Jump to content

Kaees Solomon 3 RTA

Jim

Recommended Posts

Deze Solomon 3 is al een paar maanden op de markt maar ik heb die nu pas in mijn handen gekregen, beter laat dan nooit natuurlijk.

Het is een 24mm dual of single coil RTA met top airflow.

Voor de rest ga ik er gelijk aan beginnen, de rest van de info krijg je wel in de review zelf.

Beginnen doe ik met een filmpje, hier laat ik je alles zien en geef ik afmetingen en meet ik de inhoud na en natuurlijk ook een build.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of te bekijken, elke view?️/like?/subscribe☑️/comment?️ op mijn kanaal is welkom en weet ik erg te appreciëren.

Verpakking, spares en extra's:

7qgpcT8.jpg

2mGMazc.jpg

De tank zelf ziet er wel netjes uit, geen overdreven branding maar wel ribbeltjes (knurling) op zo goed als elk onderdeel.

Tankje is ook niet overdreven groot, standaard zit het bubble glas geplaatst en ook dat bubble glas is niet overdreven dik.

vQhKPpf.jpg

4szHFT5.jpg

Onderaan de gebruikelijke info en een hybrid safe 510 pin.

iIZLyGB.jpg

Een 810 driptip krijg je en ook een 510 driptip adapter.

LO9g5V1.jpg

Topfill met schroefdraad.

2CwCryJ.jpg

Twee van deze airflow gleuven die regelbaar uiteraard.

SyPsKxX.jpg

De kamer langs binnen, dit is wel de buitenwand en dan heb je nog een kamer die over het build deck past.

Weet niet of de Geekvape Zeus X eerst was met dit systeem of deze Solomon, maar werkt wel ongeveer hetzelfde bij deze tanks.

hXLVBFN.jpg

Links de cap voor single coil en de cap voor dual coil heeft meer airflow gaten, de single coil cap heeft ook minder ruimte binnenin de cap.

g9uAa2b.jpg

Het deck op zich is niet echt iets speciaal, een deck zoals vele andere dual coil tanks hebben.

Is wel makkelijk te builden eens je de juiste hoogte voor je coils gevonden hebt, de wickgaten zijn erg ruim bij deze tank.

HLT1uHZ.jpg

SSjkzJh.jpg

Kaees geeft je twee coiltjes in de verpakking maar ze vermelden niet welk type of draad en dan gebruik ik ze ook niet.

En bij een RTA die je promoot als single of dual zou ik dan persoonlijk ook een derde coil van 3.5 of 4mm geven voor die single coil optie.

Kleine details kunnen het verschil maken...

Ik heb dan ook een single coil getest in deze RTA, twee zelfs...

Ben begonnen met een 3mm single coil maar die was er na een half tankje al terug uit, 3mm in dit deck en met deze airflow is veel te klein.

Dan overgestapt naar een 4mm coil en dat was al een stuk beter op gebied van airflow en smaak.

Maar toch ben ik persoonlijk geen echte fan van grote dikke coils van 3.5mm of meer, het heeft wat meer tijd nodig om op gang te komen.

Ben je iemand die lange hijsen neemt van 5 seconden ofzo dan is dat misschien wel iets voor u maar ikzelf heb graag korte hijsen en heel korte ramp-up.

Dit is die 4mm coil en dat kwam uit op een 0.38ohm.

P7u1YI4.jpg

ITALuMw.jpg

hoAyN0u.jpg

l0C2cNI.jpg

Dan de dual coil en dat was gelijk een stuk beter wat mij betreft.

j27Pjzg.jpg

TDqfUI3.jpg

tAR8ZTL.jpg

Nog een foto om af te sluiten.

yQQnpcx.jpg

Mijn bevindingen:

- Bouwkwaliteit is goed, schroefdraad/schroefjes en o-ringen zijn goed.

- Geen lelijk tankje (persoonlijke mening).

- Makkelijk te builden.

- Wicken ook en door de grote wickgaten moet je het katoen niet fel uitdunnen of kammen.

- Smaak geeft deze RTA wel, krijg een nette smaak.

- De airflow ben ik persoonlijk geen echte fan van.

Volledig open is de airflow het stilste maar wel erg veel airflow

Van zodra je de airflow gaat regelen en minderen dan maakt de airflow een luider en scherper geluid, kan je in mijn filmpje goed horen.

Heb de positie van de coil aangepast en iets hoger of lager maar dat had geen effect op het geluid, het geluid van de airflow heeft wel geen belang op gebied van smaak en is zeker niet turbulent.

Heb veel coils en posities getest in deze RTA en het is wel een goede op gebied van smaak en gemak, maar enkel dat geluid van de airflow als je die van minder wil instellen is niks voor mij persoonlijk.

En volledig open is het stille airflow maar veel te ruim voor mij.

Niet iets dat in mijn stijl van dampen past en hou daarom morgen de weggeefhoek in de gaten...

• Like 8
  • Thanks 7

@Jim bedankt voor de review! Ik heb de Solomon 2 en moet die weer eens opnieuw builden. Ik zet de airflow daarvan wel volledig open want ik houd wel van een goede aitflow.

Ik weet niet of het andere kapje voor een single coil veel toevoegt? Als je de airflow een beetje dicht draait, bereik je dan niet hetzelfde effect?

Ik vind het altijd leuk om te zien hoe men weer een aparte manier verzint om een tankje te maken. 

6 hours ago, Jim said:

zit er maar 1-2mm ofzo

Ja @Jim ik bedoelde het eigenlijk net andersom, de grote cap met een single coil en dan de airflow een beetje dicht zetten. Maar het was nog niet tot me doorgedrongen dat de andere cap kleiner is van binnen.

Guest philipmorris

Mooi uitgebreide review met goede foto's. Was nog niet bekend met het merk, en ook de aparte airflow caps voor dual/single coil vind ik een interessant concept.