Jim Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 Vandaag nog eens een subtankje, iets waar ik niet veel reviews van maak maar soms komt het er eens tussen. Deze tank is van de fabrikant OFRF, en die is nog maar recent op de markt gekomen met hun Gear RTA en dat was ook direct een succes want die is veel verkocht geweest. OFRF is ook de maker van de mesh strips die veel mensen gebruiken in hun Profile RDA/RTA. En nu hebben ze dus een sub-ohm tank gemaakt, deze tank is een 24mm tank aan de base maar loopt dan uit tot 25mm en met het bubble glas tot 26mm. Er zijn nog enkele features maar dat vertel ik tussen de foto's door wel. Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles eens van dichtbij zien en horen. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking. Buiten de tank krijg je dit nog in de verpakking, lijkt me el duidelijk wat het is. De looks van de tank zijn wel mooi naar mij mening, sober en strak en het heeft meer weg van een RTA dan van een subtank. Onderaan de gebruikelijke info en zoals steeds raad ik nooit aan om een subtank te gebruiken op een hybrid mech. Een 810 driptip en voor een standaard driptip is die wel nog nice. In tegenstelling tot de meeste andere subtanks zit hier de o-ring in de topcap en niet aan de driptip, zo heb je toch veel meer keuze om je eigen 810 tips te gebruiken. Om te vullen het gekende schuifsysteem, en dat is op deze tank wel strak en gaat niet zomaar open. Je moet er een goeie duw tegen geven voor er beweging in komt. Ook zie je in de vulpoort een membraan zitten, dus ook al moest je het schuifsysteem vergeten sluiten of per ongeluk opengaan dan zal er nog geen liquid uit de tank gaan stromen. Onderaan heb je drie van die airflow gaten zitten die regelbaar zijn natuurlijk. Maar zoals bij de meeste subtanks is het ook hier een ruime DL airflow dat je zal krijgen. Standaard zit het rechte glas gemonteerd, maar dit is eigenlijk helemaal geen glas maar een PCTG tank en hiermee zou je 4ml inhoud hebben. Je krijgt ook een bubble tank en die is wel uit glas, en dan zou je 6ml moeten hebben op papier maar ik denk dat het max 5.5ml zal zijn. Om aan de coil te raken hoef je niet heel de tank uit elkaar schroeven maar enkel de bas losdraaien. Het is een drop in coil systeem en dat maakt de coil wisselen toch iets makkelijker en minder gedoe met liquid aan je handen. Je krijgt twee coils in de doos en dat zijn twee mesh coils, een kanthal coil van O.2ohm en een SS coil van 0.15ohm en zo komen ook TC dampers aan hun trekken. Het mesh zit er ook conisch in en de opening is onderaan breder dan bovenaan, het is een speciale feature volgens de fabrikant en zou meer smaak moeten geven. Nog twee pics om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Heb niks af te keuren aan deze tank, doet wat het moet doen en alle onderdelen zitten goed in elkaar. - Op gebied van smaak zit het wel goed en iets beter dan andere subtanks die ik al getest heb, mijn fruitige liquids smaken goed. - Voor mij persoonlijk doet de SS coil het iets beter, heb de indruk dat de smaak nog iets meer naar voor komt met die coil. - Aan airflow geen gebrek, volledig open zelfs iets teveel voor mij. - Voldoende liquid inhoud voor deze tank. - Dat drop in coil systeem is voor mij handiger en zorgt voor minder gedoe om coils te plaatsen. - Het membraan in de vulpoort is ook weer een extra bescherming tegen lekken of ongepaste ongelukjes. Zeker wel een aanrader deze tanks als je graag subtanks dampt. 11 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted June 7, 2019 Share Posted June 7, 2019 Goede review Jim ? dankje Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Als je de tank uit elkaar schroeft... oei alsof je met je nagels over het schoolbord krast. Is de schroefdraad zo ruim? Het is een mooie tank maar jammer dat er fabriekscoils in moeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 Dat geluid is omdat het een zuivere/droge tank was, eens er wat liquid of condensatie aanwezig is dan piept die niet meer. Sommige reviewers zullen tijdens het editen dat piepend stukje wel wegwerken door even het geluid weg te nemen of het stukje te knippen, maar het hoort er gewoon bij voor mij. Omdat mijn microfoon ongeveer op 10cm van het product staat hoor je het bij mij nog iets harder. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Ja ik kan me wel voorstellen dat het met wat smering niet meer piept maar ik heb het nog niet meegemaakt bij een tankje, vandaar dat het me opviel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Dit is wel een goed afgewerkte tank! Ben benieuwd naar de coils van orfrf... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Keek ff op FT voor de prijs van coils, voor 4 van de SS coils betaal je bij hen 13,85 dollar.. wel nog in pre-order, maar als zo'n coil een week meegaat dan valt de prijs mee. @Jim, heb jij een ervaring met de gebruiksduur van zo'n coil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Goede review weer Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeParelVanHetZuiden Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Tankje ziet er goed uit! Bedankt voor de review weer ?? Leuke mod ook die minikin v3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan van Den Broek Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Goede review! Ik begin de laatste tijd meer en meer verzot te raken aan mesh coils.. En aangezien de vorige tank van ofrf, de gear rta ook al zo goed was, ben ik echt wel benieuwd naar deze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erwin59 Posted June 13, 2019 Share Posted June 13, 2019 Hallo Jim, zoals steeds weer een duidelijke review met goede foto's. Doe zo verder !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts