Jump to content

Oude set batterijen

Aaruman

Recommended Posts

Hallo allen,

Laatst heb ik een topicje gemaakt over batterijen bij Nkonn. Deze heb ik netjes jn de verpakking gelaten tot mijn oude batterijen écht op waren.

Die tijd is nu gekomen, maar deze gooi ik natuurlyk niet zo maar in de prul. Hoe ga ik hier netjes mee om en wat voor voorzorgsmaatregelen neem ik?

Kan bij de gamma, elektronica winkels, verzamelpunt van de gemeente, bij staat er op het plein zo'n bak met luikjes voor apparatuur, batterijen, flessen en zo, daar gooi ik ze meestal in, wel even netjes de pluspool afplakken met een plakbandje zodat er geen sluiting in de cel kan ontstaan bij de val in de bak

9 minutes ago, Aaruman said:

Hoe ga ik hier netjes mee om en wat voor voorzorgsmaatregelen neem ik?

Twee keuzes.

1. De milieu vriendelijke manier, plak met een stukje ducttape of gewoon plakband de +pool af, daarna kun je hem inleveren bij de vuilstort van jouw gemeente (bij de accu's en andere batterijen)
  2. De milieu zal mij een worst zijn manier, plak met een stukje ducttape of gewoon plakband de +pool af, deponeer hem in een kliko naar keuze.

Zolang de +pool maar is afgeplakt, zelf ga ik altijd voor keuze 2

Als ik ze echt weg wil doen dan de + pool afplakken en dan in die milieubox die hier staat. Af en toe brengen we die box met batterijen (en ander chemisch afval) naar de gemeente.

Maar ik doe best lang met batterijen, maar mocht ik ze weg doen ook al zijn ze nog prima geef ik ze vaak aan een collega. Die gebruikt ze in zaklampen.

30 minutes ago, Dennis1992 said:

mocht ik ze weg doen ook al zijn ze nog prima geef ik ze vaak aan een collega

Doe ik ook altijd, pak ze netjes in met een strikje en geef ze op de eerst volgende willekeurige verjaardag - de verstomdheid bij het uitpakken maakt het inpakken meer dan waard en het is niet langer mijn verantwoordelijkheid ze af te voeren :ponpon

• Like 1
  • Haha 5