Jim Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 (edited) De Pico, de almachtige Pico... Volgens mij is dat de mod die de deuren open kan houden bij Eleaf, want om eerlijk te zijn is de Pico hun enige product dat echt de moeite is. De rest van hun producten heeft hun 5mins of fame en verdwijnt daarna in de massa, maar de Pico blijft gewoon verkopen en verkopen. Zelf heb ik in de loop der jaren twee v1 pico's gehad en dan weer verkocht enz, voor mij kan en zal het nooit een primaire mod zijn maar hier op het forum alleen zijn veel mensen die dag in dag uit niks anders gebruiken dan hun pico. Nu deze Pico X sprak me gelijk weer aan, omdat het een "plastic" mod is en de vorm is iets anders en ook het groene kleurtje was mijn ding. Beginnen doe ik met en filmpje, hier krijg je het up-close te zien en afmetingen en overloop ik ook het menu eens. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal weet ik erge te appreciëren. De verpakking, niks speciaal hier gewoon een grote doos voor een kleine mod. De extra dingen buiten de mod, lijkt me wel duidelijk. Dan de vorm van de mod, die is zoals je ziet wat anders dan de gewone Pico. Wat meer vorm rond de vuurknop, aan de zijkanten wat dikker en meer vorm en voor mij persoonlijk maakt dat deze pico iets beter om in de hand te houden. De vormen brengen ook effectief iets bij tot de ergonomie. De body is gemaakt uit plastic, welk plastic juist moet je mij niet vragen hoor... Het heeft een soft touch gevoel, beetje zoals een rubbercoating en voelt dan ook niet koud aan in de handen en het heeft wat meer grip. Deze Pico is wel mooi afgewerkt, het scherm en de knoppen zitten er goed in. Mijn eerst pico had een scherm dat wat scheef in de body zat, de andere had wat rammel in de vuurknop maar deze X is goed. De 510 is niet perfect bij die van mij, zo zat bij levering een schroefje wat hoger dan de andere en mijn tankjes zaten op de mod als de toren van Pisa. Moest dus al gelijk beginnen schroeven, QC bij massaproductie blijft en zal een probleem blijven helaas. Op deze Pico kan je tankjes tot 23mm zonder probleem kwijt, er zijn ook bepaalde 24mm tankjes die passen maar absoluut niet allemaal. Je moet de batterijcap dan net in zo groef uitlijnen met de tank. Plaatsen van de batterij en de batterijcap is niet anders dan de eerste pico. De chip en menu is nog steeds hetzelfde als de originele pico denk ik, het is een tijd geleden dat ik een pico had maar denk het wel. In mijn filmpje overloop ik alles eens, hier gewoon een paar random pics. Nog twee pics om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Leuke toffe mod, voor mij geen primaire mod maar een beater 18650 modje. - Licht en kompact. - Werkt gewoon goed. - Ik ben een simpele wattage damper dus al die andere functies kunnen me gestolen worden, maar zijn hier op het forum alleen al zeer veel mensen die enkel maar TC dampen met hun pico dus die zal dan wel degelijk zijn. - Voor mij persoonlijk ligt deze pico beter in de hand dan de originele, die extra vormen liggen beter in mijn poten en de vuurknop is groter en beter te bedienen. - Bij mijn mod zat de 510 niet volledig vast, is een minpunt voor mij maar ben er zeker van dat het wel een QC foutje was en op tien seconden was het probleem ook verholpen. Edited March 31, 2019 by Jim 8 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Goede review ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohnny Pollenus Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Fijne uitleg, mooie foto's Jim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fender Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 (edited) Mooie review @Jim. Ook goed van Eleaf is de Ijust s. Penmod 3000 mah. Niks in te stellen, werkt probleemloos en kost een tientje in China. Ook in gebruik bij @MissFog Edited March 31, 2019 by Fender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Ik ben wel fan van de pico mega, Hoewel veel mensen die niet goed vinden gebruik ik deze al twee jaar buitenshuis. Toffe review van de x , zal óók wel veel mensen bekoren. Voor mij is de groene kleur dan weer niet aantrekkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Duidelijke video en foto review weer ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fxs81 Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Mooie review weer Jim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts