Jim Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 (edited) Vandaag een review van de Ambition Mods Gate RTA, heb deze RTA nu al iets meer dan een maand en nu heb ik eindelijk tijd om deze review er tussen te nemen. Ambition Mods zal voor velen een onbekende fabrikant zijn want ze brengen ook niet veel producten uit, maar ik moet wel zeggen dat wat ze tot nu toe gemaakt hebben wel allemaal zeer goed was voor mij persoonlijk. Kwaliteit over kwantiteit, een begrip dat ze in China niet echt kennen. Deze Gate RTA is een tank met redelijk wat airflow opties, toch wel wat over nagedacht. Deze RTA heeft wat kenmerken die lijken op de ESG Skyline RTA, absoluut geen clone van deze tank maar je kan wel merken dat de Skyline hun inspiratie geweest is voor de Gate. De rest vertel ik wel tussen de foto's door. Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles netjes up close zien en voorzie ik de tank natuurlijk van een build. In het filmpje geef ik je ook wat extra info. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking. Spares en tool. De looks van het tankje is wat mij betreft sober, strak en de tank ziet er duurder uit dan die is. Je hebt deze tank in twee versies, een 2ml en een 3.5ml. Heb zelf enkel de 3.5ml versie, maar heb me wel in China een 2ml bovenstuk besteld maar daar wacht ik nog op. Onderaan de gebruikelijke info en een 510 pin die meer dan hybrid safe is. 510 driptipje bij deze tank. De topfill dat werkt op indentiek dezelfde manier als de Skyline RTA, veel mensen hier op het forum hebben een Skyline (clone al dan niet) dus die weten hoe dit systeem werkt. In mijn filmpje laat ik je dat goed zien. De airflow opties beginnen al in de base van de RTA. Zo heb je keuze tussen dit "open" gleufje. Of aan de andere kant deze drie gaten, welke je dan ook nog kan afdichten. De tweede airflow optie werkt met inserts, en om die insert te veranderen hoef je zelfs niet aan je build te komen. Je kan gewoon de 510 uit de tank schroeven zonder dat je plus pool los komt te zitten. Heel makkelijk dus en eigenlijk nog een verbetering tegen bv de Skyline waar je telkens je build moet wegnemen om een andere insert te plaatsen. Deze foto kon helaas een stuk scherper maar hier zie je de inserts. Je krijgt twee inserts die je in de 510 pin kan draaien, een 0.8mm en een 1.5mm insert. Wil je nog iets meer airflow dan plaats je gewoon geen insert en dan heb je een 2.5mm airflow gat onder de coil. De inserts kan je gewoon in de 510 schroeven met een inbussleutel, maar gewoon handvast is ook meer dan voldoende hoor. Je hebt ook juice flow control bij deze RTA, om de JFC te bedienen draai je gewoon aan het stuk onder je driptip. Open: Dicht Ook binnenin is alles netjes en de kamer is goed compact gehouden. Het deck zelf is je klassiek "MTL" deck met de twee posts die over elkaar staan, hier is niet echt iets speciaal aan. Het grote voordeel van al die airflow opties is wel dat je ook veel keuze hebt voor je builds. Zo heb ik al van +1ohm microcoils getest tot zoals in mijn filmpje een 0.4ohm fused clapton coil. Voor deze foto review is het een losse MTL setup met 1.5mm airflow insert geworden. Wicken van deze RTA is niet veel anders dan een andere RTA, gewoon zien dat je katoen niet te vast in de gaten zit. In mijn filmpje neem ik altijd goed de tijd om te laten zien hoe ik wick. Dit is het ultem tankje en driptip die je kan kopen als een aparte aankoop. Ook als ik het 2ml bovenstuk en ultem kitje voor de 2ml aankrijg uit China zal ik de review updaten. En tot slot nog een pic van de RTA op de Dani 21700 box. Mijn bevindingen: - Deze RTA is bij mij sinds ik die heb altijd in gebruik, heb altijd één van de twee RTA's die ik heb in gebruik en dat is altijd ééntje met MTL setup en de andere restricted DL. Dat wil veel zeggen als ik een atty altijd in gebruik weet te houden, ben er dan ook heel tevreden over. - De bouwkwaliteit is heel goed, geen problemen met o-ringen of schroefdraad. - 3.5ml is toch al een mooie inhoud en toch is de tank niet te groot. - Airflow optie dus van 0.8mm tot 2.5mm, dus van heel strak MTL tot restricted DL. Als ik echt moet kiezen damp ik de tank het liefst zonder airflow insert en dus als restricted DL. - Smaak is wat mij betreft heel erg goed, als de fruitige liquids die ik damp komen heel goed tot hun recht. Wat dat geeft met bakery of custard moet iemand anders maar aanvullen want dat damp ik niet. Wat beter kon: Hoe graag ik deze RTA ook heb toch is er een spijtig minpunt in mijn ogen. Er zit geen spare glas in de verpakking, dus voor iedereen die deze tank wil kopen kan ik enkel aanraden koop ook direct een spare glas. Edited June 6, 2019 by Jim 12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redchilly Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Misschien een leuke aanvulling: naast spare glass-tanks zijn er ook ultem tank secties verkrijgbaar ? (ben ik nog vergeten online te zetten, morgen staan die er ook bij ) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohnny Pollenus Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Knap tankje prachtige foto's en duidelijk omschreven , mooi werk Jim, Link to comment Share on other sites More sharing options...
1EyedVaper Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Schrok al zeg. Denk waar heeft CopyCat ambitionz nu weer zn naam opgeplakt. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Toen je vertelde over de juice flow control, huiverde ik ff want ik heb een andere tank, ik geloof een cylin ding, dat ook een jfc heeft maar ik krijg dat ding niet goed. Je zou bijna gaan denken dat er te veel juice bij de wick komt als je de flowcontrol niet wat dicht zet en dat is niet mijn manier van dampen. Ik heb mijn twijfels bij een jfc maar dat komt ook door het gebrek aan ervaring daarmee. De inbusschroeven om de coil vast te zetten vind ik een plus maar waarom geen aandrukblokje of anders een wat nauwere sleuf waarin net de schroefkop past, zodat je de coildraad niet net naast de schroef kunt duwen met het vastschroeven. Wat ik me afvraag is waarom die airflow inserts nodig zijn. Als je de airflowcontrol bijna dicht zet, dan kan er net zo weinig lucht naar binnen als er anders door zo'n 0.8 mm gaatje naar buiten kan. Het zal wel een reden hebben. Dat je die inserts er in kunt schroeven zonder de tank te demonteren is wel mooi gevonden. Verder vind ik het wel een nette review hoor, maar het is niet mijn tankje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 Het is de airflow opening net onder de coil die de airflow gaat bepalen, is misschien moeilijk uit te leggen. Als je een groot gat hebt onder de coil en je de airflow aan de ring in de base zo goed als gaat sluiten dan hebt je nog altijd veel meer airflow onder de coil dan als werken met een insert. Ook als je de airflow net onder de coil niet kan afknijpen dan kan je ook nooit een goede MTL vape krijgen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 nou @Jim, ik heb er nog even over nagedacht. Misschien heb je met een insert en een lage airflow, toch een airflow die goed op de coil is gericht. Bij een wijd gat gaat er te veel lucht waar het niet gaan mag. Als je dat zou zeggen dan snap ik het weer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Goede review Jim, deze komt op mijn wenslijst. Heb ik jou al laten weten dat je builds altijd heel netjes zijn ? gewoon perfect ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 Staat zo op de twee RTA's die ik heb ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 Foto van het ultem tankje en driptip bij de review geplakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redchilly Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Ik heb meteen de voorraad in de shop nagekeken: De zwarte heb ik zelf in gebruik, past perfect in de Sunbox Stealth 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Wellicht toch n clone te pakken dan @Jim?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 (edited) @Madman: Dat zou me verbazen, zijn toch twee EU shops met een goede reputatie waar ik ze gekocht heb en heb er ook nergens een clone van gezien tot nu toe. Mijn serienummers zijn wel beide onder de 5000, misschien gewoon een QC foutje bij de eerste batch? Heb deze morgen een mailtje verzonden naar Ambition Mods, hopelijk krijg ik daar antwoord op. Edited June 6, 2019 by Jim 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 6, 2019 Author Share Posted June 6, 2019 Het zal inderdaad een QC foutje zijn, als ik kijk naar Mark Todd zijn review heeft hij hetzelfde onderaan de tank staan. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juicy Eck Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 bij welke shop heb je deze tank gekocht? of mag dat niet besproken worden in de topics? ik heb namelijk wel interesse in deze tank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts