Aaruman Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Hallo allen, Laatst heb ik een topicje gemaakt over batterijen bij Nkonn. Deze heb ik netjes jn de verpakking gelaten tot mijn oude batterijen écht op waren. Die tijd is nu gekomen, maar deze gooi ik natuurlyk niet zo maar in de prul. Hoe ga ik hier netjes mee om en wat voor voorzorgsmaatregelen neem ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 De plus pool afplakken met wat tape en dan bij de oude batterijen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Kan bij de gamma, elektronica winkels, verzamelpunt van de gemeente, bij staat er op het plein zo'n bak met luikjes voor apparatuur, batterijen, flessen en zo, daar gooi ik ze meestal in, wel even netjes de pluspool afplakken met een plakbandje zodat er geen sluiting in de cel kan ontstaan bij de val in de bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Ik zou ze zelf nog een laatste keer gebruiken tot ze echt leeg zijn en dan in de batterijenbak in een of andere winkel werpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 9 minutes ago, Aaruman said: Hoe ga ik hier netjes mee om en wat voor voorzorgsmaatregelen neem ik? Twee keuzes. De milieu vriendelijke manier, plak met een stukje ducttape of gewoon plakband de +pool af, daarna kun je hem inleveren bij de vuilstort van jouw gemeente (bij de accu's en andere batterijen) De milieu zal mij een worst zijn manier, plak met een stukje ducttape of gewoon plakband de +pool af, deponeer hem in een kliko naar keuze. Zolang de +pool maar is afgeplakt, zelf ga ik altijd voor keuze 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Nee @Sub-Ωhm optie 2 mag jij als moderator niet aanmoedigen. Foei 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 @Kurmit, ik geeft twee veilige opties en de rest is aan de TS Ik ben hier als FBT'er niet aangenomen door Greenpeace en daarbij in de groene kliko kunnen ze verder als groene stroom ? 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 *mompelt iets over rolmodel en voorbeeldfunctie , schopt tegen steentje met gebogen hoofd en loopt weg* 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Het kleine verzet tegen de grote groene milieu gekte. Man, man, man.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Als ik ze echt weg wil doen dan de + pool afplakken en dan in die milieubox die hier staat. Af en toe brengen we die box met batterijen (en ander chemisch afval) naar de gemeente. Maar ik doe best lang met batterijen, maar mocht ik ze weg doen ook al zijn ze nog prima geef ik ze vaak aan een collega. Die gebruikt ze in zaklampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 30 minutes ago, Dennis1992 said: mocht ik ze weg doen ook al zijn ze nog prima geef ik ze vaak aan een collega Doe ik ook altijd, pak ze netjes in met een strikje en geef ze op de eerst volgende willekeurige verjaardag - de verstomdheid bij het uitpakken maakt het inpakken meer dan waard en het is niet langer mijn verantwoordelijkheid ze af te voeren 1 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 3 hours ago, Sub-Ωhm said: Zolang de +pool maar is afgeplakt, zelf ga ik altijd voor keuze 2 Fucker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aaruman Posted August 4, 2019 Author Share Posted August 4, 2019 @Sub-Ωhmsub, die tweede optie werkt echt geweldig! Wat een gemak 1 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Ze hebben de regel van de 10ml flesjes niet voor niets bedacht. Netjes het tipje eraf snijden dan past de rest over een 18650 heen is deze mooi beschermt en kun je hem inleveren bij het oud plastic ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts