Michaelvm1 Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 (edited) Goedenavond ik heb Zojuist de geekvape athena squonk mod besteld, nu wil ik weten wat voor batterij hier het beste in kan en of het veilig is om mijn profile rda erop te gebruiken. De standaard mesh coils die je van wotofo erbij krijg zit erin. Dit word mijn eerste x dat ik een squonk mod gebruik en alle info is mooi meegenomen ? Edited May 25, 2019 by Michaelvm1
Kurmit Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Het gaat hier niet zozeer om eerste keer squonk mod dat gedeelte is simpel. Je hebt het over een mech hier dus enige kennis is vereist voor gebruik hier van ! Afgaande op je vragen denk ik dat je jezelf nog even in moet lezen over mechs op t forum. Qua batterij zou ik een VTC5A kiezen. En met een mech wil je je coils kunnen afstemmen op je vermogen en daar is eenmesh coil niet heel erg geschikt voor al zeg ik ook niet dat het niet kan. Een gewone rda lijkt mij handiger iig 1 1
DaNova Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 (edited) De Athena is een mech... Daar zou ik echt geen mesh op gaan gebruiken. De Wotofo mesh is 0,18 ohm als ik me niet vergis, als je die op een mech gaat gebruiken ga je met een volle batterij op bijna 100w zitten? Heb de Profile zelf geprobeerd op een gereguleerde squonker, en boven de 70w vond ik hem al niet te doen. De Profile is gewoon niet bedoeld voor het gebruik op mechs maar voor op een gereguleerde mod zo rond de 50~60w Door je vraag over de batterij vermoed ik dat je nog geen ervaring hebt met mech mods. Lees je alsjeblieft goed in op de wet van Ohm en batterij-veiligheid. Waar je bij een gereguleerde mod nog een foutje kan maken met een build, kan onvoorzichtig gebruik bij een mech echt voor ongelukken zorgen. Er is namelijk geen chip aanwezig die ervoor zorgt dat je mod niet vuurt als je bijvoorbeeld kortsluiting maakt of te veel ampere's uit de batterij trekt door een te lage weerstand. Heb je voldoende informatie gelezen/bekeken dan kan ik je de Samsung 20S of Sony VTC5A 18650 batterij aanbevelen, dit zijn op dit moment de beste batterijen voor in een mech. En alsjeblieft, zoek een normale RDA en ga geen mesh gebruiken. Ik kan je de Recurve aanbevelen, is een single coil die makkelijk te bouwen is. Staat hier ook op de Athena. -edit- Zie dat @Kurmit me voor was? Neem onze tips te harte en zint eer je begint aan mech-mods. Edited May 25, 2019 by DaNova 1 1
JoshuaB Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Wat @DaNova zegt, je zit met de Profile iets boven de 100W met een volle accu. Dit is echt veel te veel. Zelf gebruik ik hem rond de 40W, maar ik zit altijd wel laag in vermogen in vergelijking met anderen. Wel kun je natuurlijk ook een gewone coil plaatsen in de Profile. De bijgeleverde staple clapton bij de Profile levert een 48W op bij volle accu, dat moet denk ik wel te doen zijn, hoewel ik die coil niet gebruikt heb. Mocht je het niet weten: P=U2/R (vermogen is voltage * voltage / weerstand) Batterijadvies van @Kurmit is prima. 1
Michaelvm1 Posted May 25, 2019 Author Posted May 25, 2019 Harstikke bedankt allemaal dan ga ik kijken voor de recurve. Ik krijg bij de kit ook een rda bij geleverd ik weet niet of die enigszins goed is ? En ik ga me zeker even beter inleven over de mech
Michaelvm1 Posted May 25, 2019 Author Posted May 25, 2019 Ik heb me bestelling ongedaan gemaakt en ga kijken voor een andere eentje die je wel kan verstellen, iemand suggesties? 3
Kurmit Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Hangt grotendeels af van jouw wensen er is zo veel te koop. Wil je 1 of 2 batterijen. Hoeveel wil je uitgeven. Heb je voorkeur voor type chip. En dan nog de smaak qua design. Heel veel keuze dus ?
Kurt Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 (edited) desire rage 155w squonk mod is wel heel goed en niet duur, ik heb een rode ? Edited May 25, 2019 by K&H
JoshuaB Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Of bekijk de Pico Squeeze 2, Dovpo Topside, Vandy Vape pulse X eens.
Michaelvm1 Posted May 25, 2019 Author Posted May 25, 2019 Ik wil het liefste een mod waarmee ik de profile kan gebruiken dat het veilig/goed loop , ben fan van de profile dus wil hem blijven gebruiken
KeesB Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Of kijk hier op het forum bij te koop aangeboden, bijvoorbeeld:
Guest UGL191015 Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 3 hours ago, JoshuaB said: Wat @DaNova zegt, je zit met de Profile iets boven de 100W met een volle accu. Dit is echt veel te veel. Zelf gebruik ik hem rond de 40W, maar ik zit altijd wel laag in vermogen in vergelijking met anderen. Wel kun je natuurlijk ook een gewone coil plaatsen in de Profile. De bijgeleverde staple clapton bij de Profile levert een 48W op bij volle accu, dat moet denk ik wel te doen zijn, hoewel ik die coil niet gebruikt heb. Mocht je het niet weten: P=U2/R (vermogen is voltage * voltage / weerstand) Batterijadvies van @Kurmit is prima. Ik kom niet boven de 100Watt uit met jouw formule? 4,2 x 4,2 = 17,64 17,64 / 0,18 = 98 ? Verder denk ik dat het beter is om te kijken naar I= V/R Watts hebben namelijk geen plofwaarde in de batterij, het gaat erom of de gebruiker binnen de veilige marge van de accu blijft. Met een VTC5 of 5A zit je dan wel safe. Nu ken ik die Wotofos niet persoonlijk en zal zelf ver weg blijven van Mesh, heb al heel wat burned peek insulators gezien in die dingen....die zou ik dus idd ook niet op een Mech zetten, maar dat blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur.
JoshuaB Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Die mesh coil is 0,15Ohm en daarmee dus > 100W op een mech. Het ging me verder niet om batterijveiligheid maar om het feit dat die coil niet op dergelijk vermogen te gebruiken is en derhalve die mechmod niet geschikt voor het beoogde doel. 2
Maickie Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 @Duplolas als je ervaren bent met mech's prima(want dan weet je waarom). Maar ga niet tegen beginners zeggen met een vtc5a zit je wel safe terwijl je meer trekt dan mooch heeft getest. Dan begin je al fout bij iemand die compleet nieuw is.
Guest UGL191015 Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 (edited) @Maickie Ik spreek ook niet tegen de TS, toch? En meer trekt dan Mooch heeft getest? Ik trek 23,33 Ampere eruit dan, een 5a is echt wel hoger getest door hem, 30 rated door Sony, 25 rated door Mooch en 30 maximaal in korte pulls met temp limit. Ik zal wel weer verkeerd geïnformeerd zijn door hem? https://www.e-cigarette-forum.com/blog-entry/18650-battery-ratings-table.7447/ @JoshuaB Dan nog kom ik niet boven de 100Watt, reken ik verkeerd? Edited May 25, 2019 by Sub-Ωhm Tabel verwijderd, link naar blog geplaatst
Sub-Ωhm Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 @Duplolas, ik heb de door jou geplaatste tabel verwijderd en vervangen door een link naar Mooch zijn blog, via de link komt men altijd uit op de laatste tabel met de meest recente test resultaten.
Michaelvm1 Posted May 26, 2019 Author Posted May 26, 2019 15 hours ago, KeesB said: Of kijk hier op het forum bij te koop aangeboden, bijvoorbeeld: Had er op gereageerd helaas net te laat.iig harstikke bedankt ik ga verder kijken 1
Maickie Posted May 26, 2019 Posted May 26, 2019 @Duplolas je zet het wel neer in een topic wat van hem is.... overigens lees je voor het gemak er ook overheen dat we het hier over een coil van 0.15 hebben blijkbaar wat dus meer dan 25A trekt. Jij wilt altijd super graag ten koste van alles gelijk hebben. Fantastisch, maar ondertussen zet je iets ontzettend stoms neer voor een beginner.
DaNova Posted May 26, 2019 Posted May 26, 2019 @Michaelvm1 Op wat voor wattage gebruik je de Profile nu eigenlijk? Als je rond de 50~60w zit is de TopSide single met een Samsung 40T 21700 batterij voldoende om de hele dag door te komen. De TopSide is echt een toppertje met zijn topfill, degelijke bouw en simpel menu. Hij past ook nog lekker in de zak. Zit je echter op wat hoger wattage, of wil je eventueel ook dual-coil RDA's gaan gebruiken dan zou ik je de Topside Dual adviseren. Hou er alleen wel rekening mee dat de dual niet echt een "pocket" mod is, Gebruik zelf de TopSide single voor op het werk, maar met een dual-coil in bypass of op 90w in de Drop RDA heb ik dan altijd wel een extra batterij mee voor het geval dat. Hier een mooie vergelijking van de TopSide Single, Basium en TopSide Dual?
Michaelvm1 Posted May 26, 2019 Author Posted May 26, 2019 @DaNova ik zit nu op de 60-65watt en de grote maakt niet uit staat vaak in de auto of thuis, ze zien er netjes uit ik ga er wel voor kijken
SeverusVape Posted May 27, 2019 Posted May 27, 2019 (edited) @K&H Hele fijne combo ook met de profile ? Edited May 27, 2019 by SeverusVape 1
Recommended Posts