Jim Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 (edited) Een nieuw kitje van Freemax deze Gemm 80w starter kit. Het concept is niet nieuw want er zijn al talloze soortgelijke kitjes als dit op de markt, het is een tube batterij mod met ingebouwde beveiligingen en daarboven een tankje. Dit soort toestellen zie je vaak in shops liggen als starter kit. Starter kit? Voor een roker die wil beginnen met dampen zou ik dit niet aanraden maar voor iemand die ervaring wil opdoen met DL (direct long) dampen is dit kitje wel geschikt. Zie het online te koop voor 25$ en dat is toch wel een heel aantrekkelijke prijs voor dit setje, heb je tegenwoordig amper een pod system voor. Zoals ik zei is het een tube/stick met ingebouwde 2900mAh batterij en beveiligingen en een 510 connector bovenaan, je bent niet verplicht de bijgeleverde tankjes te gebruiken maar je kan ook je eigen tankjes gebruiken op dit toestel. Verder is het een heel simpel toestel dat makkelijk te bedienen is, met de vuurknop kan je het toestel aan/uit schakelen door 5x te klikken en met diezelfde knop kan je ook kiezen tussen drie ingestelde power opties (40,60,80W) door drie maal op de vuurknop te klikken. Het is geen constante output dat je krijgt, nee naarmate je batterij leeg raakt zal je ook minder power krijgen. De bijgeleverde tankjes zijn wegwerp tankjes dus van zodra dat coiltje versleten is gooi je het tankje weg, deze tankjes zijn ondertussen ook goedkoper geworden en het prijsverschil tussen zo een tankje of een verwisselbare coil word steeds maar kleiner. Veel mensen vinden het zonde en slecht voor de natuur etc., die mening deel ik wel maar wat ga je er aan doen? Ik bedoel maar voor je gaat roepen van dit is slecht, kijk eerst eens even naar jezelf en overloop eens wat je zelf zo allemaal in de vuilbak gooit. Doe je er zelf echt alles aan om de afvalberg te beperken? sorteer je alles perfect en breng je het weg naar het containerpark?...... Je krijgt bij deze set twee soorten tankjes, een single mesh coil en een dual mesh coil. Je kan ook nog kiezen tussen vier andere soorten, in mijn filmpje laat ik zien wat de opties zijn. De tankjes zijn gemaakt uit PCTG plastic, hebben regelbare airflow zoals andere tankjes, en vullen doe je door het rubber plugje te verwijderen. Tankje kan je blijven vullen tot de coil versleten is of het katoen zodanig verzadigd is, de levensduur hangt af van jezelf en hoe je dampt en het soort liquid dat je gebruikt. Ze gebruiken 90% "tea fiber cotton" en 10% normaal organisch katoen als wick materiaal, vele fabrikanten pakken uit met soorten van katoen maar in alle eerlijkheid kan ik geen onderscheid vinden tussen dit en het traditionele katoen. De smaak van deze tankjes zit wel goed, de liquids die ik gebruikt heb smaken goed zoals ze moeten smaken. Dit kitje kan je kopen als TPD en niet TPD versie, verschil tussen beide is de inhoud van de tankjes. Zo dat was een lapje tekst met de beknopte uitleg van deze Gemm kit, wil je meer specificaties en meer weten over het gebruik van dit toestel kan je mijn filmpje bekijken want daar overloop ik alles. En dan volgen nu een reeks foto's van de set, nogmaals wil je er meer over weten wat welke functie heeft kan je naar het filmpje kijken. Versta je geen Engels of hoor je me niet graag bezig dan zal er vast genoeg info te vinden zijn online. Verpakking en wat je krijgt in de doos: De batterij: De bijgeleverde tankjes, single mesh coil van 0.15ohm en een dual mesh coil van 0.2ohm. Het geheel: Edited August 25, 2019 by Jim 7 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Goede review Jim, thanks ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huisregels Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Zo weer 12 minuutjes me vermaakt. Vroeg me alleen nog af na de review hoe duur de tanks waren maar dat valt te googlen en valt ook aardig mee zag ik, 9$ voor 2 stuks. Device ziet er goed uit. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohnny Pollenus Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Fijne mod precies, leuke review weer Jim 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddy Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 interressant setje ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaper69 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Ik vind dit wel een linteressant kitje. Niet voor de kit als geheel maar puur voor de mod omdat deze 3 power settings heeft. Beetje zoals de flint kit maar dan met meer mahs en voor grotere diameters. Kan het als tube / mech gebruiker wel waarderen dat de tubes steeds beter worden. Hij is voor een 25mm mod ook vrij kort geloof ik. Ze geven als instellingen 40, 60 en 80 watt op maar ik ga er vanuit dat dat in werkelijkheid 3.2, 3.5 en 3.8 volt is. Naar gelang je coil die je zou draaien met een eigen RTA of RDA komt er dan je gewenste 3 wattages uit. Toch ook leuk voor de meer gevorderde damper. Goede review weer Jim! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Leuk ding en weer een goede review. Waarom plaats je hem bij de ongereguleerde mods? Veel meer rereguleerd dan dit kun je het niet krijgen volgens mij 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Posted August 26, 2019 Author Share Posted August 26, 2019 Ik dacht dat dit niet gereguleerd genoeg was om bij gereguleerd te plaatsen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Knapen Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Goede review weer Jim wel fijn hier de duidelijke foto’s ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blij Posted August 26, 2019 Share Posted August 26, 2019 Mooie review, leuke set maar iets te veel power voor mijn gebruik. Daarom kijk ik graag naar je reviews, steeds goed gebracht. Zo kan ik een miskoop heel waarschijnlijk voorkomen, al kan het voor een andere gebruiker net het gedroomde toestel zijn.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teunh Posted September 1, 2019 Share Posted September 1, 2019 Toch is zo een stick wel handig. De wegwerp tanks misschien handig kwa schoonmaak enzo maar op den duur misschien toch wat prijzig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts