Popular Post Jim Posted March 13, 2019 Popular Post Share Posted March 13, 2019 (edited) Op deze RTA heb ik een hele tijd zitten wachten, van zodra ik de Profile RDA in handen had dacht ik van hier zou men een RTA van moeten maken. En dat is nu werkelijkheid geworden. Voor dit project heeft Wotofo natuurlijk de ontwerper van de Profile in dienst genomen (Mr.JustRight1), maar ook TVC (The Vapor Chronicles) die je wel kent van de Drop RDA en de ontwerper van de Topside. Vandaar de naam Profile Unity voor deze RTA. Zelf was ik een fan van de Profile RDA, damp er nog steeds heel regelmatig mee en ik ben heel tevreden van de vape die ik krijg van die RDA. Het is dan misschien geen heel warme vape die je krijgt maar dat geeft niet voor mij, ik ben niet iemand die altijd die warme vape moet hebben om tevreden te zijn. De smaak was goed bij de RDA en daar ging het om, de instant ramp-up van mesh en dat mesh gaat ook heel lang mee. En waar iedereen een duivelse schrik had voor de dry hit met mesh dat is nu helemaal verholpen met de RTA, een dry hit met de RDA ja dat was gewoon je eigen fout natuurlijk als je het katoen niet nat genoeg wist te houden maar bij de RTA moet je u geen zorgen maken want het katoen staat altijd in contact met je liquid. Maar genoeg blabla, zal er eens invliegen met de review. Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube presentatie en build filmpje, hier zie je alles goed up close en krijg je nog wat extra info zoals afmetingen etc. Je doet me plezier door het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren. De verpakking. De spares lijkt me wel duidelijk wat je krijgt en sommige onderdelen leg ik nog eens apart uit in de review. De RTA is voorlopig verkrijgbaar in zes kleuren maar Wotofo kennende zullen er hier nadien nog enkele bijkomen. De looks zijn voor mij persoonlijk mooi en vrij sober gehouden, het Profile logo is netjes en ook maar 1 keer aanwezig op de tank. Onderaan de gebruikelijke info en zoals je wel kan zien steekt de 510 meer dan voldoende uit om hybrid safe te zijn. 810 driptip krijg je bij deze tank en in tegenstelling tot andere Wotofo producten krijg je deze keer wel geen reserve 810 driptip of 510 adapter. Een handige topfill is er ook, in de stijl zoals vele fabrikanten nu gaan. Gewoon een kwartje de topcap draaien en die komt los. Dit is de airlfow die je krijgt, natuurlijk is die ook regelbaar. De airflow is iets minder ruim als bij de RDA naar mijn mening, maar is wel beter dan de RDA. Bij de RTA is de airflow meer gericht, "smoother" en gewoon een stuk aangenamer. De bovenste helft met het glas kan je uit elkaar halen om te reinigen maar ook om de tank groter te maken. Standaard is de tank 3.5ml inhoud maar er is een extensie stukje en een groter glas in de verpakking bijgeleverd om de inhoud naar 5ml te brengen. Die 5ml is zeker geen overbodige luxe want zo een mesh tank dat lust wel wat liquid. Gewoon dat kleine extensie stukje opschroeven en dan het grotere glas plaatsen en klaar. Dit is de kamer langs binnen en zoals je wel kan zien is dat binnenin heel compact gehouden. De airflow die je rechts ziet komt uit op ongeveer 2mm van het mesh af, waar het bij de RDA veel verder van het mesh zat. Onderaan zie je gaten voor de liquid aanvoer, een groot slot en ook nog twee kleine gaten zorgen dat je katoen ten alle tijden kletsnat blijft. Het build deck dat is gewoon het Profile RDA deck gebleven, zelfde systeem en enige toevoeging zijn de wick gaten aan de zijkant. Het witte geveerde blokje in gebleven en dat is wat de Profile RDA zoveel beter maakte dan andere mesh atty's. Op gebied van mesh heb ik nog maar twee soorten getest, dat is het OFRF mesh en het Wotofo mesh. Het OFRF mesh kan iets hogere wattages aan en er zit 0.05 ohmwaarde verschil tussen beide wat best te verwaarlozen is. Om eerlijk te zijn verkies ik zelf het Wotofo mesh boven dat van OFRF. Links het OFRF mesh en rechts dat van Wotofo. Om het mesh in de juiste boog te plooien krijg je net zoals bij de RDA die handige tool. Je duwt gewoon het mesh over de tool en je hebt die boog die je moet hebben. Het mesh plaatsen stelt niks voor. Het voorgloeien van het mesh doe je op heel laag wattage, meer dan 10-15 moet dat niet zijn. Dat mesh heeft ook geen hotspots ofzo dus meer dan één keer pulsen is er echt niet nodig. Ik gebruik altijd het Wotofo katoen om de Profile te wicken, dat is er natuurlijk voor gemaakt en heeft de perfecte dikte. Als je zeker bent van jezelf kan je ook zelf je katoen in die dikte maken, maar het moet wel goed zijn natuurlijk want te weinig katoen bij mesh is een risico op een steekvlam ofwel een dry hit waar je toch even van moet bekomen. Het katoen knip je in een hoek van 45°, je mag dan wel denken dit is niet nodig maar dat is het zeer zeker wel bij deze RTA. De liquid komt niet enkel langs onder door de wickslots maar ook boven die wickslots komt er liquid op het katoen. knip je dat niet in een hoek en laat je de zijkanten niet wat langer dan zal dat gaan lekken als je de tank wil vullen. In mijn filmpje laat ik het wel goed zien. Deze gun metal kleur lijkt wel gemaakt voor de Rincoe Manto X mod, passen perfect bij elkaar. Mijn bevindingen: - Wat mij betreft is deze RTA gewoon zalig. - Mijn Loaded cran-apple liquid heeft nog nooit beter gesmaakt dan in deze RTA. - De airflow volledig open is wat te ruim voor mij maar ik open slechts drie van de vijf gaten en dat is perfect voor mij. - Heel rustige en "smooth" airflow. - Builden is heel simpel, gewoon het mesh buigen en klaar. - Wicken heeft misschien een klein beetje oefenen nodig maar ook helemaal niet zo moeilijk. - Om een dry hit moet je u geen zorgen maken eens goed gewickt, het katoen blijft echtwaar kletsnat zelfs na een grondige chainvape sessie. - Van de Profile krijg je net zoals bij de RDA geen heel warme vape tenzij je ver boven het aangeraden wattage gaat. Lauw is het beste wat ik krijg en mijn sweetspot bij deze RTA en ook bij de RDA ligt op 60w. - Tussen het OFRF en Wotofo mesh merk ik niet zo heel veel verschil, voor mij persoonlijk volstaat het Wotofo mesh en geeft me een goede smaak. Het OFRF mesh is dan ook nog eens duurder ik aankoop en voor mij het verschil echt niet waard. De reden waarom ze dit mesh standaard hebben gekozen is voor de mensen in de US wat te sussen omdat ze iets hoger in wattage kunnen gaan. - Ben je te "cheap" om veel liquid te verbruiken dan laat je deze tanks beter achterwege, want het mesh en katoen lusten erg veel liquid en die is dan ook heel snel verdampt. Minputen heb ik eigenlijk niet, alles doet wat het moet doen. Misschien als je enkel custard of koekjes ofzo dampt dan zal het niet warm genoeg worden voor die smaken, zelf heb ik dat probleem niet want damp enkel fruitsmaakjes. Edited March 13, 2019 by Jim 22 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hies Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Leuke en duidelijke review van een wederom voor mij interessant tankje...!Ik kijk later je YouTube review nog even.Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Stomme vraag wellicht, maar heb je ook de Profile rda of rta op een mech getest? Want dan zou die 0,05 ohm verschil in mesh nog best wel eens wat uit kunnen maken toch? Misschien is dat de reden dat OFRF die met lagere weerstand maakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Heb ik het nu goed verstaan dat je deze gaat verloten ? top review weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 @Madman: met de RTA nog niet maar wel bij de RDA, wat eigenlijk hetzelfde blijft. De RDA gebruik ik regelmatig op mech squonkers en het verschil is nog steeds te verwaarlozen voor mij persoonlijk dan. Omdat de ramp-up werkelijk instant is neem je maar korte hijsen omdat het anders veel te veel damp is dat je naar binnen trekt. Ik merk enkel dat het OFRF mesh hogere wattages kan hebben dan dat van Wotofo. Zelf ben ik meer dan tevreden van het Wotofo mesh. Zou fijn zijn moest er toch eens een fabrikant in slagen om meer opties te maken, zou graag eens SS mesh testen of Ni80. Kan zelf wel op zoek gaan naar ander mesh en dat op maat knippen, maar heb niet echt veel verstand van welk type of waarde ik moet kopen en waar ik het kan vinden. @K&H: ja dat heb je goed gehoord in het filmpje, goud is niet direct mijn kleurtje en de gouden RTA verloot ik. Zal die weggeefactie deze avond posten op het forum, zelfde regels als bij andere acties. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Mooie review @Jim ! Nu weet ik wat me te wachten staat. Zelfs de aandrukblokjes zitten mooi recht, keurig hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Geen minpunten... Dat klinkt als een hebbedingetje. Goede review weer, zowel de foto's als het filmpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Nee geen minpunten, alles zit goed in elkaar en structureel kan ik niks afkeuren of muggenziften. Smaak en airflow zijn natuurlijk dingen die erg persoonlijk en persoonsgebonden zijn. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Leuk review Jim! Wilde niet nog een rta erbij, maar de review heeft me toch in een twijfel gezet. Ik damp graag mesh, en ook graag met de profile rda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Misschien nog n klein muggenziftdingetje van mij dan. ? Je hebt t over winnen in je video, maar volgens mij mag dat niet. Weg geven wel, dus beter om te zeggen dat het n give-away is, dan een winactie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Nog geen mesh geprobeert maar ziet er zeer goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Illnoize Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 (edited) Top review en kan niet wachten om hem te testen! Groot fan van de rda versie dus zeer benieuwd naar de rta variant ? met jou eens trouwens over de ofrf mesh, heb beide en ben zeer content met de wotofo variant. Uiteraard een like op yt ? Edited March 13, 2019 by Illnoize Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wvanessen Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 Dit gaat de eerst volgende aankoop worden, mede door je review. Gisteren op de TV even je youtube bekeken, top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Z Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 Mooie review weer Jim, bedankt! Heb een gunmetal besteld en nu maar geduldig wachten... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohnny Pollenus Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Fijne uitleg ,weer bijgeleerd! Succes aan alle deelnemers voor de give away! Doe niet mee,heb vorige give away gewonnen, thanks Jim! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Knapen Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Duidelijke review ? Informatief en leerzaam voor een Rta liefhebber zoals ik , thnx 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 (edited) @Michel Knapen <Edit FBT> ik zie net je foto voorbij komen, en dacht echt ff reincarnatie van "vaping with vic" te zien. Edited March 19, 2019 by Tamara Vloeken 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
romana Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Errrg benieuwd naar deze tank geworden na je review! Voor iemand die al 2 jaar vasthangt aan de Geekvape Ammit, is dat toch wel bijzonder. Mooi en duidelijk review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teunh Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 Nette review weer. Lijkt me leuk tankje om mee aan de gang te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blij Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Ziet er een mooie tank uit, volgens wat ik zie in het filmpje ook eenvoudig om de coil te plaatsen. Mesch is in de stenen winkel te koop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sflmaniac Posted March 20, 2019 Share Posted March 20, 2019 Das weer een mooie revieuw en zeker wel een mooie rta al ben ik nog niet bekend met mesh.Maar als ik deze op de kop kan tikken dan zou ik het zeker wel overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbedoeske_007 Posted March 21, 2019 Share Posted March 21, 2019 Mesh coils zijn altijd goed maar nog nooit een rta gehad Ben het drippen gewoon met men rda dead RabbitVerzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkMooie en duidelijk review. Mooie foto’s ook! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Big B Posted March 21, 2019 Share Posted March 21, 2019 ik heb de digiflavor themis mesh rta en dat ding doet het ook vrij goed in smaak met temp mode. maar als ik dit lees wil ik zeker deze ook proberen en weer terug gaan naar Watt mode ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
romana Posted March 26, 2019 Share Posted March 26, 2019 Na aanleiding van je review kon ik het niet laten; hij is vandaag op het werk bezorgd. Morgen vlug gaan ophalen en testen! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Z Posted March 26, 2019 Share Posted March 26, 2019 @romana Waar heb jij hem besteld? Ik heb hem bij Fasttech besteld maar daar staat hij in pre-order en die lever datum is al een paar keer opgeschoven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts