Jump to content

Kaees Alexander RDA.

Jim

Recommended Posts

Een nieuwe RDA van Kaees deze Alexander, is wel al enkele weken op de markt.

Het is een dual coil RDA van 24mm, welke andere features deze RDA heeft lees je wel tussen de foto's door.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles up close zien en voorzie ik de RDA natuurijk van een buildje.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

De verpakking en wat je nog krijgt buiten de RDA zelf.

uVCJbRY.jpg

eICMpWf.jpg

Op gebied van looks zit deze RDA wel goed, vrij sober maar die "knurling" op de topcap breekt het geheel een beetje en het staat wel mooi wat mij betreft.

Het Kaees logo is ook niet te opzichtig.

Z7DYUFr.jpg

nzWKPj6.jpg

aiFvoiH.jpg

Onderaan de gebruikelijke info en de 510 pin is hybrid safe, squonkpin krijg je ook bij de spares.

fzSORuW.jpg

810 driptip standaard en je krijgt geen tweede driptip of ook geen 510 adapter.

Maar de standaard driptip is erg mooi wat mij betreft, mooi zo dat zwart met bruin/goud, kunnen andere fabrikanten nog iets van opsteken want die blauwe en rode driptips die de meeste fabrikanten al jaren geven zijn ondertussen een beetje afgezaagd.

BjsgbHY.jpg

OlRDN8v.jpg

De airflow in de topcap zijn vier van deze gaten die je kan afsluiten op enkele manier, welke dat juist zijn laat ik je in het filmpje duidelijk zien.

KjC3fUf.jpg

Neem je de topcap af dan zie je een andere ring binnenin, hier gaat de airflow dan via kleine gaten schuin naar beneden op je coils.

Eerste keer dat ik een airflow zoals dit zag en mijn eerste indruk was van dit gaat turbulent zijn of je airflow toch ergens beïnvloeden.

Maar turbulent is je airflow helemaal niet, wel doet het iets met het geluid van de airflow.

Open je de airflow helemaal dan maakt die een "woosh" geluid en zou die willen fluiten maar wil het niet lukken, geen idee hoe ik dat moet verwoorden maar je hoort een duidelijk verschil tussen een rij open en helemaal open.

i0u7LIv.jpg

Door die ring binnenin verklein je wel de kamer en is die bovenaan heel afgerond, dit merk je dat weer aan de smaak naar mijn mening want smaakvol is deze RDA zeer zeker.

KGAaUIX.jpg

Het deck is een postless deck met een nogal grote blok in het midden, wel is onder die blok alles open gemaakt dus je liquid kan goed onder de posts door stromen.

XtVFl2P.jpg

GAANSPC.jpg

L6ix0qB.jpg

Coiltjes plaatsen in deze RDA is ook makkelijk.

Heb je geen Coily tool moet je zelf wat uitzoeken wat de juiste hoogte moet zijn voor je coils, heb je wel een Coily tool dan is 5mm een goede setting.

wjyL53n.jpg

2hZmR6A.jpg

CFomkmi.jpg

Wicken tja zoals bijna elke andere RDA, heeft geen uitleg nodig denk ik.

BQ01ZUi.jpg

En ik gebruik de Alexander voorlopig op de Kennedy Vindicator, mooie en goede combinatie wel.

yCVZtk3.jpg

eqEHUXo.jpg

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit is goed, zowel de schroefjes en o-ringen zijn degelijk.

- Makkelijk te builden.

- Smaak is erg goed voor mij persoonlijk, heb ik niks over te klagen en die afgeronde en compactere kamer help wel degelijk.

- Ik gebruik de RDA met 1 airflow rij gesloten, dat is ruim genoeg voor mij en zo is de airflow ook "smooth".

- Squonken of drippen kan je zelfs wat met overdrijven omdat de airflow zo hoog zit.

Wat beter kon:

- Ik mag de coils hoger/lager of meer naar binnen/buiten plaatsen, wat ik ook doe maakt de RDA een raar geluid met de airflow volledig open.

Denk dat die extra ring binnenin daar wat mee te maken heeft.

- Je krijgt twee coils bij de spares maar geen vermelding welk type of materiaal die coils zijn.

• Like 5
  • Thanks 1