Jim Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Een review van de Geekvape Frenzy kit, het toestel ligt hier ondertussen al bijna drie maanden en het filmpje staat al klaar van eind Mei. Heb het wel ondertussen uitvoerig kunnen testen. Het is dus een open pod system of AIO pod system met een batterij capaciteit van 950mAh. Ik had dit toestel gekocht om op het werk te gebruiken, en dat doe ik nu sinds de dag van aankoop nog steeds want het zit altijd in mijn broekzak op het werk. Meer info lees je wel tussen de foto's door. Beginnen doe ik met een filmpje en hier laat ik je alles zien en leg ik uit wat de mogelijkheden zijn met dit toestel. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view/like/subscribe/comment op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking en wat je nog krijgt buiten het toestel: Het toestel zelf is wel mooi, je kan het krijgen in tal van kleuren en resin panelen. Op gebied van afmetingen is het bijna hetzelfde als de bekende Lost VApe Orion, dat laat ik je in het filmpje wel zien. Aan de zijkant zit de vuurknop en die heeft nog enkele andere functies. - Toestel aan/uit is vijf keer klikken. - Twee keer klikken dan check je de status van de batterij. - Drie keer klikken dan kan je de power mode veranderen, je hebt er drie en afhankelijk van de gekozen coil krijg je dan een bepaald voltage output. In het filmpje geef ik je meer details van de verschillende modes. De pod uit de houder halen doe je door gewoon te trekken en dan komt die los. Het podje is zoals vele anderen ondertussen met een inhoud van 2ml en de coil gaat er langs onder in. Je hebt ook regelbare airflow en op dit toestel werkt het ook wel deftig. Zo kan je toch van strak naar een losse MTL gaan. De base uit de pod halen doe je door een kwartje te draaien en dan komt het los, vervolgens schroef je de coil uit de base. Bij het kitje krijg je twee coils, een 1.2ohm SS coil en een O.7ohm kanthal mesh coil. Een half jaar geleden ofzo heb ik een review gemaakt voor de Geekvape Flint kit en dat toestel gebruikt zelfde formaat van coils. Dan heb je dus nog keuze uit 1.2 en 1.6ohm kanthal coiltjes, die passen dus ook zonder probleem in deze Frenzy. Nog een foto om af te sluiten. Mijn bevindingen: - Heb het toestel dus al bijna drie maanden en gebruik het vijf dagen per week op het werk, en tot nu toe werkt het nog steeds perfect. - Solide toestel ook, heb het al meerdere keren laten vallen en op van lakschade na niks aan de hand. - Smaak van de coils is goed al was ik niet zo een fan van de 0.7ohm mesh coil, heb er twee getest en nee het was mijn ding niet. - De SS 1.2ohm was wel goed en met die coil zou het toestel ook in TC werken, kan allemaal best zijn maar ook zonder TC heb ik nooit een dryhit ervaren. - Ik gebruik liefst de Flint coils van 1.2 of 1.6ohm kanthal, smaak zit goed en heb er niks over te klagen. - De 950mAh batterij gaat ook best lang mee met de 1.2 of 1.6ohm coils. - De airflow bij de mesh coil is wat ruimer en ik ervaar wat turbulentie, ben er geen fan van. - Met de 1.2ohm coils geen probleem en krijg ik een heel nette MTL vape mee, regelbaar tot ook wel strak MTL. - Met een coiltje doe ik twee werkweken en dat is dan 10dagen, gebruik wel coilkiller nicsalt liquids in dit toestel. Zou misschien nog langer kunnen maar na die tien dagen merk ik toch een afname in smaak en damp. - Goede stealth damper dan ook met niet veel damp. Na al die tijd in gebruik dus nog heel tevreden over, ga natuurlijk niet zeggen dit het beste toestel is want sinds dit is uitgekomen zijn er nog zeker honderd anderen soortgelijke toestellen op de markt gekomen. Deze Frenzy was eigenlijk de eerste echte uitdager met ongeveer dezelfde looks als de Lost VApe Orion. En als ik heel eerlijk moet zijn verkies ik deze Frenzy boven de Orion Quest, de airflow is beter regelbaar en smaak ook wel ietsjes beter. 11 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Goeie review weer, Jim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poohtjes Posted August 2, 2019 Share Posted August 2, 2019 Klinkt als een mooie pod! Bedankt voor je duidelijke review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Goede review Jim, thanks ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Mooie review van een evenzo mooie pod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Knapen Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Goede review Jim Heb voorlopig nog geen pod systeem maar zo weet ik toch al waar naar uit kijken ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bojangles Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 Bedankt voor de duidelijk tekst en uitleg Jim! Ik heb zojuist de kit besteld via Cigabuy EU express. Deze is daar nu 60% gereduceerd in prijs. Mijn eerste systeem waar ik zelf liquid in moet doen ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts