Jump to content

Coppervape Hussar project x review

Jim

Recommended Posts

Nog eens een review van een clone, dat is al een hele tijd geleden en als ik die er nu niet tussen gooi dan komt het er waarschijnlijk niet meer van.

Heb de laatste tijd veel echte producten om te reviewen en moet reviews van clones steeds maar uitstellen.

Een Coppervape clone van de Hussar project X dus.

Ik had gekeken voor de echte versie tot ik de prijzen zag, dat zijn prijzen (+200€) die ik echt niet kan opbrengen voor een atty waar je dan nog helemaal niet zeker van bent dat het iets voor je is.

Dit is wat ik heb, je standaard clone verpakking met wat extra o-ringen en schroefjes en dan de extensie tank.

mlRAxAa.jpg

Het is wel een mooie tank, geen logo's enz aanwezig op de atty en zelfs onderaan niks.

Het "ultem" van deze clone heeft niet dezelfde kleur als het origineel maar dat is normaal he aangezien het een clone is.

1FFGcz8.jpg

510 driptipje, mooie en leuke driptip.

De topcap kan je dan nog eens losschroeven, waarom dat juist is weet ik niet maar vermoed dat er nadien nog andere opties van topcaps aangeboden zullen worden ofzo.

Ben niet direct thuis in Hussar producten.

7m1nylK.jpg

Handige topfill wel.

B0THYCj.jpg

Je ziet dat aan het "glas" een vlak stukje gemaakt is en dat is om grip te geven zodat je dit kan draaien om de juice flow te gebruiken.

In deze stand dus gelijk met de streepjes onderaan is je JFC open.

9HyO2m5.jpg

Draai je het "glas" een klein stukje is je JFC dicht.

mSa7q1C.jpg

Moet je zelf maar uitmaken of je die JFC gebruikt of niet, persoonlijk laat ik die altijd gewoon open tijdens het vullen en heb nog geen flooding ervaren.

Dit is de airflow die je hebt, dit heb je aan beide kanten van de atty en kan je regelen.

Ig1svvw.jpg

De kamer langs binnen.

EcphV0I.jpg

En dan het build deck.

Soms hoor je wel eens spreken over ze hebben gewoon een RDA genomen en er een tank op geplaatst, wel bij deze atty mag je dat ook bijna letterlijk nemen.

Veel verschil met een RDA deck is er niet en je liquid komt dan ook gewoon langs boven op je katoen terecht.

De tank schroef je niet op het deck maar werkt een beetje zoals een RDA met locking topcap.

Dit is ook geen atty waar je dikke coils in gaat plaatsen, daar is die ook niet voor gemaakt.

Gewone single wire coils of gewone fused claptons doen het prima.

Alles is ook heel compact binnenin, kleine kamer.

JE3bohs.jpg

S5E4GLX.jpg

pM2y3ZK.jpg

Mijn eerste build in deze atty was een fused clapton coil van ongeveer 0.5ohm en dat was direct perfect voor mij en gaf me heel goede smaak en airflow.

Deze coil is ongeveer 0.65ohm en dat is perfect voor mij in deze atty.

fQ1VNwE.jpg

ZwKyLHl.jpg

ci8poDs.jpg

Het wicken is ook niet zo moeilijk, geen idee of mijn manier de perfecte is maar het werkt en dus hou ik het zo.

Ik prop niet de hele wickgaten vol met katoen maar laat het aan de zijkanten wat dunner, wickt gewoon heel goed.

qdKxQ5O.jpg

x0gANBg.jpg

Nog een pic om af te sluiten op de Pico X.

XqPahql.jpg

Mijn bevindingen:

- Heel goed atty, maar dan ook echt heel goed wat mij betreft.

- Goede smaak.

- Airflow is perfect voor mij, niet te open of te strak.

Dit is voor mij persoonlijk de perfecte restricted DL airflow.

- Redelijk makkelijk te builden en wicken.

- Bouwkwaliteit van deze clone is degelijk.

Toleranties zijn misschien niet helemaal optimaal maar het is en blijft een clone natuurlijk.

Ik heb nog geen echte in mijn handen gehad en kan dan ook niet gaan vergelijken.

Ben echt heel tevreden van de vape die ik krijg van de Hussar x, hoop er toch ooit ergens een tweedehands van op de kop te kunnen tikken.

• Like 12

• 3 weeks later...

Had deze review helemaal gemist, maar ben er blij mee @Jim

Het helpt mij enorm in mijn zoektocht als jij er een review van gedaan hebt. Deze gaat ook op het verlanglijstje, die word steeds groter ?☺️

Keep up the good work! 

• Like 1