Jump to content

Reactieveld blijft open staan

Recommended Posts

Ik heb sinds een week of zo dat als ik ergens gereageerd heb, de reactie weliswaar wordt geplaatst, maar dat tegelijkertijd het reactieveld ook open blijft staan met daarin de tekst die net door mij is geplaatst. Ook heb ik al even een probleem met het plaatsen van linken. Dat los ik dan weliswaar op door een link dan maar even naar een documentje te kopiëren zodat het wel een echte link wordt en deze daarna dan maar weer te kopiëren en te plakken naar hier, maar toch het zou niet zo moeten. Wat het probleem met het reactieveld betreft betreft, moet ik dan dus elke keer op vernieuwen klikken zodat het reactieveld en gesloten is en in het gunstigste geval die reactie daar dan dus ook uit verdwenen is.

ah heb ik ook dat reactieveld open blijft...

cookies en cache ligt het volgens mij niet aan... die leeg ik van tijd tot tijd.. en cookies die voor mij geen zin hebben te bewaren worden bij mij automatisch al weg gegooid...

Ik heb de laatste tijd soms (maar wel zo vaak dat het opvalt) dat wanneer ik reageer, de knop Submit Reply niet meer reageert.

Dan moet ik ook verversen.
Maar goed, nog niet zo vaak dat ik wou gaan klagen. Maar het leek voor mij wel alsof er iets veranderd was, en het is meer dat wat ik wil aangeven.

• Like 1

Al met al ben ik 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben die wat problemen met reageren en het reactieveld heeft.
Overigens als ik ergens wil reageren en dit met een tag wil doen en tijdens het schrijven denk, dat zou ik ook anders kunnen schrijven, dan kan het gebeuren dat ik die tekst wel via backspace weg krijg, maar de tag niet. Dat gebeurde mij net ook. En het gebeurd mij zelfs als ik een PB/DM wil sturen. Ik overleef het wel, daar niet van. ?

Voor de zekerheid aan de serverzijde ook even de cache geleegd, hopelijk scheelt dat.

Ik ervaar de genoemde problemen niet echt (echt niet eigenlijk) als iets van de laatste periode.

Wel begeef ik me nogal eens op stukken van de aardkloot waar 4g een luxe is en met brakke verbinding heb ik regelmatig dergelijke problemen op mijn GSM.

Ik gebruik firefox en ben via een laptop/tablet in 1 op het forum en dat houdt dus in dat ik niet via een draadje maar via wifi verbonden ben. Dus als ik het goed begrijp moet het dan dus aan mijn wifi liggen? Daar kan ik dan dus net zo min iets aan doen als jullie en zal daar dan dus gewoon mee om moeten blijven gaan als dat ik al doe. Okay ?  Thanks @Sledge

Het zou me verbazen als je wifi thuis zo brak is als waar ik op doel Quidam. Mijn verbinding is soms zo slecht dat ik pagina's herhaaldelijk moet laden voor ik een volledige pagina heb, time outs, missende afbeeldingen etc etc. Soms krijg ik dan wel de pagina,maar niet het reactie veld. Of het reactie veld geeft constant oude tekst weer. Maar dat zijn tijden dat ik echt een beroerde verbinding heb.

Desalniettemin vrees ik dat ik weinig voor je kan betekenen.

Wat je kunt proberen is binnen FireFox op F12 te klikken en vervolgens binnen tab 'Network' de functie 'Disable cache' aan te zetten en kijken hoe dat gaat

image.png

Geen oplossing, maar misschien geeft het meer inzicht waar het euvel zich schuil houdt.

Ik zit bedraad op een 500mbit verbinding zonder packetloss en ik heb dezelfde issues, dus ik denk dat we verbindingsproblematiek daar niet persé de schuld van kunnen geven

Mee eens, wilde ook slechts schetsen dat ik de problematiek alleen herken bij zeer brakke verbindingen en dat lijkt me niet aan de orde bij thuisgebruik.

Schiet mij maar even lek waar het wel aan ligt.

40 minutes ago, Sledge said:

Schiet mij maar even lek waar het wel aan ligt.

Waarschijnlijk een foutje in het script. Wordt gewoon niet geleegd na t posten. Misschien door n nieuwe implementatie in browsers of ECMA 6/7/8 vernieuwingen in scripts ofzo?

Dan zou het een breder gedragen probleem onder de gebruikers moeten zijn, dunkt me. Overigens zou dat wel fijn zijn, want dan is het ongetwijfeld bij de volgende forum update opgelost.

• Like 1
  • Haha 1

Bedankt @Madman

Het fenomeen is me bekend, gebeurd me heel sporadisch (vooral wanneer ik op een brakke gsm verbinding zit), maar herken het totaal niet als een issue van de afgelopen ca 3 weken.

Daarnaast weet ik ook niet goed hoe te helpen. Geen idee waarom dit een euvel is bij een aantal leden. Het voor de hand liggende is al getest en jij als halve tweaker hebt al getest met diverse browsers, cookies, cache en dergelijke.

Ik heb het gisteren een keer gezien maar als mijn reactie geplaatst is dan doe ik het venstertje dicht, dus het is niet echt een probleem.

Wat ik irritanter vind is het volgende:

Ik heb het activity venster altijd open staan. Bovenin verschijnt dan een regeltje met hoeveel nieuwe reacties er zijn en als ik daarop klik dan verschijnen die reacties. Zou je denken. Als ik daarna op de activity button klik, verschijnen er veeeeel meer berichten. Om de een of andere reden is het tellertje opgehouden. Dat kan natuurlijk ook aan mijn systeem liggen en als ik de enige ben met dit probleem dan klik ik er wel omheen ?