SCi Posted April 24, 2019 Share Posted April 24, 2019 Voor het eerst in lange tijd weer eens een aroma review van mij ? Ik ben liefhebber van de flavormonks aroma's en had al langer m'n zinnen gezet op het testen van hun tabaks aroma's. Enige tijd geleden heb ik er enkele besteld en nu is het tijd om ze te gaan proberen ! De aftrap is voor tabak 33 ; light tobacco. Batch gemaakt met 10% aroma en 10 dagen gesteept ( volgens aanbeveling ) , liquid met een 60/40 vg/pg base met 6mg nic. De geur van dit licht gele sapje is zeker complex te noemen ! Er zit absoluut tabak in maar zeker niet in de "gewone" vorm. Ik haal hintjes van javaanse jongens , pijptabak en de orginele john player special ( black ) naar voren. Toch zit hier veel meer in ; chocolade ? verse kruiden ? Zeer interessant ! Gedampt in m'n aromamizer titan met een enkele clapton coil van 0,7 ohm op 4,4 volt ( ca. 26 watt ; steamcrave PWN mod ? ) De smaak heeft zoals verwacht veel weg van de geur van de liquid maar is niet de smaakbom waar ik voor vreesde. Soepel is hier absoluut een treffende beschrijving , ik kan het ergens wel linken aan de soepelheid van de bakery aroma's van flavormonks. Ook nu is er een mooie en vrij diepe smaak die absoluut op tabak lijkt zonder echt 'rokerig' te zijn. Het doet me in de verte ietsje denken aan gold ducat zonder loodzware of zoete invloeden. Flavormonks zelf heeft het over de smaak van groene tabaksbladeren en dat zou wel eens heel goed kunnen kloppen ! De smaak komt vrij rustig op en blijft ook nog een beetje 'na-hangen'. Wie een echte sigaretten aroma zoekt zal hier een kleine teleurstelling aan hebben maar de shag / sigaren roker kan deze zeker waarderen denk ik ! Dit is écht anders dan andere tabaks aroma's zonder meteen 'in your face' te laten merken wat het is. De "zoektocht" naar de verschillende nuances is erg leuk en doet me meteen denken aan combinaties met lekker eten en fraai speciaalbier. Zoek je een 'uitdaging' qua tabaks aroma's dan is deze aan te raden ! ? 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts