Popular Post Jim Posted July 26, 2019 Popular Post Share Posted July 26, 2019 Kaees heeft terug een nieuwe tankje op de markt deze Aladdin RTA. Naar hun zeggen is het een MTL, maar Chinese MTL moet je altijd met een korreltje zout nemen. Deze tank kan echt MTL zijn maar er zijn meer opties waardoor je ook RDL kan dampen. Het is een 22mm RTA en single coil, de rest van de info lees je wel tussen de pics door. Beginnen doe ik met het filmpje, hier laat ik je alles eens goed zien en voorzie ik het tankje ook van een build. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking en wat je nog krijgt buiten de RTA: Waar de naam Aladdin moet naar verwijzen zie je gelijk aan de topcap, ik heb er enkele malen over gewreven maar er kwam geen geest uit en kon geen drie wensen doen. Beetje speciale topcap dus en je maakt zelf maar uit of het mooi is of niet. Onderaan je gebruikelijke info en de 510 die is hybrid safe. De bijgeleverde 510 driptip is een metalen tipje en je kan hier dan ook je eigen driptips op gebruiken als je wil. De topfill is met zo een leuke manier om open te maken, gewoon een kwartje draaien en de topcap komt los. Je krijgt ook een bubble glas als je liever wat meer inhoud hebt. Met het rechte glas is het 2ml en met het bubble tankje 4ml maar een verschil van 2ml is wat groot dus pakweg 3.2 tot 3.5ml met het bubble glas. Op gebied van airflow heb je wel wat opties, zelf claimen ze MTL maar er is meer dan genoeg airflow voorzien om zelfs een ruime RDL vape te krijgen. Je kan kiezen tussen deze optie, hier heb je vijf gaten zitten die je kan afdichten stuk per stuk als je wil. Dit noem ik de RDL optie. De vijf gaten die je ziet zijn niet dezelfde grote, nee het is 0.8mm, 1mm, 1.2mm, 1.3mm, 1.4mm. Wil je meer echt MTL dan heb je ook de optie om te kiezen voor het single gaatje, dan kan je slecht één van de bovenstaande opties instellen. Met de 0.8mm is het toch echt wel een strakke trek hoor. Binnenin is de kamer erg compact gehouden en een smalle "uitlaat" of hoe moet ik dat noemen. Het deck zelf is niet echt vernieuwend, heb in het verleden nog wel enkele tankjes gehad met een deck als dit. Wel simpel om je coil te plaatsen in dit deck, voor mij volstaat een 2.5ml coil maar 3mm kan er ook tussen. Heb drie builds getest, een 2.5mm single wire microcoil en in het filmpje mijn favoriete MTL fused clapton coil. Voor de foto's was het de tweede build en dat was een 3mm spaced kanthal coiltje van 1ohm. Deze RTA wicken is zoals bij vele andere tanks, moeilijk is dit niet. Ik knip zoals je ziet het katoen gelijk met de base af en stop het dan in de gaten, zoals steeds neem je tijd om te wicken dat het gelijk goed is. Niet te vast in de gaten proppen en de gaten gewoon opvullen. En nog een foto van het tankje op een mod, daarom hou ik ook de Innokin proton in de collectie. Niet enkel omdat het een goede mod is maar het is de enige mod die ik heb die past met blauwe atomizers. Mijn bevindingen: - Wel een goed tankje dit. - Bouwkwaliteit is goed, o-ringen en schroefdraad ook. - Je kan van 0.8mm MTL airflow gaan tot een ruime RDL vape dus keuze genoeg. En je merkt ook geen verschil tussen de gleuf en het single airflow gat, geen turbulentie ofzo. - Smaak is gewoon degelijk, mijn favoriete cran-apple liquid die ik bijna altijd gebruik in RTA's smaakt lekker. - Builden en wicken zou geen probleem mogen zijn bij deze tank. Echt minpunten heb ik niet op gebied van kwaliteit en afwerking, persoonlijk ben ik niet echt gek van dat Aladdin gedoe maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak 15 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Goede review Jim, thanks ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huisregels Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Na jaren youtube te kijken me eerste reactie gegeven ?. Verdien je ook wel duidelijke uitleg leuk tankje en aardige lijst van filmpjes ? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hetty007 Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 O jaa, deze vind ik echt leuk om te zien en kleur is top. Van MTL tot ruime RDL lijkt me ideaal (en ben wel een beetje klaar met m'n toptank-mini's). Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Mooie RTA ook met het bubbelglas ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Knapen Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Goede review weer Jim ? single coil rta’s zijn toch meer mijn ding mtl niet zo maar als je zegt restricted direct lung dan word het toch weer interessant ? thnx voor de review Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Heel apart model tank door de topcap, heeft dezelfde sluiting als een Siren 2 alleen moet je bij deze tank de wick in de daarvoor bestemde gaatjes plaatsen, dit moet wel een prima RTA zijn voor de MTL damper, je moet idd van het ontwerp houden en zoals altijd top review. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted July 28, 2019 Share Posted July 28, 2019 Leuk ding om te gebruiken in de Efteling! Das pas echt stealth dampen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchMrD Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Goede review wederom apart design doet inderdaad wat Oosters aan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Interessante discussie maar wel off topic: VEEG https://www.dampforum.nu/topic/37258-het-grote-off-topic-topic/ 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Ziet er uit als echt een tankje voor mij. Rdl for the win! Ziet er naar uit day de airflow strak genoeg is voor.mij... Bedankt voor de review, Jim! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohnny Pollenus Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Mooie tankje gave kleur en vindt tegenwoordig de rta knap Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackal_ut Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Dit os toch wel een geweldig mooie aparte rta zeg, thnx for the review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blij Posted July 31, 2019 Share Posted July 31, 2019 RDL en single coil RTA is wat ik het liefst heb . Apart model maar het heeft wel iets. Als het maar lekker dampt.? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts