Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, ik ben zojuist terug van een stenen winkel nadat ik veel positiefs gelezen heb hier over dit systeem. 

Het merk is wotofo profile. De beste man heeft alles uitgelegd en geïnstalleerd. In de auto terug maar eens proeven en bij de erbij gekochte liquid proef ik meteen een vreemde bijsmaak, de geur van een spiritus gourmet brandertje komt in de smaak voor. 

Thuis wat druppels van een andere smaak erop en weer dat nare bijsmaakje telkens. Nu zie ik dat het een beetje bruin wordt rechts aan de mesh/in het katoen.. Zou dat die nare smaak veroorzaken? En hoe kan dat na krap 10 hijsen incl. de andere smaak? 

De verkoper had de watten goed verzadigd en damp op 60 watt. 

Alvast bedankt

IMG_20190511_144104.jpg

Posted

60W gaat prima hier, met 0,18 Ohm. Je moet alleen niet blijven zuigen. 3 seconden of zoiets en dan even wachten tot de katoen weer nat is.

Posted

Idd een kwestie dat hij niet goed gewicked is.

Op plekken waar het natte katoen de draad of mesh niet raakt, wordt het veel heter en dan krijg je onplezierige en ongezonde stofjes.

Dat smaakje raak je pas weer kwijt door de watten eruit te trekken, boel goed af te spoelen onder de kraan, even droog vuren zodat de rotzooi van de mesh afbrandt en opnieuw wicken.

Posted

Buiten dat het katoen er een stuk strakker in mag dan dat de verkoper je voorgedaan heeft,

10 hijsjes is voor een rda vrij normaal, ga je toch doorhijsen met een iets te droge wick, krijg je nog steeds van die bruine aangebakken vloeistof, zolang de vloeistof het mesh raakt, wordt het door de vloeistof gekoeld.

Is het droog of niet strak genoeg? Krijg je weer die Spiritusbrander.

Posted

Bedankt voor de reacties. Ik merk dat het nie mee valt. Heb alles schoon gemaakt. De mesh schoon gebrand en de katoen vernieuwd die de verkoper er in gezet had. De mesh goed bekeken en gezorgd dat de katoen overal goed zit. Maar volgens mij zitten de watten te los ofzo of duwt dat witte ding niet hard genoeg want dit is echt gruwelijk smerig. Ik zie na 1 trek alweer verbrand katoen. Bah bah.. 

Posted

Kan het mss zijn dat er een hotspot in je mesh zit?
Als er ergens een plooitje in zit dat heb je snel een hotspot met mesh. 

Posted

Is dit je allereerste RDA of heb je al ervaring met RDA's met een gewone coil ipv mesh?

Ik zou iemand zoeken die je in de praktijk kan voordoen, hoe je zo'n ding lekker aan de praat krijgt, anders blijf je klooien.

Posted

Ik heb alles schoon gemaakt. De mesh schoon gebrand en nieuwe katoen er in. Goed gekeken of het metaal overal contact had en daarna goed verzadigd. 

Bah! Dit is verschrikkelijk goor en niet hoe het moet. Nog viezer dan de eerste. De katoen zit niet strak genoeg ofzo terwijl die speciaal voor dit pakketje bestemd is. 

IMG_20190511_171535.jpg

Posted

@Raycoupedit is mijn eerste RDA. Maar dit systeem zou het simpelste van alles moeten zijn. Het ziet er ook makkelijk uit allemaal. Ik snap het ook. Er zit wel een spiraal coil bij. Misschien moet ik die eens proberen. Dat rondje ziet er veel strakker uit dan het mesh verhaal. Maar ik betwijfel of ik daar die voorgeprepareerde katoen doorheen krijg.

IMG_20190511_175229.jpg

Posted (edited)

Die wick ziet er volgens mij ook veel te droog uit, die moet echt doorweekt zijn. Ik zie nu nog allemaal droge pluisjes. 

Edited by Elixyr
Posted (edited)

@Elixyrnu weer nieuwe watten er in en een nieuwe mesh en het katoen goed doordrenkt en het werkt uitstekend nu! Het was te droog.

De smaak is super intens. 

Ik weet niet of dit hem gaat worden. Even een relaxed rustig trekje zit er niet in zoals ik gewend ben in m'n sub ohm tankje. Dit ding is binnen 3 seconden heet, ik moet inhaleren alsof ik een longtest onderga bij een medische keuring anders verbranden m'n lippen. 

Ik kijk het ff aan en bedankt iedereen. 

Edited by Extravaganza
  • Like 2
Posted

Je kunt de airflow toch wat dicht zetten? Zet de bovenste rij gaatjes dicht en de mod op 40 Watt. Je kunt daar best wel een beetje mee experimenteren.

Posted (edited)

@Extravaganza Het is altijd even wennen, proberen, falen, nog eens proberen voordat je een lekkere draai vind met zo'n nieuw ding. Zelfs voor gevorderde dampers. Gelukkig wordt, dankzij ontwikkeling ende vooruitgang,  het spul wel steeds makkelijker in 't gebruik.

Op 60 watt moet je idd flink zuigen om de koeling op peil te houden, wat voor configuratie (mesh, single-, dualcoil) dan ook. Zoals KeesB zegt, probeer het gerust eens met wat minder, 55, 50 veel lager zal weliswaar niet genoeg zijn, het is en blijft een flink dampkanon.

Ik heb zelf nog niet met de Profile mogen spelen, geen idee of die ook een gewone coil slikt. Zie review van Jim hier op 't forum, of zoek wat youtube filmpjes voor info.

Als die 'gewone' coil erin past, wel lager beginnen dan 60 watt, ik denk dat die 0,33 ohm coil op maximaal 30 watt uitkomt en dat is een wat meer gematigde hijs dan met de mesh op 60 uiteraard. Hoe je een gewone coil wicked, zie youtube (kan de filmpjes van @Oomkobus aanbevelen) of zoek hier eens op 't forum. Veruit het makkelijkst is als een ervaren iemand meekijkt en je foutjes eruit pikt, dan leer je dat in een kwartiertje.

Edited by Raycoupe
typo
  • Like 1
Posted

@Extravaganza het inhaleren verschilt per atomizer enorm, ik weet niet wat je nog meer gebruikt maar meer airflow betekent harder zuigen, zeker op hoger vermogen, ik heb er builds bij die je niet langer kunt inhaleren dan 4 seconden want dan krijg je echt een dryhit, dat is dan wel ver boven de 100 watt en je moet inhaleren met alle kracht die je hebt, 

Maar goed dat ben ik, ben wel vaker voor gek verklaard ook wat m'n builds betreft ?

• Like 1
Posted

Bedankt voor alle reacties. Volgens mij heb ik het beginsel onder controle nu. De watten waren niet nat genoeg. De smaak is super nu. De damp ook uitstekend. 

Maar of het zo denderend is om mee verder te gaan ipv. mijn subohm op dezelfde mod weet ik niet. 

De smaak komt zeker beter tot zijn recht, de damp is iets meer in kortere hijs tijd maar die langere trek met (bijna) net zo veel damp mis ik wel. 

Ik ga eea. afwegen de komende weken maar eerlijk gezegd ben ik er nog niet echt van onder de indruk tov. mijn vorige setting (eleaf tessera 0.5 ohm vaporesso nrg cc coil). Ik begrijp ook niet echt dat dit als tip gegeven wordt bij een beginners vraag en waar gezegd wordt `stap zsm over op RDA'. Ik heb het gevoel dat men dan een grote stap over slaat. 

Posted

Het is of fabriekscoils, het kant en klare dure spul, of zelf een coiltje plaatsen en er een watje door trekken.

Dat laatste is bij een RTA, lastiger dan met een RDA. Het makkelijkste leer je zelf coilen en wicken met een RDA. Heb je niet te maken met 'juiceholes' die al dan niet heel precies moeten worden gevuld met precies de juiste hoeveelheid katoen anders is het lekken of dry-hits.

Of je eerste RDA meteen een winnaar is, eentje die je echt bevalt, dat is natuurlijk lang niet altijd het geval. Ik was zelf pas met m'n vierde of vijfde RDA tevreden, een simpele Wotofo Recurve met lekker brede platte coil, simpel in gebruik, goed van smaak en op een 48 watt meer dan zwaar zat om een beetje dagelijks mee te dampen, ipv alleen dat wedstrijdje wie de grootste heeft.

Het percentage mensen die voor hun dagelijkse damper boven de vijftig watt zitten, zijn op twee handen te tellen. Voor de standaard behoefte zit ik meestal aan m'n RTA op 40 watt te lurken, DL en dat vinden de meesten al teveel.

• Like 2
Posted
1 hour ago, Extravaganza said:

Ik heb het gevoel dat men dan een grote stap over slaat.

Welke stap moet dat dan zijn? Je hebt keus uit fabriekscoils of zelfbouw (RTA, RDA of evt. RBA). Daarnaast heb je nog podsystemen maar dat zie ik meer als startersetje of voor leuk voor erbij.

Zelfbouw wordt aangeraden vanwege smaak en prijs. Lijkt mij een logisch advies. Daarnaast is er, zeker voor MTL, gewoon veel keus in. Dat je niet meteen de meest ideale zelfbouwer blijkt te hebben gekozen is jammer maar om ze dan maar af te schrijven? Probeer eerst eens een andere build. Is het dan nog niet okee dan heb je iig meer een idee wat je wel wilt en is het makkelijker zoeken.

• Like 1
Posted

@Tamara ik had het forum doorgespit en kwam er bij uit. Het is toch een lastig iets dat zoeken naar het optimale.

En dan de reactie van Steamboy.. Ik moest en zou een rda halen na veel gelezen te hebben en die reactie was de druppel. 

Bij de winkel gevragen wat goed en makkelijk zou zijn en dat heb ik gekocht en in elkaar laten zetten met hun gezegde 'dit is niet aan te slepen' goed spul. 

Opzich bevalt het wel hoor. Super smaak en veel damp.. Gisteren avond vloog de boel in brand op 45 watt. Geen flinke steekvlam maar een soort alcohol vlam, slecht zichtbaar. (niet erg!) Nu weer het katoen vernieuwd voor de 4e keer en ik leer telkens bij.. en beter gewicked na wat filmpjes gezien te hebben en het is super nu. Katoen beter geknipt en gepropt.. Top. Maar het is ff wennen nu aan dit systeem. 

Komt goed en super bedankt voor de reacties. 

• Like 1
Posted

Mja, mss heb je niet het beste advies meegekregen bij de winkel.

Als eerste rda zou ik nooit voor mesh gekozen hebben. 

Posted

De meesten groeien in een hobby, en gaan van een Fiatje te zijner tijd naar een onbeschofte racebak.
Indien je vele verhalen over die racebak gehoord heb, kun je met trillende knieën in zo'n kreng stappen.
Schrik dan niet, dat je uit de bocht vliegt, of een aanrijding krijgt.
Tsja, en dan opeens een steekvlam ?
Lees dan bovenstaand verhaal nog maar eens een keer.
We hebben al een grappenmaker met een verbrande strot gehad.

• Like 1
Posted

@Cyber_Huub ik vind dat je gelijk hebt. Mijn eerste sub-ohm tank was een tvf8 van Smok, als kitje bij de Alien. Dat kwam gewoon met fabriekscoil met een geadviseerd vermogen en ik was wel meteen verkocht ? maar met zoiets kan je niet zoveel verkeerd doen. Die dingen met fabriekscoil werken gewoon en als het mis gaat dan ligt dat aan het gebruik er van. Het is soms ook om te bouwen tot rebuildable maar dan krijg je een deck zo groot als de fabriekscoil en dat is priegelen. Maar de eerste goede DL ervaring is gewoon onontbeerlijk. Ik had er ook geen moeite mee om er lekker aan te zuigen dus de ervaring was goed. Daarna wel rta's gekocht en dat was soms even puzzelen om het goed te krijgen maar ik wist hoe het moest worden dus dat lukte dan ook wel. Een wotofo profile rda is misschien net te veel van het goede als je voorheen mtl dampte want dit is ook een ding waar je lekker aan mag zuigen en de airflow is ook erg goed. Als je dat als mtl gebruikt dan gaat het geheid mis. Misschien besteedt een winkel ook te weinig aandacht aan het gebruik er van en dat is erg jammer.

• Like 1
Posted

Het belangrijkste met de profile is dat je het katoen echt goed nat maakt en dat het katoen zo strak mogelijk zit ? Er gaat echt heel veel liquid in de wicks zitten.

Ook belangrijk om te letten op hotspots, vooral aan de rand van de mesh. Zodra het katoen op een bepaalde plek bruin/zwart word heb je een hotspot of zit het katoen daar niet goed tegenaan. 

Tip: Je hebt een tweede veertje gekregen bij de profile, die heb ik er ook op gemonteerd(dus 2 veertjes gemonteerd), hierdoor drukt het plastic onderdeeltje nog harder op het katoen en komt het katoen strakker tegen de mesh te zitten?

• Like 1