Jim Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Een review van de SXK Bantam box, dat is een samenwerking tussen clone fabrikant SXK en Pro Vapes. Eigenlijk is het gewoon een mini versie van de SXK billet box clone, een 18350 variant. Ik heb een heel assortiment aan pod systems en AIO's maar toch wou ik dit toestelletje kopen en de reden is heel simpel: - Gereguleerd toestel. - Gebruikt de BB borro tank en je kan dus alle BB bridges gebruiken en het heeft een stuk meer liquid inhoud dan een pod system of de meeste AIO's. - Verwisselbare batterij is misschien nog het belangrijkst, waar de interne batterijen van pod systems of AIO's het vaak na een jaar laten afweten heb je bij een mod als dit geen zorgen want je kan de batterij gewoon wisselen. - Formaat van dit toestel is klein en doet niet onder voor veel pod systems. De rest lees je wel tussen de foto's door. Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles eens up close zien en wat het toestel allemaal kan. Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/subscribe☑️/like?/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren. De verpakking en wat je buiten het toestel nog allemaal krijgt, in het filmpje overloop ik alles ook eens. Het toestel ziet er ook gewoon uit als een mini versie van de BB en met het formaat van 55x55x27.5 is het klein en compact. Je kan het krijgen in een paar kleuren en je kan er ondertussen ook after market covers en opsmuk spullen voor kopen, moet je wel de bekende Chinese shops even voor bekijken. De covers zitten er met vier magneten op en je kan ze op beide kanten wegnemen. Achter het cover met de vuurknop zie je ook een USB poortje zitten, je kan dit testel dan ook gewoon laden via de USB wat natuurlijk heel handig is bij een modje als dit. Zoals ik al zei zelfde tankje als de BB. Wil je dat tankje uit de mod halen moet je eerst de 510 driptip verwijderen en daarna het de schroefverbinding onder de driptip losmaken en dan kan je het tankje uit de mod halen. Bij het modje dat ik heb is die schroefdraad wel stroef, geen idee of dat bij anderen ook is. Om iets in het tankje te plaatsen of ook om te vullen moet je dat "glas" naar beneden schuiven. In een borro tank heb je dus tal van opties, bridges voor fabriekscoils of bridges waar je zelf je coil in moet plaatsen zoals bij een RTA/RBA. Enorm veel keuze en veel "high end" fabrikanten maken bridges voor deze tank. Maar je krijgt toch ook al drie leuke bridges om je op weg te helpen, je krijgt er drie en dat zijn deze: Een bridge voor Kangertech coils, welke coils juist weet ik niet want ik weet niet veel van Kangertech coils en was er vroeger ook geen fan van. Je krijgt ook een rebuildable bridge, die heb ik getest met een 1ohm coiltje maar dat was helemaal niks. Je hebt een airflow gat onder de coil van wel 4mm en dat is veel te ruim voor MTL. En voor mij persoonlijk de besten standaard bridge is deze voor de Aspire Nautilus coils. Die coils doen het gewoon heel goed, dampt lekker en gaat lang mee. Batterij is dus een 18350 batterij en kan ik enkel de nieuwe Vapcell aanraden. Dit toestel is gereguleerd en heeft al de beveiligingen die de meeste andere mods hebben. Verder is het wel een basic menu want meer dan wattage dampen kan je niet en je kan tot 30w gaan. Toestel aan/uit schakelen doe je door 5x op de vuurknop te drukken. Wil je het scherm van kant wissel druk je drie keer op de vuurknop. En meer is er niet aan, op het scherm kan je ook enkel de basic waarden aflezen maar ruim voldoende voor een modje als dit. Met de Nautilus coil in de tank, zo heb ik het toestel tot nu het meest gebruikt. Nog een handcheck en ook een vergelijk met de Lost Vape Orion zo heb je een indruk van het formaat van deze Bantam. Mijn bevindingen: - Heel tevreden van dit toestel, werkt zoals het moet. - Simpel te bedienen en vrij basic functies. - Verwisselbare batterij is een groot pluspunt. - Tal van opties op gebied van customization zoals covers en ander spul dat er binnenkort aan zit te komen. - De borro tank geeft je heel veel opties op gebied van bridges, fabriekscoils of zelfbouw het kan allemaal. - Liquid volume is ook aangenaam en kan er geen cijfer opplakken want de bridge die je gebruikt zal de inhoud gaan bepalen. Heb ik wat te klagen?: - Bij mijn modje is de schroefdraad/connectie van de tank wat stroef, geen idee of dat een algemeen geval is. Kortom een toestel waar ik hopelijk nog heel lang plezier van ga hebben en ik moet nog beginnen met experimenteren met al de mogelijke bridges en airflow adapters enz... 17 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchMrD Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 gvd nu wil ik deze ook weer bedankt hoor Jim ? 2 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 (edited) Ik heb 'm al een tijdje en ik ben er helemaal verliefd op. Inderdaad grote voordelen tov. veel podsystemen. Zeer veel mogelijkheden door de verschillende bridges die er zijn. Verwisselbare 18500 18350 batterij is wel nodig. De inhoud van +/- 5ml gebruikt toch al snel 2 `a 3 batterijen voordat ie leeg is. Damp 'm voornamelijk met de nautilus mini coils (1.6 ohm) en die zijn verrassend goed. Edited August 6, 2019 by balling 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DutchMrD Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 @balling ppssstt mompelt 18350 bedoelde gij ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 @DutchMrD As da ge da mar wit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Goede review Jim, thanks ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted August 6, 2019 Share Posted August 6, 2019 Mooi boxje! En een nieuwe intro bij je filmpjes? Ik moet even wennen ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 6, 2019 Author Share Posted August 6, 2019 Nieuwe intro ja, was de andere beu en wou eens iets anders proberen. Kan binnenkort nog enkele keren veranderen hoor, ben pas begonnen met zelf wat dingen te maken. Voor ik iets definitief maak wil ik eerst een cool logo voor mezelf, heb zelf dingen proberen maken maar lijkt nergens op. Zou iemand moeten vinden die een cool vape related logo kan maken met mijn YT naam. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted August 7, 2019 Share Posted August 7, 2019 Ik vind het een schattig klein ding Als ik geen sapjes zou dampen die me elke dag mijn coil schoon laten maken zou ik zeker al zijn grotere BB broer hebben gekocht 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Yup Jim, door jou ben ik overstag gegaan voor dit ding. Ik had een BB maar die was me te groot, had geen USB. Ik moest continu kijken hoe het stond met de batterij. Gewoon niet mijn ding geworden, dus maar aan Camikaese verkocht ;).Deze verwacht ik goed in te kunnen gaan zetten.Maar begrijp ik wel goed dat ie geen stealth mode heeft? (Zou een heel klein minnetje zijn.)En kan iemand me zeggen welke nautilus coils dit exact zijn?Dank! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 @Starrie, de laatste incarnatie heeft gewoon een USB en je kan bij 3fvape doorzichtige panels kopen... ? Dus wat een slecht excuus om iets nieuws te kopen... ? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Hehe jaja. Maar ik ben volledig allergisch geworden voor miskopen en heb dus bijna niets meer gekocht van hardware. Alles landt in de la.Als Jim me dan eens iets toont waarvan ik denk dat het echt in de dagelijkse routine kan belanden, sla ik heel graag toe :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 8, 2019 Author Share Posted August 8, 2019 @Starrie: ik gebruik de Nautilus coils voor de Nautilus AIO, de 1.8ohm NS coils. Nu staat er op Facebook al enkele dagen een echte Billet Box te koop tweedehands maar met leuke extra's. Al twee dagen zit ik te twijfelen in de hoop dat iemand anders die zou kopen dan kan ik die niet kopen, en dan kan ik mezelf daarna ellendig voelen en spijt hebben ? Of ben ik de enige die zo denkt? En die BB die te koop staat heeft dan nog net stabwood covers enz, alsof ze weten dat ik daar een zwak voor heb. Blijft een hoop geld voor een veredeld AIO toestel maar ergens wil ik wel graag een echte BB in de collectie hebben. 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
guyanne Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 rottig dat gevoel ,zelfkwelling ,heb ik ook dikwijls ,gelukkig heb ik door de jaren heen toch wat weerstand opgebouwd ook al is dat meer door de druk van mijn beurs als door mezelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Als verzamelaar ben je al gauw verloren. Dan kun je maar beter gewoon toeslaan want ooit ga je toch voor de bijl :). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Goede uitgelegde review, Jim Deze mini is dus eaxct gelijk aan de Grote SXK BB's, ook de nieuwe versies met de USB laad functies. D'r zijn inderdaad een hele hoop bridges nog te koop voor alle versies van de Billet Box-en, want ondanks dat het Clones zijn werken ze net zo goed als de echte (voor mij) veel te dure doosjes.... The RBA-coil is inderdaad een Kanger SubTank Plus v2 RBA- zeker geen slechte RBA Coil, maarja je moet ervan houden... Er zijn nog een sjitload aan Bridges (en Cloned Bridges) te koop voor alle soorten BB's D'r is zelfs een Bridge te koop om de Vapresso Core Coils en de Drizzle Core coils te gebruiken in alle BB's, dat is de MF Billet Bridge EUC, alleen als Orgineel te koop. http://shop.modfactory.eu/#!/MF-BIlletBoxBridge-FULL-KIT/p/103434173/category=22155282 Een filmpje wat het is Ook kun je door middel van een Speciale Borotank met een groter Base gat de standaard Atlantis Coils (als ook alle afgeleiden ervan waaronder bijv. de Vapresso CCELL coils) gebruiken in die speciale Borotank... is niet overal meer verkrijgbaar, kost bij Naturevape 18 Pond dit is inkl. 1 coil en de Atlantis Bridge. https://www.naturevape.co.uk/devices/billet-box/atlantis-boro-tank-by-sxk De standaard versie Borotank kost rond de 15 Pond- de Ultem verise kost 25 Pond. https://www.naturevape.co.uk/sxk-billet-box-boro-tank Zoals jezelf ook al aangeeft zijn er legio aan opties beschikbaar voor alle versies BB's... De Eigenaar van Nature Vape is zelf een ferfent gebruiker van de Cloned BB's en heeft nog heel veel te koop voor alle soorten BB's als ook de boxjes zelf. Een paar voorbeelden... van wat ik gevonden heb het afgelopen jaar voor alle viersies van de Billet Box. (Nadat ik mijn v1 Kloon overgekocht had van Starrie...) Hier vindt je alles wat Naturevape beschikbaar heeft voor de BB's - https://www.naturevape.co.uk/devices/billet-box Enkele filmpjes van diverse Bridges..... BOXXER for BilletBox by Odis Design https://www.youtube.com/watch?v=JcdAau2yf-Y Boxxer Style RDTA by SXK...Review & Build +Tips https://www.youtube.com/watch?v=EQOxAjOA3gI ook hier te verkijgen a 37 Pond - https://www.naturevape.co.uk/devices/billet-box/boxxer-v2-style-rdta-atomizer-for-billet-box-rev4-by-sxk Bastard Coil https://www.youtube.com/watch?v=QMw2U3zT6aw North Bridge For Nord Coils Ook hier te verkrijgen a 25 Pond - (de Ultem tank moet je apart erbij kopen) - https://www.naturevape.co.uk/devices/billet-box/north-bridge-nord-coil-adapter-billet-box Mocht je gewone versie hebben van een BB of Clone, dan is er zelfs een complete vergulde of gouden Accessoires Set (knopjes schroeven..etc..) te koop met Ultum panelen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 Wel opletten met het BB spul dat het zo schijnt te zijn dat de schroefdraad van de driptipadapter anders is. BB bridges/RBAs die dat nodig hebben kun je dan niet gebruiken op dit ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted August 8, 2019 Share Posted August 8, 2019 driptip adapter ?? Heb t persoonlijk nog niet meegemaakt dat een Bridge of RBA niet te gebruiken is in mijn SXK Clone BIllet Box... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Geen paniek hoor ;) maar deze bijvoorbeeld zou niet werken: https://www.planetofthevapes.co.uk/reviews/rba/bbgen-by-sturm-and-vape-ware-mods.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 ja Ok... (ken deze niet, eerlijk gezegd), maar dit is ook niet een Bridge, maar een volledige RDA specifiek voor BB's... deze zou dan een probleem kunnen zijn met name met het schroefdraad die in de kast draait.. hoewel de meeste Clones dacht ik dezelfde schroefdraad hebben voor de Min-pool... mondstuk houder (met schroefdraad) als de Orginele BB's.... alle andere Bridges en oplossingen maken gewoon gebruik van de bestaande in de set meegeleverde Mondstuk-houder (annex Min-pool)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 9, 2019 Share Posted August 9, 2019 Yes, klopt. Dus geen paniek wat het gewone goed betreft. Ikzelf ga daar sowieso niet mee aan de gang. Ik hou het gewoon ff bij die nautilus coils en kijk dan of ie in de praktijk echt bruikbaar is. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted August 11, 2019 Share Posted August 11, 2019 (edited) HAKU XETA RBA - for Boro Tanks. niet een goedkope RBA... en alleen voor Boro tanks volgens Todd - ongeacht of je een Clone, Orginele of een Mini versie BB hebt. The Nag is dat je ze alleen via een Faceboek group krijgen kunt ? dus wil je em graag hebben, dan snel bestellen... t zal wel weer afhangen van hoeveel er gemaakt gaan worden.. en of dat je in een bestel lijst kunt komen... Ik wacht wel op de chinese Clone ervan.... Edited August 11, 2019 by Camikease Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 Nog ff over deze box zelf. Paar dingen die me op- of tegenvielen. (AZIJNALARM!!)Geen stealth mode! Lijkt geen issue maar toen ik laatst in het donker in de auto een hijs wilde nemen stond ik toch even met de ogen te knipperen. Echt superfel, is niks gedaan met een lange nachtrit. Vrij eenvoudige feature die gewoon ontbreekt. Stopt ie überhaupt met vuren na 20 seconden of zo? Volgens mij vuurt ie langer door dan 15 seconden in ieder geval. Durf nog niet langer door te hijsen met een spiksplinternieuwe coil. Met de bijgeleverde driptip verzamelt zich toch nog hele druppels condens tussen driptip en adapter. Dat snap ik best als je een eigen driptip gebruikt, maar met de bijbehorende hadden ze dat toch best een beetje beter kunnen aansluiten. Als de bantam zegt dat de batterij leeg is, zegt de oplader dat er nog 3,48V in zit. Dat lijkt me toch wel een beetje zonde. Daar kan op mijn 10-12 W best nog even mee doorgedampt worden. Ik vond die nautiluscoils wat veel herrie maken. Vrij luid gesis en dat lag niet aan de airflow. Goed, dat is een coilsprobleem. En alleen een probleem hier op kantoor, waar mijn collega’s te weinig herrie maken.Het airflowsetje wat Jim me aanraadde is zeker cool, maar hielp niet tegen het coilgeluid.Dus die bantamcoils en -bridge besteld. Die zijn echt in orde! Maar op de een of andere manier krijg ik de onderkant van de bridge er niet goed in, dus regelmatig geen contact. Ga ik nog eens mee verder straks. Maar dan wel weer nadenken hoe ik die tank leegkrijg.Ik vind het echt wel een box met potentie maar tot ik er echt vertrouwen in krijg blijft ie dus gewoon thuis. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 29, 2019 Author Share Posted August 29, 2019 Zonde om die thuis te laten, ik neem de Bantam bijna overal mee naartoe. De Bantam coils en bridge heb ik online mindere ervaring over gelezen daarom dat ik die niet besteld heb. De driptip is een beetje "normaal", ook met een andere driptip of zelfs met de Billet box heb je wat condensatie tussen de connector en driptip. Je moet al echt een driptip zoeken met de juiste afmeting waar de o-ringen zitten om dat te kunnen vermijden. Ik gebruik er nu de Smok Nord bridge in met extra airflow reducers speciaal gemaakt voor de Smok Nord coils, 1.4ohm ceramic coiltjes met de airflow reducer van 1mm. Heel strakke en stille airflow, moet volgende week nog een filmpje maken over deze bridge. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balling Posted August 29, 2019 Share Posted August 29, 2019 (edited) Voor mij is het ook het buiteshuismodje. Condens tussen de tank en de driptip heb ik bij alle tanks wel een beetje, no big deal. De Nautiluscoils zijn idd. wel wat luidruchtig en bij mij hebben ze de neiging te gaan lekken als de tank bijna leeg is. Ik moet de bijgeleverde RBA nog gaan ontdekken dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. De RDTA-tank op Fasttech lijkt me wel wat maar de prijs is ronduit belachelijk. Ben er erg blij mee en krijg zelfs van niet dampers een compliment vanwege de compactheid: "Anders heb je altijd van die grote wolkendingen bij je!" Edited August 29, 2019 by balling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts