volledig oplaadt, ik zou eens een externe lader proberen en kijken of ze om te beginnen netjes tot ~4,2V opladen. Heel kort door de bocht verbruik ik dus 1 batterij per 10ml. gemiddeld genomen over al het spul wat ik ooit heb gebruikt. Wat voor merk batterijen zijn het? Edit: en welk type? Edited February 13, 2019 by Leo Bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Poepgoai Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 (edited) @Leo Bak Wow dat is al hulpvolle informatie. Ik moet wel zeggen dat ik niet precies weet hoeveel liquid het is. Met een RDA vind ik het moeilijk in te schatten. Kan 6 ml zijn ook. Maar dan nog. Externe lader en een nieuw setje batterijen zullen de redding dan wel zijn. Het merk van de batterijen weet ik niet. Ik heb al gezocht maar vind niets. De nummer leiden nergens echt naar en de QR code kan ik niet scannen... Dit waren wel de batterijen bij de kit zelf, en ze zijn normaal van goeie kwaliteit. Het zijn dezelfde die mijn dampshop verkoopt voor 12,95. Ik zet een foto in de bijlage. Edited February 14, 2019 by Tamara FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 (edited) Sony VTC6, zeker geen slappe dingen, daar zit het hem niet in dus. Koop een externe lader, en vergelijk het dan eens, want met 2xvtc6 moet je makkelijk 20ml halen, zelfs in je Bonza op die Voopoo. Hier heb je sony's met bijna net zoveel mAh's voor 3,95 trouwens: https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc5a-flat-top.html Edited February 13, 2019 by Leo Bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Als ik de vraag goed begrijp dan lees je met de RDA 2.8v af en met je tank rond de 4v? Dat is het voltage dat je op je scherm ziet staan? Dat voltage dat je kan aflezen op je scherm heeft niks met de batterijen te maken, dat is het voltage voor je build! Op mods is je batterij inhoud zelden aangeven in Volts, maar met de balkjes indicator of in percentage. Bij builds van 0.2ohm en lager zou ik toch wel gaan voor batterijen die meer Amps te bieden hebben, gereguleerde mod of niet. Sony VTC5A is een perfecte allround batterij. Een stel reserve batterijen is een must en een externe lader ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Juist, dat je maar 2.4 volt uitkomt is normaal en ligt enkel aan je coils. Steek er twee 0,5 ohm coils in en je zal op 60 watt terug een hogere v krijgen. Dat je batterij sneller leeg is klopt ook en heeft niks met de batterijen te zien. Een lamp verbruikt óók minder dan twee. Dus is er niks mis maar moet je wat met coils beginnen spelen. De wet van ohm kan je je veel duidelijk maken. Gelukkig heb je geen mech want dan dampte je nu op 120 watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JurKos Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 De VTC6 heeft een hogere rating betreffende mah maar het is maar de vraag wat daar van overblijft onder belasting, zeker als ze wat ouder worden. In principe zou je met twee vtc6 90 watt moeten kunnen trekken (vtc6 heeft een 45 watt rating) Ik zou lekker 2 nieuwe vtc5a halen of een paar dat ook een goede rating heeft bij BatteryMooch. De batterijen die je bij je mod hebt gekregen weet je natuurlijk ook niets van, het kunnen rewraps of namaak zijn geweest. De batterijen industrie is shady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 De rating is toch in ampere uitgedrukt, en niet in watt ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matung Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 @Luc rafc, wat @JurKos bedoelt is gebaseerd op het gebruik van een VTC6 in een gereguleerde mod. Als de accu bijna leeg is (3.2V) dan zit je met 45W namelijk aan de CDR van 15A. Maar volgens Mooch is het 20A bij een bovengrens van 80 graden celsius. Dan kan je er best 55W van vragen. Bovendien pulsen wij onze batterijen en kunnen ze daardoor nog wat meer hebben. Wil je het allemaal zo veilig mogelijk houden dan is 45W inderdaad de max voor een VTC6 in een gereguleerde mod. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JurKos Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 (edited) de rating wordt wordt in Milli Ampère Hour gedaan (maH) dat is een indicatie voor capaciteit van de batterij maar niet van vermogen dat de batterij kan leveren. De vtc6 kan ongeveer 45 watt maximaal leveren (verschilt natuurlijk per batch) en incidenteel vast wel hoger. Neem gewoon lekker een vtc5a Je levert iets in aan capaciteit maar dat maakt hij goed doordat hij geen moeite heeft om te leveren. Als een batterij moeite heeft om het vermogen te leveren kan dit sowieso ten koste van de capaciteit gaan. Een batterij die hard moet werken, verouderd sneller en zal minder lang meegaan. Bovendien is een mod gemaakt om te reguleren als de spanning zakt kan het zijn dat hij meer ampères gaat vragen van je batterij dan deze leveren kan. In theorie met een batterij die niet zakt in spanning kan het wel allemaal maar in praktijk zakt een batterij in spanning naarmate deze leegraakt. Edited February 14, 2019 by JurKos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts