Jump to content

Sub Ohm vape keuze

Recommended Posts

Guest Roorrix
Posted

Hey, ik ben compleet nieuw bij al het Vape gerelateerde dus alvast excuses als ik heel onervaren overkom.

Ik zou graag willen starten met het Sub ohm vapen aangezien ik zo’n grote wolk echt prachtig vind. Ik heb geen idee hoe en wat maar heb elke youtube video’s gekeken en mijn keuze viel op Smok mag 225w Mod of Smok Morp 219 mod heb nog geen idee welke tank.

Heeft iemand ervaring met deze mods of heeft iemand andere ideeën die beter zijn dan mijn opties etc. Alles is welkom

Posted (edited)

De tank en de coils bepalen hoe groot de wolken worden, de mod is is daarbij van ondergeschikt belang, die hoeft alleen maar de power te leveren.

(Ik ken trouwens beide mods niet dus daar kan ik niks over zeggen.)

Edited by Marcel loves E6
Posted

Ik zou voorde Smok morph gaan. De mod is echt goed met een eenvoudig menu. Maar vooral de tf tank is echt een topper. De nieuwe coils die daar ingaan zijn beter dan alle andere coils van Smok. Gr Arjan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Guest Roorrix
Posted (edited)

@Arjank1 Dankje voor je reactie! Is de Smok Morph met zijn standaard tank het beste of is bijvoorbeeld de Horizon Falcon king beter?

@Marcel loves E6 Dankjewel voor de info ? Welke tank & mod zou jij samenstellen voor de meeste rookproductie?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Posted

Ik ben begonnen met de smok veneno kit krijg je gelijk alles wat je nodig heb op de batterijen na.

geweldig apparaat om mee te beginnen. Uiteindelijk wel overgestapt naar een zeus dual coil rta:)

Posted (edited)

@Roorrix Geen idee, ik ga niet voor de grootste dampwolken bij mij gaat het meer om de smaak en die heb je ook met wat bescheidener wolkjes.

Wij hebben trouwens geen rookproductie, wij produceren damp. Zoals wij hier vaak zeggen: als er rook uitkomt is hij kapot. :wink

aanvulling: als je grote wolken wil zou ik in ieder geval laag ohmige coils en liquid met veel VG aanraden.

Edited by Marcel loves E6
aanvulling
Posted

De nieuwe tf tank van Smok is echt goed, en als je voor een set gaat dan is de Morph een aanrader. Ik heb ook de Falcon king en die heeft ook zeer goede coils. Allebei goed voor smaak en damp. De reden dat ik de Smok morph aanraad is dat er alles op zit maar het menu is duidelijk en eenvoudig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Guest Roorrix
Posted (edited)

@Marcel loves E6 Nogmaals dankjewel!! Hier heb ik zeker wat aan

@Arjank1 Zou jij liever de set nemen of de Smok morph mod + falcon tank?

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )
Posted

Precies wat hierboven staat, een mod die iets van 150+ watt aan vermogen kan leveren, daarboven kom je zeker in het begin echt niet, en dan een tfv12 of iets met veel airflow en sowieso een 810 driptip, de verschillende coils bepalen het wattage en logischerwijs is de coil met het hoogste wattage bereik ook de dikste wolkenmaker.

Let op, smok heeft van alle tanks een 'baby' uitvoering en voor de beginner produceert die ook al aardig grote wolken.

Reden dat ik je eigenlijk de baby versie wil aanraden is omdat echt cloudchasen wel wat oefenen betekent, de eerste keer dat ik op een baby beast tankje dampte was maar op 45 watt, het resultaat was een beste hoestbui,

pas een tijd later ging ik hoger (veel hoger) en hoe hoger je vermogen, hoe harder en dieper je moet inhaleren, noem het ervaring die je opdoet.

Als je dan op den duur gewend bent aan die smoktanks, dan praten we weer verder, er is nog een hele wereld die voor je opengaat als je échte wolken wilt jagen.

Voor nu, klik op de link hier onder en stel je nog even voor, wie je bent, wat je doet en vooral wat je beweegt om deze weg in te slaan:

Guest Roorrix
Posted (edited)

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik snap alleen het driptip gedeelte niet wat bedoel je daarmee? En het is mij opgevallen dat de sets verschillende tanks hebben, TF2019, TFV MINI V2 welke is beter?

Edited by Oomkobus
Quotes verwijderd; https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/?tab=comments#comment-1013097
Posted

De nieuwste tanks ben ik niet zo in thuis maar waar je op letten moet is de hoeveelheid lucht die erdoor kan, de babies hebben een 510 driptip, of mondstuk, ongeveer 8,5mm doorsnee, een 810 driptip zoals van de tfv12 cloud beast heeft een doorsnee van ongeveer 12,5mm, daar kan dus veel meer lucht door, en daardoor ook veel meer damp.

Om je vraag te beantwoorden over welke beter is, daar is helaas geen fatsoenlijk antwoord op, in vrijwel iedere subtank passen meerdere coils met verschillende eigenschappen, de één heeft meer smaak, de ander heeft weer meer damp, de een heeft een koele damp, de ander weer wat warmer, je moet door uitproberen er achter komen wat voor jou het beste werkt.

Ik ben zelf ooit begonnen met een joyetech ego aio, daarna een smok baby beast en daarna over op zelfbouwers, gebruik nu bijna uitsluitend RDA's.

Guest Roorrix
Posted (edited)

Dankjewel dit helpt mij heel erg

Edited by Oomkobus
Quotes verwijderd; https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/?tab=comments#comment-1013097
Guest Roorrix
Posted
12 minutes ago, Roorrix said:

Dankjewel dit helpt mij heel erg

Ik ga er nu maar is een bestellen, ik heb een E-juice gevonden met een 70/30 vg/pg ik neem aan dat deze gewoon past?

Guest Roorrix
Posted
3 hours ago, SeverusVape said:

@Roorrix

Moet geen probleem zijn, zou ik zelf persoonlijk ook aanraden als je sub-ohm gaat dampen. Helemaal omdat je aangeeft dat je grote wolken wil hebben (de vg zorgt voor meer damp). ?

? ? 

2 hours ago, Johannes Koning said:

Ik zou gaan voor een tank waar je zelf coils in kan bouwen.

Maar neem aan dat je hier nog niet mee bezig bent?

Dat klopt, misschien dat ik daar over een tijdje aan begin maar wil het nog even rustig aan doen. ?

Posted

Let op : het blazen van heel grote dikke wolken is niet alleen afhankelijk van je tank, vermogen, coil en VG-gehalte, maar zeker ook van je longcapaciteit, en om met de grote jongens mee te doen vergt wel enige oefening. Ik kan het na anderhalf jaar bijvoorbeeld nog steeds niet (nouja, kan het inmiddels wel maar vind het niet prettig). Ik zou eerlijk gezegd, afhankelijk van hoe veel en hoe lang je gerookt hebt, aanraden te kiezen voor een sub-ohm tank waar ook coils in gaan met nog een beetje fatsoenlijk meetbare weerstand (0,3-0,4) die je op 50-70 watt kunt dampen, voor je je waagt aan het grote werk, anders ligt teleurstelling (en heel veel hoesten en dure verbrande coils) op de loer.

Hou er ook rekening mee dat je bij dergelijke vermogens eigenlijk niet er oinderuit komt ook zelf te gaan mixen ; je slurpt er in een paar minuten een volledige tankinhoud door. Prijzige hobby met 10-ml flesjes. 

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

En nog ff een huishoudelijke mededeling @Roorrix, het is niet nodig om voor iedere reactie op de quote knop te klikken, sterker nog, dat raden we zelfs af, ik heb de quotes in je bovenstaande reacties al weggehaald.

Wat heb je besteld trouwens?

• Like 1
Guest Roorrix
Posted

Oh sorry ik wist niet dat dat mensen stoorde, ik heb de Smok Morph gehaald ?

@L33ntje Hoelang doe jij met 100ml?

Posted

Met maxVG-basisvloeistof + VG-aroma's  zijn mijn dampwolken lekker dik, zowel in een RTA als RDA of RDTA

zònder dat ik daartoe hoef te sub-Ohmen.  

MaxVG is bij mij:  met circa 18% gedemineraliseerd water verdunde VG-basis. 

18% omdat er later nog VG-aroma bij gekieperd wordt.

Posted (edited)
2 hours ago, Roorrix said:

Oh sorry ik wist niet dat dat mensen stoorde, ik heb de Smok Morph gehaald ?

@L33ntje Hoelang doe jij met 100ml?

MtTL ongeveer een week, anderhalf

DL een dag of drie.

Als ik op 100-130 Watt zou dampen.... Twee dagen gok ik.

Edited by L33ntje
Posted (edited)

@Roorrix,Je bent al zowiezo goed begonnen door op youtube te kijken.

Vaak zie je op youtube nieuwe mods en tankjes, sommige tubers liegen en maken reclame, en sommige zijn gewoon eerlijk.

Helaas kun je er niet vanuit gaan dat jij dezelfde beleving krijgt, meestal wel, maar het kan ook wel eens anders uit pakken.

Maar je kunt die tankjes wel zoeken naar andere reviews, wat forummers hier ervan vinden en wat de kosten zijn.

Dus misbruik youtbe lekker om veel info te vergaren.

Vg zijn de wolken..dus inderdaad gebruiken de meeste de verhouding 30pg/70vg.

Dan is het ook nog eens het vermogen waarop je dampt, hoe hoger het vermogen, hoe meer damp er vaak geproduceerd word.

Maar meer damp is dus ook meer verbuik.

Ik wou hetzelfde zoals jij.

begonnen met smok....een alien met baby beast, voor dikke wolken een T8 coil.

Na mijn ontdekkingsreis door dampland, gebruik ik nu q2 en m2 coils op 30 a 40 watt, iets meer wolken dan een losse peuk.

Mijn hoofd apparaat voor wolken is een RTA met single coil, ik merk dat ik daar ook mee tevreden ben.

Zou je een "cloudchaser" zijn/worden, dan is je eindbestemming vaak een mechmod met een RDA of RTA, dat is vaak ook wat die wolk artiesten gebruiken (ringetjes/kwal wolk, drakenadem etc.)

Ik ben een "lauw/koel" damper, ik houd dus niet van warme/hete damp, daarom ook normale wolken voor mij en single coil RTA met een gewone dual accu mod op lage wattages.

In het begin heb ik vaak op 60 tot 70watt gedampt, nu kom ik niet boven de 40watt uit.

Ik wens je succes met je reis in dampland en hoop dat je tevreden wordt met dampen en nooit meer terug verlangt naar peuken, maar tijd zla het uitwijzen.

O, en tegenwoordig bestaan voor meeste tankjes de populaire meshcoils, die ook best wel flink damp produceren.

Edited by DDDsprayshop
Posted

Misschien ook handig om te weten welke batterijen je nodig hebt om veilig te kunnen dampen. Damp je tot max 50 watt met een enkele batterij of tot max 100 watt met 2 batterijen in een gereguleerde mod dan zou ik de Sony VTC6 batterij(en) kiezen. 

Ga je daar boven zitten dan zou ik de Sony Vtc5A nemen, daarmee kun je met een gerust hart op hoge wattages dampen. 

• Like 1
Posted

@Kurt De,Efest produceert geen batterijen, ze doen enkel een wrap om een bestaande cel. Meestal zit het wel goed, maar het is ook bekend dat ze wraps om cellen gevouwen hebben die totaal niet matchen met de specs. Verder koop je de merkcellen bij NKON voor een kwart van de prijs die dampshops vragen.

• Like 2
  • Thanks 1