Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik vind dat tweede veertje wel wat overdreven hoor. Als je wilt dan rek je het veertje nog iets uit of je knipt de mesh iets korter maar voor mij werkt het prima op de standaard manier.

Als je de katoen veel te strak naar de wickgaten trekt, dan trek je het ook een beetje onder de mesh vandaan. Dat moet je dus niet doen.

Posted

@KeesB Ik heb in het begin ook dezelfde problemen gehad met mijn profile als de TS. Toen heb ik op advies dat tweede veertje erin gedaan en toen ging het wel een stuk beter. Of het nou aan dat veertje lag of dat het feit dat ik beter wickte vraag ik me ook af haha, uiteindelijk is het allemaal trial and error.  

Wat naar mijn idee ook helpt is om de wicks bovenin korter te knippen dan onderin, in de vorm van een piramide als 't ware.

Posted

Ja dat klopt. Misschien voorkomt dat ook dat je de wick uit de mesh trekt. Je kan toch niet de hele veter in de wickgaten stoppen. Je kunt zelfs dat korter geknipte stukje weer een beetje onder de mesh stoppen. Ieder zijn manier maar als het eenmaal goed werkt dan is het een geweldig ding.

• Like 1