Jump to content

Nkon

Aaruman

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zie dat je op de website van Nkon batterijen veel goedkoper kan krijgen dan op andere (voor mij bekendere) websites.

Zijn dit dezelfde batterijen,. zo ja dan bestel ik ze gelijk! ?

https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/lg-18650-hg2-without-warning.html

https://www.zwoofs.nl/lg-hg2-40a-18650-flattop/

en dan staat er ook nog een optie voor soldeerlippen? (dubbeljoetee-ef)

Edited by Aaruman

Deze week ook 4 sony vtc5 op Nkon aangeschaft.

Goede winkel snel in huis. Voor 4re besteld op een werkdag next day at home.

Ziet er wel naar uit dat ik toch 4x Vtc5a ga bestellen aangezien me meeste coils niet genoeg hebben aan 20a per batterij ?.

Dus vandaag maar een coil halen die ik nu er ook in heb die niet zo'n hoog wattage nodig heeft.

Mooch ( batterij wonder )

Gaf me toch meer een goede kennis over safety van gebruik en benodigdheden + rating van batterij.

Batterij veiligheid uitleg dampforum

En de uitleg van mooch op YT

P.s: niet dat ik denk dat jij er niet veilig mee omgaat vind het gewoon fijn de veiligheids kennis te delen die misschien voor lezers die nog over gaan stappen wel van pas kan zijn.

• Like 2
  • Thanks 1

Nkon is idd Het Adres voor betrouwbare batterijen. 

Mooch de man die alles test, zodat we de fabrikanten niet op hun blauwe kijkertjes hoeven te vertrouwen.

Net eergisteren 4 x 21700 Samsung 40T's binnen gekregen. Kom ik tenminste een lang kampeerweekend rond zonder zonnepaneel of powerbank.

Mooch heeft Nkon regelmatig aanbevolen voor de west europese markt ?? 

Toen Daniel (Djlsb vapes) nog in Portugal woonachtig was kocht hij zijn batterijen ook bij Nkon

Bijna iedereen hier koopt zijn of haar batterijen daar, snel, betrouwbaar, geen fakes en lekker goedkoop.

Kortom, topshop dus.

• Like 1

Zo de 4x vtc5a's besteld. Ook maar 4x18650 Chubby Gorilla batterijdoosje besteld. Omdat ik ze momenteel nog in huishoudfolie bewaar. Vervoer ze verder niet..

Was net in een stenenwinkel moest weer even coils halen die me batts wel aan kunnen.

Even aangegeven dat ze me batterijen vorige week bij de smok morph 219 wouden verkopen die eigenlijk niet krachtig genoeg zijn. Gozer was niet zo blij met me kritiek al was het kritiek  gewoon nog vriendelijk geuit.

Geeft die als antwoord maar je mod is toch beveiligd. Expertise van lik me versje ?.

Beschikbare coils voor type tank op de mod wat een batterij niet aan kan qua ampere hoor je gewoon als winkel beter je huiswerk te doen. Heb je die krachtige batterijen niet in huis verkoop dan ook geen lagere amps batts. Die ongeschikt zijn om op het aangeraden wattage van de coils te dampen.

• Confused 1

@Aaruman, NKON is een zeer integer bedrijf. Zelfs wanneer zij er achter komen dat ze een partij slechte batterijen hebben verkocht, krijg jij als koper een bericht hierover waarin men aanbiedt om deze alsnog om te ruilen voor goede batterijen. Dit is zeer lovenswaardig.

@Huisregels , ik weet niet welke soort mod je gebruikt, maar wanneer jij de LG HG2 batterijen in een gereguleerde mod gebruikt, zijn deze zwaar genoeg voor ALLE coils die te krijgen of te maken zijn. Wanneer je een mechmod gebruikt, is de VTC5A inderdaad wel een aanrader.

Edited by Steamboy
  • Like 2

Een ding moet je leren over Mooch, hij is een Amerikaan en overdreven voorzichtig aangaande veiligheid.  Gewoon je gezond boeren verstand gebruiken en op signalen van je batterijen letten, is voldoende veilig. Zolang jou batterijen niet warmer dan handwarm worden, is er niks aan de hand. En vergeet ook niet, Mooch hanteert dacht ik de 80°C of 100°C grens. Nou reken maar, dat je batterijen van 60°C niet meer in je handen pakt. 

Ik zelf gebruik al sinds jaar en dag de LG HG2 in mods, op hoog vermogen (140/150 Watt). Ook na een heftig chainsmoke sessie, worden ze nog niet eens handwarm. Daarom is een VTC5A in een gereguleerde mod, een beetje overtrokken. En begrijp me goed, het is prima dat je de VTC5A gebruikt, maar hij is niet veiliger dan de LG HG2  in een gereguleerde mod.

Ook zo'n punt van ergernis :  Continuous Discharge Rating en Puls Discharge Rating.  Mooch is helemaal allergisch voor de term Puls Discharge. Waarom hij daar zo paniekerig over doet, i don't know. Maar wanneer Sony op geeft dat de gewone VTC5  gedurende 3 seconden 100A of 5 seconden 80A of 7 seconden 45A kan en mag leveren, waarom zou ik dan deze Puls Discharge Rating van Sony niet mogen hanteren ? Dat je uit moet kijken voor merken waar "Fire" onderdeel van de merknaam is, met de meest fantastische Puls Discharge Ratings, dat lijkt me logisch om deze niet blindelings te vertrouwen. Maar een gerenommeerde fabrikant als Sony, neem ik wel serieus.

Wat je ook goed moet onthouden is, dat er GEEN batterijen bestaan die ontwikkeld zijn voor gebruik in een mod !!

P.S.

@Huisregels, de verkoper in de stenenwinkel die aangaf dat je mod toch beveiligd is, is een uitstekend vakman. Jou veronderstelling is te wijten aan gebrek aan kennis van jou zijde........echt waar.......

Edited by Steamboy
  • Like 5

Bedankt voor je bericht.

Ik blijf gewoon overdreven veilig er proberen mee om te gaan want net wat je ook aangeeft voor een mod zijn de batts niet ontworpen.

Dit kan een eindeloze discussie worden, waar het om ging is dat Nkon een goed bedrijf is om je batterijen te bestellen. Hoe verder ieder met zijn batts om gaat dat is aan hen zelf we kunnen er alleen maar tips en uitleg over geven.

Maar dat is verder niet van toepassing op de vraag of dat Nkon goede baterijen leverd dus waarschijnlijk ben ik iets te ver gegaan om over de inhoud van de batts te praten wat echter niet de vraag van het topic was. ?‍♂️

• Like 2

Vandaag bij de dampwinkel gehoord dat pico batterijen een rood omhulsel moeten hebben en dat diegene met een groen omhulsel voor een mod zijn die op 2 batterijen functioneert. Klopt daar iets van? Kan er mij misschien ook iemand helpen met de keuze van de batterijen. Ik heb een pico 75 watt , damp met coil van 1 ohm aan een wattage van ongeveer 20 w. Ik damp veel dus meermaals batterij vervangen per dag.

Alvast hartelijk bedankt!

@gwen Dat is echt complete bullshit. Ik weet niet welke shop dat was maar ik zou altijd gaan voor Sony VTC6 of VTC5A (groen) of LG HG2 (bruin). Met rood zal wel Sanyo bedoeld worden, die zijn minder van kwaliteit dus waarom die nemen? In jouw geval zou ik de VTC6 nemen.

Deze dus: https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc6.html

Vergeet niet een hoesje bij te bestellen en een lader als je die nog niet hebt.

Edited by Tamara
Aanvulling

10 minutes ago, gwen said:

Vandaag bij de dampwinkel gehoord dat pico batterijen een rood omhulsel moeten hebben en dat diegene met een groen omhulsel voor een mod zijn die op 2 batterijen functioneert.

Zoals @Tamara al aangeeft complete onzin, denk eerder dat meneer de dampwinkel van zijn ouwe stash "rooie batterijen" af wil en deze via klanten zonder batterijkennis de deur uit lult.

VTC6 ?? 

• Like 1

• 1 month later...

Ik wilde net 10 vtc6 batterijen bestellen en dat kon in een envelop. Toen kocht ik er nog twee pakjes wraps bij en ineens was de envelop verdwenen. Nou zeg, dat moet toch makkelijk bij de batterijen kunnen, dacht ik. Dus maar gebeld. Nee, daar kreeg men hetzelfde probleem te zien ? maar men zou het uitzoeken en me terug bellen. Dat ging vrij snel en het probleem was opgelost. Nu past alles weer in een envelop dus het zal morgen wel in huis zijn of woensdag.

Nu kan ik tenminste een nummertje onder de wrap zetten want er op schrijven is er snel af gesleten.

• Like 2