Jim Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Na de Rebirth RDA is er nu ook de Rebirth RTA, natuurlijk ook weer met Mike Vapes als designer en Hellvape als maker. Om dezelfde Rebirth naam te blijven houden moest natuurlijk een deel van de RDA ook in de RTA te vinden zijn, en dat is hier het build deck (posts). Dual coil en met een heel goede airflow. Mike Vapes heeft zelf aangegeven dat zijn stijl van dampen wat veranderd is tegen pakweg een dik jaar geleden, het is ook een weg die ook veel andere reviewers en dampers in het algemeen ingeslaan zijn. Waar het vroeger massa's en zo goed als open cloudchasing airflow was is het nu wat minder ruim geworden, een trend waar ik zelf blij van wordt want ik damp graag DL maar wel met een beetje restrictie. Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles zien en voorzie ik de RTA natuurlijk ook van een build en katoen. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is meer dan welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking: Wat krijg je nog buiten de tank? - Handleiding en sticker - Schroevendraaier en hulpstuk om je coil te knippen - O-ringen en schroefjes - Spare 810 driptip en 510 adapter Het uiterlijk van de tank is wel vrij sober en ziet er goed uit. Wat info onderaan en een 510 die veilig genoeg om hybrid safe te zijn. Dit zijn de driptips en adapter die ik kreeg. Zoals bij de meeste RTA's krijg je ook een bubble glas. De inhoud met het recht glas zou volgens de verpakking 2ml zijn maar dit is zeker 3.5ml hoor, ze zetten gewoon 2ml op de doos om de TPD wetgeving trachten te omzeilen. Met het bubble glas is het 5ml inhoud. Airflow gaten heb je aan elke kant en is uiteraard regelbaar. Binnenin alles netjes, schroefdraad enz is ook goed. Het build deck is wel mooi en speciaal met de grote posts en de zuilen voor de airflow. Je coils delen dezelfde gaten maar die zijn ruim genoeg om dikke coils te plaatsen, de schroeven zijn dikke schroeven die je niet snel zal strippen. Coils plaatsen is ook heel simpel eigenlijk, je knipt met de bijgeleverde tool de beentjes van je coil op maat en het enige wat je dan nog moet doen is je coil buigen over de airflow en klaar. Wicken is niet anders dan vele andere RTA's, zorgen dat je de gaten niet te vol propt met katoen. Om af te sluiten nog een pic van de tank met bubble glas op de Voopoo Alpha mod. Mijn bevindingen: - Heel tevreden van deze RTA. - Smaak niks over te klagen. - Airflow is heel goed, stil en heeeel "smooth". - Tank heeft een goede liquid inhoud. - Vlot te builden en wicken. Heb eigenlijk niks af te keuren, alles ziet er netjes uit en er is niks dat niet werkt zoals het moet. De airflow is de grootste troef van deze tank voor mij, beste airflow voor een dual coil RTA die ik de laatste maanden getest heb. 12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted May 11, 2019 Share Posted May 11, 2019 Ziet er fraai uit! Fijn dat je het wicken ook laat zien want dat geeft alvast een goede start. Dit lijkt me wel een fijn ding om een keer te kopen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Pidgeon Posted May 11, 2019 Share Posted May 11, 2019 Goede review! Heb je gevolgd op youtube ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted May 11, 2019 Share Posted May 11, 2019 Super van hen dat ze dat klein coil tooltjes mee geven, great review weer Jim ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juicy Eck Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 mooie review. Ik heb hem afgelopen weekend ook gekocht. nog geen tijd voor genomen om hem te bouwen. welke coils heb er in? en welke weerstand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 7, 2019 Author Share Posted June 7, 2019 Aliens ergens rond de 0.1ohm, in het filmpje laat ik het zien welke coils het zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juicy Eck Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 3 hours ago, Jim said: Aliens ergens rond de 0.1ohm, in het filmpje laat ik het zien welke coils het zijn. top dank je. ik had het filmpje al keer eerder bekeken daarom had ik dit keer alleen de tekst gelezen. ik had je review gewoon nog een keer moeten kijken voordat ik de vraag stelden ? Ik ben opzoek naar dezelfde aliens coils alleen dan een Kanthal variant, maar kan deze zo snel niet vinden op google of vapeshops. zijn er überhaupt wel Aliens coils van kanthal of ss?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 7, 2019 Author Share Posted June 7, 2019 Stuur een berichtje naar @Loyal_2the_coil, hij zal je wel kanthal aliens willen maken. Is er een reden dat het echt kanthal moet zijn? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juicy Eck Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 1 hour ago, Jim said: Stuur een berichtje naar @Loyal_2the_coil, hij zal je wel kanthal aliens willen maken. Is er een reden dat het echt kanthal moet zijn? ik ben pas half jaartje geleden begonnen met vapen, en sinds begin dit jaar de wereld van DIY aan het ontdekken. heb het maken van coils nu een beetje onder de knie. voor MTL de Innokin Ares (kanthal 26ga), DL de Hellvape Drop dead (fused Clapton Wire, 24x2/32) en daaraan zijn nu de Geekvape Ammit mtl en de Hellvape Rebirth toegevoegd. En hiervoor heb ik de Innokin kroma-a en de Proton. om een lang verhaal kort te maken ik voel me vertrouwd met de gereguleerde mod's op Wattage mode. dat is eigenlijk de belangrijkste reden om voor Kanthal te gaan. als ik het goed heb begrepen kunnen SS coils ook op wattage. dus dat is eventueel ook een optie. Uiteindelijk zal ik uit die comfort zone moeten stappen en me verder moeten verdiepen in de TC en de overige materialen voor coils. (wellicht dat jullie me kunnen verwijzen naar een informatie bron ? ) Alvast bedankt voor jullie advies en ik zal @Loyal_2the_coil zeker een bericht sturen als ik een keuze heb kunnen maken ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts