Jump to content

Custnana

SCi

Recommended Posts

Tijd om weer een eigen probeersel te doen ?

Custnana

Voor 20ml is nodig :

0,5ml Flavormonks g's custard

0,4ml Singh banaan aroma

Gemixed met een 70/30 vg/pg aroma met 6mg nic , heeft 3 weken kunnen steepen.

De geur van dit gele sapje is vrij vaag..  ik haal er een licht pudding luchtje uit met een hintje banaan in de achtergrond..

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,8 ohm op 25 watt.

De smaak is vol en soepel.

De voorgrond heeft een lekker vanillepudding smaak die tegen het einde over gaat in een lichte banaansmaak.

Heel veel diepte heeft het geheel niet maar smakelijk is het wel.

Op 27 watt lijkt het geheel net nog even een tikkeltje meer soepel en romig te worden.

Zowel de custard als de banaan krijgen net ietsje meer smaakdiepte al zijn de verschillen niet heel groot.

Ik was erg nieuwsgierig naar de banaan / custard combinatie.

Op zich is het een erg fijne smaak maar er is absoluut werk aan de winkel hier.

Ik heb het idee dat er absoluut meer detail en diepte uit dit geheel is te halen.

Iemand ideetjes ? ?

• Like 3

Banaan is over het algemeen een nogal overheersende smaak. Het is best lastig om daar een echt gelaagde liquid van te maken heb ik gemerkt. Aardbei werkt op zich goed als sweetener, maar de aardbei smaak valt doorgaans helemaal weg. Pineapple heeft wel genoeg power om een extra dimensie toe te voegen. En pistache gaat goed samen, hoewel dat vrijwel hetzelfde smaakprofiel heeft als banaan. Peanutbutter gaat ook goed met banaan.

Een bananen pudding die ik regelmatig maak is de volgende;

Banana Cream tpa 5%

Pistachio Vta 2%

Pudding base Vta 4%

Een simpel maar smakelijk sapje zonder fratsen. Geen prijswinnaar ofzo, maar een prima adv liquid die zwaar op de banaan leunt

Dank voor je feedback @Steve ;  ik zoek met name naar wat extra finesse.

Ik kom een heleboel custard - banaan recepten tegen dus er is nog genoeg om te testen en te tweaken ?

Ik denk dat ik 'm nog eens met de devine custard van FM moet testen om te kijken hoe die uitpakt ?