Vapeon Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Dag vrienden, Ik heb al enige tijd een Vaporesso Revenger X in gebruik, een dual battery mod. Ik heb een mooie Nitecore oplader voor de batterijen. Nu had ik deze het weekend niet bij me, en liggen er nu net 2 batterijen in, dit zal nog wel een uurtje of 4-5 duren en.. de andere 2 zijn nu ook leeg. Ik heb begrepen dat je een dual mod in principe nooit met de kabel mag opladen. Kan het kwaad om dit 1x te doen zodat ik vanmiddag nog lekker kan blijven dampen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 In principe mag het wel hoor, en alle verpakkingen zijn er ook op uitgerust, met een heel enkele uitzondering zoals de Foxy Druga. Het is echter,m zeker op de lange duur, beter voor zowel je mod als je accu's om ze in een externe lader op te laden. De batterijen worden dan wat beter geladen en gaan over hun hele levensduur wat langer mee (al moeten bij mij na twee jaar de eersten nog steeds de geest gaan geven). Het addertje onder het gras is echter als je niet voorzichtig bent met je USB poort of een snellader gebruikt en daardoor ontstaat schade, dat niet onder de garantie valt. Altihjd voorzichtig zijn met accu's in het apparaat opladen dus ; voorzichtig het stekkertje er in en uit doen, en voelen of de mod of de laadstekker niet (te) warm wordt. Maar voor nood kan het gerust een keertje, daar zul je in de praktijk eigenlijk niks van merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansy Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 (edited) Kan je gewoon doen hoor, wel af en toe even voelen of het misschien niet te warm wordt. Ha, je was me voor L33ntje Edited August 5, 2019 by Hansy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapeon Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 (edited) Ah okee dat is geruststellend! Bedankt voor jullie advies. Ik heb een speciale e-sigaret oplader met een 1A output dus dat zou in principe goed moeten gaan. Edited August 5, 2019 by Vapeon 1V moest 1A zijn uiteraard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Als het niet veilig kon zou de fabrikant de mogelijkheid niet hebben ingebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapeon Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 (edited) Nee oke, maar je hoort altijd van allerlei mensen indianenverhalen.. daarom is het zo prettig hier soms mijn licht op te kunnen steken Edited August 5, 2019 by Sub-Ωhm ❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Ohh ook hier praat men elkaar wel eens na hoor. Is menselijk. Maar ik ben een smurf dus daar kun je blind op vertrouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansy Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 (edited) Alle mensen met mod's met een interne batterij doen niet anders, wat wel goed is om de batterijen van dual of tripple mods als setjes bij elkaar te houden tijdens het opladen. Edited August 5, 2019 by Hansy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Zelf zou ik het hooguit overwegen met losse batterijen( single battery mods), niet met setjes. De meeste mods kunnen slecht batterijen gebalanceerd opladen zover ik weet. Mocht je t persee willen dan zou ik wel zorgen dattie volledig is volgeladen, met een beetje geluk doet de mod op t einde nog de batterijen balanceren zodat ze op een volledig gelijk voltage zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 2 hours ago, Moppersmurf said: Als het niet veilig kon zou de fabrikant de mogelijkheid niet hebben ingebouwd. Dat vind ik te makkelijk. De meeste fabrikanten of winkels geven ook aan dat een externe lader aan te bevelen is. En dat is om vele redenen. Sowieso zit die aansluiting meestal niet erg stevig op het pcb van de mod. En soms zijn ze enkel bedoeld voor firmware updates. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Ja winkels bevelen een externe lader aan. Gek he? HET IS HUN VRETEN!!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Bij een mod met interne batterij geen probleem ✅ Bij een single batterij mod geen probleem ✅ Bij een mod met 2 of meer batterijen gebruik je beter een externe oplader, mods zijn vaak slecht in het gebalanceerd opladen van batterijen ❌ (er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals b.v. mods met een DNA board) Wil je echt dampen en heb je gebrek aan power... Ik zou het voor die ene x gewoon lekker doen ?? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 @Moppersmurf Nee omdat hun ook weten dat extern laden beter is voor de batterijen, mod en de kwetsbare micro-usb poort. Daarnaast is het ook makkelijker wisselen tussen batterijen. Mijn mening is dat in een mod met enkelvoudige batterij zou ik het opzich wel durven mits ik in de buurt blijf, en een niet te hoog amperage-lader pak (hoewel de mods als het goed is beveiliging hebben tegen een te hoge laadstroom) En dan zou ik voorzichtig de micro-usb kabel in en uit halen. Zo heb ik dat een poosje met de pico gedaan. Bij een mod waar 2 of meer batterijen ingaan zou ik never nooit laden intern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel loves E6 Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 2 hours ago, Dennis1992 said: Sowieso zit die aansluiting meestal niet erg stevig op het pcb van de mod. Dat is ook de reden waarom ik hem normaal gesproken niet gebruik. Zo blijft ie goed voor die ene keer dat ik hem wel écht nodig heb, bv als ik eens geen extra batterij bij me heb en voor de vakantie als ik geen externe lader wil meenemen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Is het nu jaaaaaaaa of neeeeee ? Gewoon doen joh , een dag niet kunnen dampen omdat je batterijen leeg zijn geeft meer frustratie dan een batterij die dan misschien 0,001 keer minder opgeladen kan worden. Beetje voorzichtig zijn met het kabeltje ( dus niet gaan dampen als ie aan het laden is ) dan komt het allemaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Gewoon doen. Als ik op reis ga of wat dan ook dan sleep ik ook geen externe lader mee hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 Kleine veeg van LOL inbreng >>> Off topic 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts