Jump to content

Sunbox/R.S.S. Mods Stealth mod review.

Jim

Recommended Posts

Vandaag een review van een niet zo alledaags modje, wel iets dat ik nog niet in de collectie had.

Wou al een tijdje een side by side modje en je kan ook genoeg Chinese varianten vinden, maar als het voor mijn eigen collectie is kijk ik meestal naar iets dat niet uit China komt.

En een 3D geprint modje had ik ook nog niet.

Deze mod komt dus van het Italiaanse Sunbox maar het is wel een samenwerking met R.S.S. Mods.

Stealth bomber scream is dus de naam voor deze mod, in mijn Youtube titel heb ik het woordje bomber wel bewust niet gebruikt.

Meer info lees je wel tussen de pics door.

Beginnen doe ik met een Youtube filmpje, hier krijg je het eens van dichtbij te zien langs alle kanten en krijg je ook wat extra info.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking:

cH9IsSl.jpg

Verder krijg je ook nog dit:

zU1hcoI.jpg

Een leuk zakje om je mod in te stoppen, twee batterij wraps, o-ringen en een inbussleutel.

En een handdoek, eerste waar ik bij de handdoek naar keek was het label en godzijdank zag ik daar op staan "made in Italy", een detail waar ik naar kijk ?

Een made in Italy mod van een hogere prijsklasse, zou het erg vinden moest je dan een goedkoop handdoekje uit China of India ofzo krijgen.

De mod zelf is 3D geprint, natuurlijk is de printkwaliteit wel erg goed en dit is niet gedaan met een printer van enkele honderd euro.

De vorm van de mod dat zie je graag of niet, dat is persoonlijke smaak.

qQhPnjU.jpg

yKnkl3K.jpg

NItPOkR.jpg

l0NvLBW.jpg

7mFFinJ.jpg

Om de batterij te plaatsen is het ook met een schroefdop, vele mensen vinden dit niet leuk en echt gebruiksvriendelijk is het ook niet want het duurt gewoon iets langer om de batterij te wisselen.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de schroefdop van deze mod niet zo makkelijk is als bij vele andere mods die ik heb.

Buiten dat kleine spleetje of hoe moet ik het noemen heb je niks grip aan die dop, kon wat beter over nagedacht worden wat mij betreft.

8awvufZ.jpg

Bij een mod waar de batterij een stukje zichtbaar is daar moet je al bijna zeker een andere wrap rond je batterij hebben zitten, tenzij het je niks uitmaakt en daar een groene Sony batterij ofzo zichtbaar wil hebben.

Ik zou er niet mee kunnen leven, gelukkig krijg je wel twee Sunbox wraps de mod.

Nog niet volledig mijn ding maar de clear batterij wraps die ik heb zijn te dik om te kunnen plaatsen in deze mod, moet nog op zoek naar dunnere wraps.

rU8Q8IF.jpg

De 510 connectie is manueel verstelbaar, ook belangrijk bij een mod als deze.

Stel het airflow gat in je tank valt juist tussen de wand van de mod en je tank dan is je airflow niet optimaal meer, met een manuele 510 kan je dus de schroef regelen zodat de airflow niet tussen wand en tank komt te zitten.

In mijn filmpje laat ik er iets meer over zien.

EzxZlhT.jpg

De chip in deze mod is geen gereguleerde chip, je kan dus niet je wattage instellen of TC hebben.

Het werkt eigenlijk als een mosfet chip maar wel voorzien van de belangrijkste beveiligingen tegen kortsluiting, batterij cut off en nog anderen.

Op het scherm is de basis info weergegeven zoals bij andere mods, beetje zoals vele mods als je ze op bypass modus zet.

Je hebt ook een menu waar je een aantal features kan aanpassen, ga dat hier niet overlopen maar in mijn filmpje laat ik ze wel allemaal zien.

De bediening doe je helemaal met de enige knop en dat is de vuurknop.

phbUAmg.jpg

En zo ziet het geheel er uit met een RTA op, deze Ambition Mods Gate RTA van 3.5ml past er perfect bij.

Juiste hoogte van de tank ook.

Ik heb enkele 24mm RTA's die passen op deze mod maar dan zitten die wel tegen de wand geperst, ik zou aanraden om maar tot 23mm om op safe te spelen anders staat die 510 altijd onder druk en heb je kans om de finish van de mod te beschadigen.

u08Wab1.jpg

Om je een indruk te geven van formaat, hier staat ie tussen twee andere en toch wel voor veel mensen bekende mods.

Lekker klein dus.

cMFNizx.jpg

Nog een handcheck om af te sluiten.

JmUQtF1.jpg

Mijn bevindingen:

- Dit is geen modje voor iedereen, dat weet ik ook wel en daarom zie je het ook niet zo vaak.

- Kwaliteit van het modje is erg goed, je zou ook niet minder mogen verwachten.

- Heel licht omdat het 3D geprint is en ook wel stevig.

- De chip is heel goed gedaan, kon eigenlijk veel meer dan ik verwacht had.

Je kan er op internet niet echt geweldig veel info over vinden, en zelfs op hun website en in online shops staat er erg weinig info.

- Manueel verstelbare 510 is wel een must bij dit soort mods.

Wat toch iets beter kon:

Het is misschien maar een persoonlijk minpunt van mij, maar de schroefdop om de batterij te wisselen kon toch wel iets beter zijn.

Een halve of millimeter breder ook, want veel batterij wraps zijn net te dik om te passen in het gat.

Edited by Jim
  • Like 12

Best leuk compact modje en weer nette review jim?

Mn volgende modje gaat wel iets weg hebben van dit ontwerp maar zonder verlaagde 510.

Ik vind mijn tubes nog niet ideaal om snel batterij te wisselen maar deze is zo te zien nog stapje rotter ?