Jim Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 Vandaag een review van de nieuwste Hellvape RDA. Deze Passage RDA is een samenwerking tussen Hellvape en de toch wel bekende reviewer Matt van Suck My Mod. Matt zoekt met deze RDA andere oorden op dan zijn normale stijl van dampen, hij dampt net zoals ik het liefst single coil en restricted DL maar deze RDA is een dual coil met toch wel ruimere airflow. Maar ik ga er nu niet dieper op in, ga direct met de review starten. Zoals steeds begin ik met een filmpje, hier krijg je alles eens goed te zien en voorzie ik de atty natuurlijk ook van een build. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren. De verpakking. Buiten de dripper de gebruikelijke spares en extra's, niks echt speciaal dat je krijgt. De looks van deze RDA wijken wat af van wat je normaal ziet, en sommige mensen gaan het niet mooi vinden dat het midden wat dikker is dan de base. Mij stoort het persoonlijk niet, het is eens iets anders dan de normale rechte topcap. Vooraan het Passage logo en verder niks op de atty. Onderaan de standaard info en de 510 pin steekt voldoende uit om hybrid safe te zijn, in mijn filmpje gebruik ik de atty ook op een mech dus geen probleem. Bij de spares zit ook een squonkpin. Sinds dit product gebruikt Hellvape een nieuw proces om driptips te maken, deze driptip zou volgens hun voor 99.5% bacterieel beschermt zijn. Geen idee hoe ze dat maken en om eerlijk te zijn heb ik er weinig interesse in. Maar voor de netheid freaks zal het wel een leuke feature zijn. Voor de rest krijg je ook een frosted 810 driptip en een 510 driptip adapter. De airflow regelen bij deze atty is wel een plezier, de o-ring is perfect en de AFC draait erg vlot en is voorzien van goede "knurling" rondom. En bij de airflow komt de naam Passage ook naar boven, want dat atty is vernoemd naar de manier waarop de airflow werkt. De airflow komt redelijk hoog naar binnen en dan naar beneden zodat die naast de coil komt. En je hebt drie kanalen die je kan afsluiten. Krijg het moeilijk geschreven blijkbaar hoe dat juist werkt, wel in het filmpje is het gelijk duidelijk. Het deck lijkt op het eerste zicht vrij klassiek, een simpel twee post deck. Maar het werkt wel heel vlot en goed om je coils te plaatsen. Je plaatst gewoon een beentje boven het blokje en het andere onder het blokje. Simpel dus wat mij betreft en het klemt ook direct je coils heel goed. In mijn eerste build had ik de coils te laag zitten en dat was niet zo geweldig, miste smaak en goede airflow. Maar na wat spelen met de positie van de coil heb ik de juiste gevonden, coils iets hoger en meer naar buiten gaf een heel ander resultaat. Toen had ik wel pakken smaak en ook heel rustige airflow. Coils zitten dus vrij hoog en er kan dan ook meer katoen in dit deck dan bij de meeste andere drippers. Nog een pic van de Passage op de Rage squonker. Mijn bevindingen: - Bouwkwaliteit is heel goed, schroefjes en o-ringen zijn dik in orde. - Wat mij betreft makkelijk te builden. - Heel diep juice well, een echt plezier om te drippen of squonken want er kan wat liquid in. - Airflow is er meer dan genoeg, volledig open is het zelfs heel ruim. - Smaak heb ik ook niks te klagen, heb wel een paar keer moeten spelen met de coils om tot de voor mij ideale setting te kome,. 7 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Hoi @Jim wat voor coil heb je hierbij gebruikt? Belangrijk nog welke draad soorten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 (edited) In de yt review op +- 5:42 laat hij het zien @Zen Master Jay ? zijn er van @Loyal_2the_coil ? Edited May 28, 2019 by K&H 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Professor X Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 (edited) Ik kijk altijd nooit filmpjes duurt me te lang. Dus ben hem altijd heel erg dankbaar voor de tekst uitleg. Weet je zo de draden? Edited June 13, 2019 by Sub-Ωhm ❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 (edited) Ni 80 alien. 3x26 G / 38 G 0.2 Ohm Pc Edited May 28, 2019 by K&H Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Goeie review weer Jim, like always ? ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 @Zen Master Jay: Ik denk dat je de coils uit de foto review wil hebben? Dat zijn quad core fused claptons 4-28/40. Die in het filmpje zijn de aliens wat K&H schreef. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Zo had ik het nog niet bekeken, yt review en dan alles opnieuw voor de foto review, of andersom tuurlijk. Veel werk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Ook de voorbereiding mag niet vergeten worden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 Ik gebruik altijd minstens twee setjes coil voor de reviews. Het eerste setje is de fotoreview, hier kan ik dan de voor mij juiste coil positie mee bepalen. De filmpjes is de definitieve setup en die coils blijven daarna dan ook zitten tot zo "op" zijn. Tussen de fotoreview en filmpje moet dan ook alles weer eerst netjes gekuist worden enz, want ik laat nooit een product zien dat vol liquid hangt. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Petje af daarvoor ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 @Jim ik zag de foto's en zag de aandrukblokjes en dacht "netjes" en toen bleek de coil er ook boven te zitten. Ik vond dat weer jammer dat er onder de schroef geen aandrukblokje zit want dat zou het perfect maken. Dat je twee ringen tegelijk moet verstellen voor de airflow is wat lastig maar aan de andere kant, als je eenmaal de goede instelling vond dan hoef je daar niet meer aan te komen. Verder is het een fraaie rda en fijn dat je voor ons uitvond hoe hoog de coil moet zitten ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tilltheman Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 (edited) Mooie Review(en) @Jim Heb een ;Hebben lijst gemaakt en deze komt in de Top 3, ...., en @KeesB ik dacht hetzelfde want heb een foei hekel aan schroeven die m,n coil in draaien, ik denk dat ik ze alle 2 op dezelfde manier in zou spannen, dus onder het blokje. Sorry Jim Ik heb toch de neiging om op mijn stomme gelul in te gaan, natuurlijk worden de coils altijd vervormd door het aandraaien, ik heb mijn dagelijkse favoriet m,n Axial RDA iets aangepast door er 2 plaatjes rvs van 4x5mm in te maken zodat ie m,n wires niet meer opvrat, perfect zo, niet op de zetting van coils letten.....proefje. Edited May 31, 2019 by Tilltheman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocoon992 Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 Ik krijg hier dus geen smaak uit. De hoogte is identiek als bij jou en op youtube. De coil is het ook niet want het zijn mijn favoriete quad core fused claptons. was aan het denken aan de wijdte van de posts heb kort geprobeert en een aardige afstand, maar beide waren niet geslaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tilltheman Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 @Cocoon992 plaats/buig de coils is iets hoger als de posts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wiebel Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Top review! Ook deze review heeft mij geholpen voor het uitkiezen van een RDA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts