fiestars18 Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Hallo heren en dames,Hierbij een noob vraag.Krijg volgende week me eerst mod met 2 batterijen en nu vraag ik me af welke ik moet hebben en hoe ik dat kan zien. Het is voor een smoant naboo en weet dat het 18650 moeten zij dacht ik. Wil ze bij nkon halen maar Sony of Samsung met of zonder punt? Graag wat advies.Mvg andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Zonder punt, de zogenaamde flattop-batterijen. Goede keuzes zijn de LG/HG, en de Sony VTC5 of 6. En een Samsung waarvan ik de waarden zo niet in mijn hoofd heb. Hoofdzaak 15A of meer, 25 of meer als je (mechanisch) boven de 100 watt wilt dampen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Sony vtc6 zonder punt. Kan je niet mee mis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestars18 Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 Bedankt voor het advies.En qua lader kan je niet verkeerd gaat neem ik aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamara Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Xtar heeft goede budget opladers 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adeo Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 of deze, https://www.nkon.nl/charger/nitecore-sc2-charger.html ook een goeie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 (edited) Ik zou deze nemen https://www.nkon.nl/opus-bt-c3100-v2-2-intelligent-battery-charger-analyzer.html Heb zelf 3 laders. Xtar VP4, Opbus BT-C3100 2.2 en de Xtar VC2 plus. Mocht je die laatste overwegen, let er dan wel op dat je een goede USB-adapter gebruikt. De reden waarom ik die Opus aanraad is omdat die bij nooit problemen heeft gegeven (die andere ook niet noemenswaardig overigens) maar bovenal dat je er veel meer mee kunt. (capaciteittest, interne weerstand meten etc) VTC6 batterijen zijn goede batterijen, hebben een betere accuduur t.ov. van de VTC5. De VTC5 kan uit mijn hoofd volgens testen van Mooch iets hogere max amperage aan dan de VTC6. Maar je moet het al wel bont maken wil je daar mee in de problemen komen, zeker omdat jouw mod 2 batterijen huisvest. VTC5e zou ik niet doen in als je een mod hebt waar meerdere batterijen in gaan. Citaat van de eigenaar van NKON in een e-mail naar mij 1,5 jaar geleden. " Maar een batch is tienduizenden cellen groot, bijzonder kleine kans om ze uit verschillende batches te krijgen in het geval van vtc5 en vtc6. vtc5a is die krans groter omdat die al eensherpakt zijn voor luchtvracht." Edited August 19, 2019 by Dennis1992 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestars18 Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 (edited) Dus een vtc6 batterij nemen die houd het beter uit en qua amp met een vtc5 merk ik weinig verschil. En als lader dus een opbus ivm meerdere mogelijkheden en gewoon een goede lader. Ik ga bij nkon kijken en dan evt een bestelling plaatsen. Wat is een beetje de levertijd aangezien ik volgende week de naboo krijg. Erg bedankt alle die reageerde Edited August 21, 2019 by Tamara FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 13 minutes ago, fiestars18 said: Wat is een beetje de levertijd Bij Nkon? Als het op voorraad is ligt het de volgende dag door de brievenbus(batterijen) en als het pakket wat groter is staat er een post.nl bus de volgende dag voor je brievenbus ? mits voor een bepaalde tijd besteld. Geloof een uur of 5(1700,1600 kan ook....) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huisregels Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 Nkon voor 16:00 besteld morgen in huis?(als ze op voorraad zijn en dat is de vtc6 op dit moment) Als je er meer als 2 besteld bijvoorbeeld 4 neem dan ook gelijk een batterij case altijd handig je batterijen veilig op te bergen zodat ze geen contact met andere metalen kunnen maken (tijdens het vervoeren etc). Ben zelf erg tevreden met de gorilla cases die bij nkon te bestellen zijn. https://www.nkon.nl/accessories/powerpax-cases/4x-18650-chubby-gorilla.html Heb zelf deze waar er 4 in kunnen je hebt ze ook van andere merken of voor 2 batterijen ipv 4. Ik tik weer te sloom zie dat sebas me net voor is? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 @fiestars18 Ja de VTC6 is qua mah/capaciteit wat beter waardoor je betere batterijduur hebt, de VTC5 kan iets hogere amperages aan volgens Mooch zijn metingen (CDR) https://www.e-cigarette-forum.com/attachments/ab8cc6d1-defc-4f3e-8cb4-c35908fb0950-jpeg.831885/ Maar ik neem aan dat je ook niet op extreme wattages gaat dampen? Nkon levert best snel als het op voorraad is. De Opus lader had ik destijds via ik dacht Gearbest, maar dat was omdat hij zover ik mij herinner toen nog niet bij Nkon.nl te koop was. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestars18 Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 Wederom alle bedankt voor het meedenken en advies geven. Ga morgen op me gemak even op nkon rond snuffelen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tilltheman Posted August 19, 2019 Share Posted August 19, 2019 @fiestars18Volgens mij is er een lader te koop, ff overleggen met @Maickie.....tis maar een tip en laat me niet uit over prijzen, tis wel een goeie! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiestars18 Posted August 20, 2019 Author Share Posted August 20, 2019 Ga straks in de pauze even een blik werpen bij dat verkoop hoekje. Bedankt voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts