Jim Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 (edited) Een RDA met dual mesh coils, denk dat dit de eerste is van dit soort met het "nieuwe" type mesh. Deze Slatra is een samenwerking tussen Mechlyfe en de Youtube reviewer Ambitionz Vaper, alhoewel hij niet echt bekend staat om zelf dingen te ontwerpen maar eerder gewoon zijn naam leent aan fabrikanten om zo zelf een klein deeltje van het geld binnen te halen. De designs waar hij zijn naam op gebruikt zijn meestal ook maar een samenraapsel van bestaande producten, kortom wat mij betreft is zijn naam van geen enkel belang bij een product. Een dual mesh RDA dus laten we er maar gelijk aan beginnen. Beginnen zoals gewoonlijk met een filmpje, hier laat ik je alles up close zien en voorzie ik de RDA natuurlijk ook van een build. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking en wat er nog in het doosje zit buiten de atty zelf. Het uiterlijk van deze RDA heeft wat weg van de Profile RDA, bijna dezelfde vorm en airflow gaten. Het logo is wat druk en niet echt heel duidelijk wat er allemaal staat. Onderaan wat info en standaard zit de squonkpin geplaatst, gebruik je de gewone 510 pin dan is deze hybrid safe. 810 driptip maar je krijgt er wel geen tweede of ook geen 510 adapter. Dit is de airflow en die is ook bijna hetzelfde als de Profile RDA. Is regelbaar maar je kan enkel de eerste rij helemaal dichtdraaien, de twee onderste rijen draai je samen dicht. In mijn filmpje laat ik het goed zien hoe dat werkt. Topcap langs binnen, er is een vergrendeling voorzien zodat de topcap niet vrij kan draaien op het deck. En dan het deck wat wel speciaal oogt, eerst dacht ik van wat is dit maar al bij al is het best simpel. Wel twee opmerkingen want een juice well is bijna onbestaande en als je squonkt is er geen gat voorzien onderaan dat de overtollige liquid terug in je flesje zuigt. Je krijgt bij de RDA twee setjes voorgemaakte mesh strips, al is de verpakking vrij slecht en was mijn mesh al geplet en uit model. Je krijgt een setje NI80 en kantahl mesh, de ohmwaardes liggen erg dicht bij mekaar en het verschil is te verwaarlozen. Zo ziet dat voorgemaakt mech eruit. Kan je natuurlijk ook after market kopen in doosjes van tien strips. Het mesh is iets smaller dan dat van de Profile of Kylin, maar je zou dat mesh wel kunnen gebruiken in deze RDA. Enkel zal je mod dan wel zulke lage ohmwaardes moeten kunnen vuren. Het mesh plaatsen is wat mij betreft simpel te doen, ik lees op social media wel eens dat mensen het moeilijk vinden en teveel geprul maar dat begrijp ik niet goed. Gewoon je mesh rond het bijgeleverde tooltje plooien en tussen de klemmen stoppen, kan je niet veel verkeerd mee doen. Deze RDA wicken heeft me wel een paar stukjes katoen gekost, er zit ook geen voorbeeld in de verpakking van de juiste dikte en dat is wel een fail in mijn ogen. Gewoon een stukje schoenveter katoen had met moeten voorzien in de verpakking, en zelfs zoals Wotofo en Vandy Vape apart moeten aanbieden. Nu moet je het zelf maar uitzoeken wat de juiste dikte van je katoen moet zijn, heb je teveel katoen trek je waarschijnlijk je mesh krom en te weinig ja dat zal je snel merken tijdens het dampen. En nog een foto van de RDA op de Topside Carbon om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Ik ben wel fan van mesh geworden sinds de Profile en zeker de Kylin damp ik erg graag. - Deze Slatra kan door het dual mesh wel veel meer wattage aan, zelfs 100w is geen probleem. - De damp is ook veel warmer dan de Profile en Kylin. - Airflow is "smooth" en niet te luid. - De smaak is wat mij betreft erg lekker. - Dat mesh heeft natuurlijk zo goed als niks ramp-up nodig, dus van zodra je op de knop drukt krijg je meteen de volle lading binnen. Is ook zuiniger voor je batterijen, je hijst niet zo lang als gewone coils en de ramp-up is instant. - Tijdens het squonken moet je wel eens bewegen met je mod om de liquid mooi te verdelen over je katoen, heb je wel met elke RDA die boven de coils squonkt. Wat beter kon: - Een voorziening dat tijdens het squonken de overtollige liquid terug in het flesje gezogen kan worden. Nu moet je wat opletten dat jet niet het ganse deck volpompt met liquid want die kan nergens naartoe. - Een voorbeeldje van wat de juiste dikte van katoen je nodig hebt was welkom geweest, of van dat schoenveter katoen after market aanbieden mocht ook wel. - Onderaan het je een klein zichtbaar randje, in mijn filmpje laat ik je zien wat ik juist bedoel. Edited July 24, 2019 by Jim 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 (edited) Die mesh is in ieder geval een stuk beter dan die van wotofo Vandyvape, omdat die van wotofo vandyvape een rand langs de zijkanten heeft, dat altijd sneller opgloeit dan het midden, omdat het nou eenmaal de weg van de minste weerstand is. Edited July 24, 2019 by Madman 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Ja? Is dit eentje voor de cloudchasers? Geeft deze nu een koele of een warme damp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 (edited) Goede review jim ? thanks voor de review ? Edited July 24, 2019 by K&H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 24, 2019 Author Share Posted July 24, 2019 @Oomkobus: wolken blaast deze genoeg. Ik ga niet zeggen even warm als een 0.1ohm build met triple fused coils ofzo, maar toch redelijk warm hoor. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Enkel jammer dat het tankje vlug heel heet word, en dat spleetje lol met jou ocd ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Thanks, ik wilde eigenlijk al een tijd een profile bestellen maar lees overal, kouwe damp, deze is dan wel het proberen waard, alleen die rampup al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Knapen Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Dual mesh ! Ben niet voor zeer warme damp ben en lange hijsen neem zal dit niks voor mij zijn ! Word hij zeer warm als je lange hijsen nogal kort achter elkaar neemt ? en dan zal de liquide verbruik zal ook niet weinig zijn wat niet erg is als de smaak dan wel heel goed is ! zeer interessante review Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted July 24, 2019 Author Share Posted July 24, 2019 (edited) Je tijdens het filmpje heb ik misschien tien redelijke hijsen genomen kort na elkaar en dan begon de topcap toch goed warm te worden. Op 90w damp ik nu, blaas je toch een mooi wolkje mee en de damp is warm genoeg voor me. https://imgur.com/4J3F9J6 Edited July 24, 2019 by Jim 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted July 24, 2019 Share Posted July 24, 2019 Mooie review weer, Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts