OmeWillem Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Ik damp nu dik anderhalf jaar tevreden MTL met de Triton mini en Nautilus mini. Sub-ohmen lonkt inmiddels toch wel aardig. Andere beleving voor thuis zal ik maar zeggen. Ik ga niet naast kantoor enorme walmen staan maken. Maar sub-ohm ben ik niet in thuis. Waar moet ik beginnen? Wat ik zoek is een gemakkelijk te vullen, niet lekkende tank. Tips voor beginners zijn welkom!
Tamara Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Heb je al een lage weerstands coil in je Triton geprobeerd met de airflow open? Bevalt dat of wil je het een stuk luchtiger met meer damp?
OmeWillem Posted April 17, 2019 Author Posted April 17, 2019 Ja ik wil heul veul damp. ? MTL zie ik als vervanger voor het roken. Nu echt geïnteresseerd in wolken maken, echt voor als ik thuis ben. 1
Steamboy Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 (edited) @OmeWillem, begrijp goed wat sub-ohmen is. De term SubOhm is verouderd. SubOhm betekend niet meer dan dat je een setting gebruikt met een coil weerstand onder de 1 Ohm. Voor heel wat jaren terug, was dat wat bijzonders. Nu niet meer. Maar SubOhmen wil niet zeggen dat je dan meteen ook dikke wolken gaat blazen. Dikke wolken kunnen blazen, is van meerdere factoren afhankelijk. Dus wil je gaan SubOhmen en wat dikkere woken blazen, koop dan een tankje met wat grotere lucht- en liquidgaten. Die zijn er zat te vinden, alleen zullen ze niet altijd de benaming SubOhm-tank hebben. Het beste zou zijn wanneer je bij een kennis, vriend, vriendin een keer kennis kunt maken met SubOhmen en alle daarbinnen vertakkingen......... Oeps, iets te laat gezien, dus je wilt echt wolken blazen (voor thuis) , Ok, koop het volgende : De tank : https://www.wish.com/search/Brunhilde/product/5c8640eb4a362154d575f2ec?&source=search De mod : https://www.slimroken.nl/geekvape-aegis-legend-200w-tc-box-mod.html De batterijen : https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc6.html Edited April 17, 2019 by Steamboy 1
Tamara Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Heb je al gekeken in de review sectie? https://www.dampforum.nu/forum/396-tanks-met-fabriekscoil-rba/ Ik neem aan dat je een tank met fabriekscoils zoekt? Ik werk zelf alleen met zelfbouwers, RTA en RDA, en kan je dus niet veel aanraden maar kijk eens naar een tank met grote lucht gaten en lage weerstand coils. Hoe lager de weerstand en hoe groter de airflow hoe meer damp. Als je nog niet zelf je liquid maakt dan is dit trouwens wel het moment om ermee te beginnen.
Marianna Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 3 hours ago, OmeWillem said: Ik damp nu dik anderhalf jaar tevreden MTL met de Triton mini en Nautilus mini. Gebruik je daarin reeds e-liquids met een hoog VG-gehalte ?
OmeWillem Posted April 17, 2019 Author Posted April 17, 2019 Een hoop tips al, thanx! @Marianna Ik gebruik nu 70/30 pg/vg met 9 mg in de Nautilus mini (1.8 bvc coils) en 50/50 met 12 mg in de Triton mini (1.8 clapton coils). @Tamara Zelf liquids maken is nog wel een dingetje voor mij hoor. Waar haal ik de ingrediënten vandaan en hoe kom ik tot een vergelijkbare throat hit als met MTL? @Steamboy Als box mod heb ik nu de Eleaf iStick 75w. Daarmee ga ik het niet rooien?
OmeWillem Posted April 17, 2019 Author Posted April 17, 2019 @Steamboy Ehm... RTA was niet direct iets waar ik nu aan toe ben. Ik ga nog even voor coils uit een pakje...
Tamara Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 @OmeWillem Op de Pico 75W passen heel veel tanks niet omdat die breder zijn dan 23mm dus daar zal je op moeten selecteren. Verder is het voor single coil tanks wel geschikt maar zodra je op hoger Wattage dan circa 50W wilt dampen kan je beter een dual battery mod kopen of evt een 21700 mod. 1
Tamara Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 11 minutes ago, OmeWillem said: Waar haal ik de ingrediënten vandaan en hoe kom ik tot een vergelijkbare throat hit als met MTL? Savevape.nl is een goede plaats om te starten. Meestal wordt de nicotine verlaagd naar 3 mg/ml omdat anders de throathit wat te groot wordt en je wat veel nicotine binnen krijgt. Vaak wordt ook de PG/VG verhouding veranderd van 50/50 naar bv 30/70. Als je throathit wilt behouden dan zou ik wel de nicotine verlagen maar de verhouding 50/50 blijven aanhouden 1
OmeWillem Posted April 17, 2019 Author Posted April 17, 2019 (edited) @Tamara En dat vind ik alles bij elkaar wel een lastige. Stel dat ik als eindresultaat bijvoorbeeld 100 ml liquid wil met 50/50 verhouding en 9 mg. Hoeveel meng ik dan waarvan bij elkaar om daarop uit te komen? Ik zie mezelf al als een of andere professor met potjes en spuitjes in de weer... Edited April 17, 2019 by Tamara FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Tamara Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 @OmeWillem Daarvoor heb je gelukkig handig tools. Je hoeft niet zelf te rekenen. Deze bv. http://www.steam-engine.org/juice.html
DeParelVanHetZuiden Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Oké geen mega wolken maar wel een smaakvol tankje met fabriekscoils is de Smok Spirals. Coils van 0,3 en 0,6 ohm en de tpd versie (2ml) past gewoon op je pico. Ik gebruik deze zelf ook (wel de 4ml) nog geregeld en blijf er tevreden over. Vond dit zelf een fijne stap richting dl en aan het lekken heb ik deze tank nooit gekregen.
Marianna Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 1 hour ago, OmeWillem said: @Marianna Ik gebruik nu 70/30 pg/vg..............50/50 met 12 mg in de Triton mini Ik gebruik circa 85% VG (=VG basisvloeistof verdund met 15% gedemineraliseerd water) en voeg later VG-aroma toe. Daarmee blaas ik als MtL-er geen gigantische wolken, maar mijn wolken zijn wel dikker, ondoorschijnend.
Thomaz Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Ik zou als ik jou was eerst kijken of DL iets is voor je met een tank die op je pico past. Ik ben zelf gestart met de vaporesso veco tank. Een mooi instap modelletje voor DL met goedkope coils. Hier kan je tot 50w mee dampen. Als je iets meer wil betalen voor een betere smaak beleving en hoger in wattage wil kan je kijken naar de NRG mini. Heb hier zelf geen ervaring mee maar een kennis van mij wel. Als DLen wat is voor je kan je later altijd nog een grotere tank en mod aanschaffen. 1
Steamboy Posted April 18, 2019 Posted April 18, 2019 @OmeWillem, nee, met de istick ga je het niet redden. Veel te licht voor het serieuzere wolkenwerk. Voor rond de veertig/vijftig euro, heb je een echt goede keuze in een goed presterende mod. Kijk, het punt is, je wilt een "veul" damp makende, lekvrije en makkelijk te vullen tank, in die combinatie zijn maar weinig tankjes te krijgen. Echter de vrij nieuwe VapeFly Brunhilde, is juist de tank die al die eisen in zich heeft. En bovendien ook nog een heerlijk smakende tank, die in staat is om enorme wolken te produceren en ook nog zeer makkelijk op te bouwen is. En ja, je moet wel zelf coiltjes draaien. Veel mensen hebben "koud water vrees" aangaande coils maken, terwijl het echt super makkelijk is. Mensen hebben vaak niet in gaten dat met een oude spijker en een rolletje draad een een kniptangetje, binnen 10 seconden de prachtigste coils gedraaid kunnen worden. Helemaal niet moeilijk, iedereen, echt iedereen, kan binnen 10 minuten geleerd worden hoe je coils maakt. Echt het, "een kind kan de was doen", principe. Wanneer je deze stap eenmaal gezet hebt, gaat er een nieuwe wereld van dampgenot voor je open. Ook gezien vanuit financieel oogpunt, zul je het zelf maken, als zeer aangenaam ervaren. Mijdt vooral alle voorzichtige tussen stapjes op weg naar lekker wolken blazen, ze kosten je klauwen met geld. Ga in één keer over naar goed en geschikt materiaal. Het is absoluut niet duur, maar wel het meest effectief. 2 1
Dampende DJ Posted April 18, 2019 Posted April 18, 2019 Ik ben het compleet met Stoomgozer eens; Toen ik net begon met dampen om te stoppen met roken had ik ook een ego CE5 setje (voor 60 euro toen nog ofzo zelfs, belachelijk). Dat hielp totaal niet bij het stoppen. Toen een iets groter apparaat geprobeert (justfog 1453, nogsteeds klein, maar ach). Dit hielp wel gelukkig en toen wilde ik, net als jij, veel wolken blazen. Daar ging ik de mist in (haha, mist). Ik had toen een smok apparaatje gekocht, geen idee meer welke, zonder RDA of iets. Dat was ook weer 120 eu (durfde toen nog niet spullen te bestellen op Ali). Dat beviel me ook niet, dus maar een ander smok setje, etc. etc.. En toen ging ik rondkijken naar hoe mensen dat nou doen; echt hele grote wolken blazen. Toen kwam ik uit op de Wotofo Troll RDA (eerste versie) met een Reuleaux RX200. Dit ging al de goeie kant op. Toen nog een aantal andere RDA's gekocht en uiteindelijk zit ik op het gewenste resultaat. Daarom denk ik dat die tussen stap, met al die Smok apparaatjes, erg overbodig was en geldverspilling. Als je iets doet, doe t dan goed. Je kan beter 1 keer wat meer uitgeven, dan vaker wat minder uitgeven; je bent dan duurder uit en kost meer tijd. 2
Thomaz Posted April 18, 2019 Posted April 18, 2019 Als je voor het zwaardere geschut wil kan je hier eens naar kijken. (Dit zou ik kopen als ik opnieuw zou moeten beginnen met DL) € 21,20 11%OFF | Nieuwste Rincoe Manto S Mesh 228 W mod fit 6 ml Metis Mix Tank aangedreven door dual 18650 batterijen quick opladen https://s.click.aliexpress.com/e/ssQGs7fIT € 7,88 12%OFF | Nieuwe Freemax Mesh Pro Tank 6 ml Sub ohm Verstuiver Koolstofvezel Freemax Mesh Pro Coil Vape Hars Tank 17 kleuren VS Zeus Dual RTA https://s.click.aliexpress.com/e/9zq37vhgf
OmeWillem Posted April 18, 2019 Author Posted April 18, 2019 Weet je nog, de ellende die ik heb gehad met de Joyetech Exceed box kit? Een van die twee D22 tankjes die ik erbij had gekocht bleef maar lekken. De andere doet het wel. Laat ik daar nou ook een 0.5 DL coil nog van hebben liggen... Dus vanochtend bij de lokale vape buurtsuper even een flesje 70/30 vg/pg opgehaald (Suckerpunch van Humble Juice). Poeh poeh, wat een damp! Ik vind 't wel wat hoor, dat DL. Heel anders dan MTL, maar op z'n eigen manier erg lekker!? 1
Maaike Posted April 22, 2019 Posted April 22, 2019 On 17-4-2019 at 18:47, Steamboy said: De tank : https://www.wish.com/search/Brunhilde/product/5c8640eb4a362154d575f2ec?&source=search Ik ben nog heel erg nieuw in de wereld van vapen, maar wat betekent het dat een tank rebuildable is?
Kurmit Posted April 22, 2019 Posted April 22, 2019 Die maakt geen gebruik van kant en klare fabriekscoils die je er zo in schroeft. Met dit type tanks draai je zelf een coil (of meerdere) en plaatst die in de tank. Dan katoen er door heen en je hebt hem zelf rebuild ?
Steamboy Posted April 23, 2019 Posted April 23, 2019 @Maaike, laat je niet afschrikken door moeilijke termen en zo. Gewoon hier vragen, er zijn geen belachelijke vragen........ En zoals ik al eerder schreef : Veel mensen hebben "koud water vrees" aangaande coils maken, terwijl het echt super makkelijk is. Mensen hebben vaak niet in gaten dat met een oude spijker en een rolletje draad een een kniptangetje, binnen 10 seconden de prachtigste coils gedraaid kunnen worden. Helemaal niet moeilijk, iedereen, echt iedereen, kan binnen 10 minuten geleerd worden hoe je coils maakt. Echt het, "een kind kan de was doen", principe. Wanneer je deze stap eenmaal gezet hebt, gaat er een nieuwe wereld van dampgenot voor je open. Ook gezien vanuit financieel oogpunt, zul je het zelf maken, als zeer aangenaam ervaren. 1
Recommended Posts