Jim Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Een nieuw Oumier product, bij Oumier hebben ze hun start in 2019 niet gemist want het is al het vijfde product denk ik dit jaar. En ook nu zijn ze met een reviewer in ze gegaan, namelijk VapnFagan. Hij is toch wel één van de grappigste reviewers naar mij mening, vooral in liveshows brengt hij me vaak aan het lachen. En Mark is een liefhebbers van grote mods en tanks, daarom dat deze Bulk ook afwijkt van de normale maten. Dit is een 28mm dual coil RTA. Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een filmpje, hier krijg je alles goed te zien en hoe ik die build en geef ik je ook wat andere info. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking: Spares en extra's: Voorlopig heb je deze tank in drie kleuren (SS, zwart, goud) en ik heb de SS versie. De tank op zich is nog wel nice, het heeft wel iets. Onderaan wat info en de 510 steekt voor mij persoonlijk niet ver genoeg uit om het echt te kunnen aanraden op een hybrid connectie. 810 driptips op deze tank, de standaard zwarte driptip is voor mij echt niet aangenaam omdat die zo breed is. De andere clear driptip is al een stuk beter. Topfill aanwezig, goede "knurling" op de topcap en de schroefdraad is goed. Zoals bijna elke RTA de dag van vandaag krijg je een recht en bubble glas. 3.6ml met het recht glas en volgens Oumier en bijna elke info online 6.5ml met het bubble glas. Maar die 6.5ml is dus puur bedrog eigenlijk want dat is het absoluut niet, het is maar 5ml met het bubble glas en ik meet het ook na in mijn filmpje met een spuit. Op gebied van airflow heb je zo drie gaten bij deze tank, al denk je misschien dat de gaten niet zo groot zijn maar wees gerust dit is een echte DL tank met pakken airflow. Ook binnenin is alles wel netjes, schroefdraad is degelijk. Het deck is eigenlijk gewoon een copy van zijn vorig project, de Augvape BTFC RDA. Zelfde build deck en dat is zeker niet slecht want ik was fan van dit deck, heel simpel om je coils te plaatsen. Voor de build twee alien coils van forumlid Loyal_2the_coil, deze komen wel vrij laag uit maar in grote tanks zoals dit stop ik toch zowiezo een lage build. Dat is natuurlijk mijn stijl van dampen, maar als ik geen lage build plaats met veel wattage dan kan ik niet genieten van een grote tank omdat de airflow met dan te ruim is en dan verdwijnt er veel smaak voor mij. Wicken tja ik ben het ondertussen al gewoon om deze stijl van decks te wicken dus voor mij is het simpel. Zoals steeds niet teveel katoen gebruiken wil je geen dryhits. Het is wat oefenen en in mijn filmpje probeer ik het ook zo goed mogelijk te laten zien. Ik heb niet veel mods die mooi staan met een 28mm maar gelukkig heb ik deze Vsticking vk530 nog en die kan gerust tot 32mm atty's hebben zonder overhang. Mijn bevindingen: - Wel een solide tank, ondanks de grote zit alles goed in elkaar. - Goede schroefdraad en o-ringen. - Heel simpel te builden, gewoon je coil in de post droppen en afknippen. - Smaak is voor mij goed, krijg voldoende smaak binnen en mijn liquids proeven zoals het moet. - Airflow bij deze tank heb je met hopen, volledig open is voor mij veel te veel zelfs. - Ik damp deze tank dan ook altijd rond de 100w, is wel een 0.09ohm build en dan is 100w nog vrij laag. Wat beter kon: - Het is niet de eerste keer dat Oumier zomaar een liquid inhoud op de doos print, maar volgens mij moeten ze hun spuitjes of wat ze ook gebruiken om te meten eens nakijken want ze zitten er vaak volledig naast. 6.5ml volgens de maker maar in werkelijkheid is het maar 5ml, toch een grote afwijking volgens mij. - 510 pin mocht langer zijn, ik ben van mening dat wel nu in 2019 toch niet meer zouden mogen klagen over een niet hybrid safe pin want dit zou toch niet meer mogen. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Bij het meten van de hoeveelheid liquid die er in gaat, zou je ook moeten bijtellen wat je er bij het primen in doet. Dus een spuit vullen en daarmee meteen gaan primen en daarna de tank vullen met de rest. Maar hoe dan ook, 5 ml is nog behoorlijk wat. Ik vind het altijd fijn om te zien hoe je zoiets wickt. De prijs valt me ook reuze mee maar ik moet toch maar niet alles kopen wat ik langs zie komen haha. Het lijkt me toch wel een fijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Goeie review weer Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeGijs Posted May 23, 2019 Share Posted May 23, 2019 Lijkt me ook een toffe tank, heb de BTFC ook en vind dat een erg fijne RDA. Lijkt me wel dat je ten opzichte van de BTFC wat minder airflow hebt omdat die ook top airflow heeft. Wel jammer van die 1,5ml die minder is als opgegeven, dit lijkt me een groot verbruiker.. Goede review Jim! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts