Jump to content

RTA Zeus X verbrand?


Recommended Posts

Ben ik weer met mn zeus X problemen.

het is dus mn eerste rta heb heb nu dual build met  clapton premaid coils mn mod doet nu al raar zonder dat ik vuur zegt ie1,353 ohm en als ik vuur zit ie op 0,27, 60 wattage.

 

zit nu dus met het probleem dat ie te weinig liquid lijkt op te nemen snel viezige verbrande smaak. Wick goed uitgedund aan de uiteindes en dun gehouden.

 

Sowieso meer geneigd naar single coil maar daarvoor moet ik eerst uitvinden hoe je die op 60 watt kan vapen. Iemand die kan helpen?

Link to comment
Share on other sites

Als weerstand veel veranderd met vuren zal ie gelocked zijn op verkeerde weerstand. 

Dan even tank er stuk afdraaien , keer vuren zodat ie reset en tank terug er op draaien.

 

Aangaande snel droog komen kan meerdere oorzaken hebben , te veel vg in uw liquid of vaker voorkomend toch verkeerd wicken.

 

Single coil op 60 watt kan ook maar dan heb je een laag ohmige build nodig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik denk dat je coils de wand van de schoorsteen raken, daardoor leest ie je weerstand niet goed en krijg je een hotspot, plaatselijk wordt het dan heel heet, heel snel en dat laat het katoen smeulen, coils er weer uit en kleiner maken, kleinere diameter proberen te trekken en als dat niet lukt, een wikkeling eraf,

Daar wordt de weerstand lager van maar dat maakt weinig uit bij een gereguleerde mod, gaat op z'n hoogst de batterij sneller leeg bij hetzelfde wattage.

 

 

Als het trouwens kan @VenimousSnorlex, maak een paar foto's, dat helpt ons enorm

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fotos uploaden geeft ie een foutmelding dat ze te groot bestand zijn.

 

op het moment dat ik elk hijsje er 3 druppels indrip dan smaakt ie wel goed maar dat is met een rta niet de de bedoeling natuurlijk zal gelijk even je video kijken ook!

Clapton is 0,85 per stuk dus omage zit wel aan de lage kant voor deze coils

Link to comment
Share on other sites

Met die weerstand zit het wel goed, de 0.85 is gemeten (of geschat) over de lengte van de hele draad, dus voordat je de pootjes afknipte, 0.3 dual is best mogelijk.

 

Als ie echt de vloeistof niet lekker opzuigt dan is het inderdaad het katoen wat te los of te strak in de gaten zit

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, VenimousSnorlex said:

Gadver nu ook weer die katoensmaak er eerst doorheen.

 

Geen muji gebruiken maar bv flash wick of Cotton bacon :ja

 

Verder zou ik wel geduld opbrengen, zeker bij een dual coil, en zorgen dat ze mooi gelijk gloeien voor je er katoen doorheen trekt.

 

Ps. Aan de foto’s te zien te los gewickt. Je moet echt wel wat weerstand voelen als je de katoen er doorheen trekt. Kijk anders even naar het filmpje van OomKobus 

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ik heb de zeus x ook lijkt mij iets te weinig wick en gebruik ook gewoon muji altijd , het is een redelijke klote rta om goed te krijgen heb ik gemerkt.

Gewoon een paar x opnieuw wikken tot je het gevoel te pakken heb, en zorg dat de binnenkamer er weer heel goed opzit. Anders stroomt ie van binnen ook weer vol heb ik ook al meegemaakt.

Even een foto van de mijne hoe ik hem opbouw kwa wick(dam methode), kijk niet naar de kleur heb even een smurf uitgeknepen om lekker te dampen ?

Als je deze goed en lekker kan krijgen kun je denk ik wel elke rta/rda opbouwen , ik blijf het een rotzak vinden deze rta.

w7i4rnlg.jpg      

Edited by DutchMrD
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oh, 3 pakjes maar. Ik heb nog zeker 100 vel muji liggen :grins ik gebruik het niet meer maar vriend wil niet anders (omdat ik 2 keer zijn RTA heb laten lekken bij het oefenen met de Flash wick). Gelukkig gekocht bij Fasttech dus kostte bijna niks.

Link to comment
Share on other sites

De watten knip ik altijd in een strookje van ongeveer 1 cm pulk dan de buitenkantjes er af en draai een soort van shaggie. Puntje even strak aandraaien door de coil heen halen en mag best redelijk stroef maar niet te stroef gaan......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...