Jim Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 Fakirsmods is een bedrijfje uit Turkije dat blijkbaar al sinds 2013 bestaat, ze richten zich vooral op het MTL gebeuren. Deze mod had ik voor het eerst gezien bij Mark Todd en altijd al mooi gevonden. Je moet deze mod niet bekomen door deel te nemen aan lijsten of geheime Facebook groepen, nee je kan het gewoon in hun webshop bestellen als het in stock is. Deze versie is de 18650 maar je hebt ook een 21700 en versie met kleine batterijen die niet meer zo relevant zijn, en sinds kort ook een gereguleerde versie met Dicodes chip. Hun RTA's zijn echt MTL gericht, beetje oldskool zelfs. Maar meer info lees je wel tussen de pics door. Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles van de mod en RTA eens up close zien. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking is heel netjes. Een manual voor de mod en tank en wat o-ringen is wat je nog krijgt. Ik zal eerst beginnen met de mod en dat is dus de Illusia S 18650. Dit is een side by side modje wat wil zeggen dat je atomizer niet bovenaan je mod staat maar naast je batterij., sinds kort ben ik fan geworden van dit soort modjes. Omdat vele MTL tanks vaak erg lang zijn zie ik dat niet zo graag als die bovenop een mod staan, dat is persoonlijke smaak natuurlijk maar ik heb mijn combinaties liefst allemaal zo compact mogelijk. Deze Illusia mod is een mech, maar ze gebruiken wel een draad om van het contact onderaan naar de 510 te gaan dus echt helemaal mechanisch is het geheel nu niet. Wat helaas vele mensen tegen zal houden deze mod te kopen en ik lees het zowat overal is dat je maar tot 18mm tanks kan gebruiken op deze mod. Dit zal wel een bewuste keuze geweest zijn van de fabrikant maar langs de andere kant laten ze ook veel Eurootjes liggen want als het 22mm was geweest zouden ze veel meer van deze modjes kunnen verkopen. Volgens de fabrikant is het hout Turks walnoot, kan best zijn maar ik ben geen kenner in houtsoorten en al zeg je me dat het eik is dan is het mij ook goed hoor. Een mooi stukje hout en meer kan ik er niet van zeggen. De combinatie van stainless steel en hout heb ik altijd mooi gevonden, moest de mod nu enkel hout geweest zijn had ik het veel minder mooi gevonden. Onderaan heb je wat venting zitten en vier schroeven die het geheel samen houden, eigenlijk een heel simpel design en simpel om zelf uit elkaar te halen. Onderaan op het stainless heb je wat info staan, ik denk dat dit via laser etching aangebracht is. En dan de 510 connectie die is geveerd en wel netjes. Bovenaan op de knop heb je ook dat laser etching logo staan en dat is wel mooi gedaan. De vuurknop draai je gewoon los en via deze weg kan je de batterij plaatsen. De knop zelf is erg basic maar basic bij een mech is altijd wel goed, een goede veer is wat mij betreft altijd goed bij een mech. Beneden in de mod zie je dan het contact zitten en daar zie je ook de draad lopen die naar je 510 gaat. Zuinig op schuurpapier zijn ze bij Fakirsmods wel want binnenin de tube is geen schuurpapier geweest, gewoon uitgeboord en en klaar. De venting zit onderaan en dan plaats ik ook de batterij met de plus naar onder. De ION S RTA die ik hier heb is de oude versie en kan je ook niet meer bestellen op hun website want ondertussen hebben ze een v2 versie uit. Maar ik heb deze dus ga je deze laten zien, maar erg in detail ga ik niet meer gaan aangezien je het niet meer kan kopen. Het is een 18mm MTL RTA, heel erg strak en oldskool MTL en ook de manier van builden neemt je enkele jaren terug in de tijd. Ik heb gezien dat hun v2 versie er ongeveer hetzelfde uitziet van uiterlijk maar intern hebben ze wel een facelift gekregen naar anno 2019. De mensen die graag hun tankcracker liquids dampen die zullen de ultem kit moeten kopen want het tankje is gemaakt uit polycarbonaat. Deze tank is wel voorzien van topfill en juice flow control maar de topfill openen dan moet je wel als een gek trekken want de o-ringen zitten zo strak. Ook de JFC draaien is een ramp, zelfs al smeer je overal liquid op dan is het nog erg. De airflow kan je kiezen tussen 1 gat en dan telkens draaien met een gaatje meer tot uiteindelijk vier gaten. Laat de foto je niet van de wijs brengen want dit is wel erg ingezoomd en de gaten zijn in het echt heel erg klein. Zelfs met de vier gaten is de airflow nog heeeeel strak MTL. De kamer en het deck zijn erg klein, zal rond de 14mm zitten. Het build deck is heel oldskool en niet meer van deze tijd, het werkt wel maar als ik vergelijk met huidige MTL RTA's dan zijn die toch wel een stukje beter op alle gebied. De twee kleine gaten die je in het deck ziet is je airflow, die komt niet in het midden van de coil uit en zit ook een eindje van je coil vandaan. Ook de polijstborstel is zoek bij Fakirsmods want als je kijkt naar het stainless steel van het deck is dat nog erg ruw. Nog twee pics om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Ik zie graag zulke modjes en ben dan ook heel tevreden van het modje zelf. - Werkt heel simpel en kan je zelf ook makkelijk onderhouden en uit elkaar halen. - Dat je maar tot 18mm kan gebruiken zal veel mensen afschrikken, maar langs de andere kant zijn er ook mensen die dit net graag zien en hebben. Ikzelf had het ook graag gezien met een 22mm optie, maar er zijn opties te vinden voor 18mm dus eigenlijk is het helemaal geen ramp en pas ik me gewoon aan. - De ION RTA is de eerste versie en ben blij dat ik deze heb om het setje compleet het hebben, maar echt deze RTA aanraden zou ik niet doen. De v2 van deze RTA ziet er veeeeeeel beter uit dan deze en die v2 versie zou ik zelf nog wel overwegen om te kopen al hangt er wel een prijskaartje aan vast. - Hopelijk zijn de o-ringen bij de v2 wel veel beter want bij deze v1 is het gewoon een ramp, zelfs al smeer je liquid of VG op de ringen is het nog veel te strak. De JFC kan ik niet draaien zonder een tangetje en de airflow draaien kan ik ook niet zonder de tank van de mod te halen. Een paar puntjes van persoonlijke kritiek heb ik wel, en dat is de afwerking van alles. Schuurpapier en polijst borstels zijn ze bij Fakirsmods vies van denk ik want alles is nog zo ruw als iets. Het hout is ruw en niet voldoende afgewerkt, sommige mensen hebben dat misschien graag maar ik dus niet. Op deze foto zie je het wel goed, hier zie je hoe ruw het hout staat en ook de randjes onder de 510 dat is toch niet erg netjes wat mij betreft. Gelukkig kan je dit natuurlijk zelf wel snel verhelpen met wat schuren en olie, maar als je 150€ betaalt voor een modje mocht de fabrikant het toch wel iets beter afleveren naar mijn mening. Dus heb ik het zelf maar uit elkaar gehaald en wat strakker en in de olie gezet. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Goede review Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted July 10, 2019 Share Posted July 10, 2019 Ik hou van van SBS mods, maar dit is me net niet SBS genoeg Als ze toch met draad werken, waarom dan niet dat lage gedeelte zo laag maken dat de bovenkant tank op hoogte van bovenkant mod komt Verder vind ik het stiekem best een mooie mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts