Jump to content

Speelduur batterij


Ger84

Recommended Posts

Hier in huis ligt er s'nachts niets aan de lader want we willen rustig slapen en niet verrast worden van iets waar toch altijd een risico in zit en je bent als je verrast wordt in je slaap ook altijd te laat, als we weg gaan precies idem.

Ik laad overdag en in de avond en zijn de accu's niet vol, voor het slapen gaan ze eraf en de volgende ochtend er gelijk weer op, safety first, je kan niets 100% voorkomen maar je kan wel proberen zoveel mogelijk te voorkomen.

Edited by The Unknown
Link to comment
Share on other sites

Ik laad ook geen apparaten meer 's nachts. Geen dampbatterijen, maar ook geen telefoons of tablets of laptops of wat dan ook. Evaring leert mij dat die laadblokjes vaak erg warm kunnen worden, daarnaast heb ik door de jaren heen een paar keer (toevallig laadde ik overdag op toen) dat de accu erg heet werd tijdens het laden. De ene keer kwam dat door teveel stof in de oplaadpoort, de andere keer weet ik niet (ik denk een app die bleef lopen op de achtergrond en veel stroom verbruiktte) Dat is ook de reden waarom ik de meegeleverde turbolader bij mijn telefoon niet gebruikt. Die jaagt er een laadsnelheid van 3 ampere doorheen, en dan wordt de accu op bepaalde momenten erg warm. Ook slecht voor de levensduur. Een 1A chromecast lader vond ik te traag. Nu heb ik de sweetspot van 2.1 A lader

 

En natuurlijk, er kan ook iets misgaan met je wasmachine, tv, vaatwasser, cv ketel en wat dan ook, maar iets met accu's opladen vind ik toch een ander verhaal. En overdag kan er ook wat gebeuren als je oplaad, maar dan ben je scherper dan als je ligt te slapen (als je uberhaubt de rookmelder al hoort)

 

Betreft de veiligheid, uhm telefoons zijn wel iets veiliger denk ik. Sowieso bevatten die telefoons flink wat beveiligen. Gereguleerde mods hebben ook beveiligen natuurlijk. Maar als je met een losse lader dampbatterijen oplaad, wat sowieso op alle vlakken beter is dan intern, dan heeft (een goede) lader beveiligingen. Maar toch riskeer ik het niet om 's nachts onnodig batterijen op te laden.

Link to comment
Share on other sites

Ik kwam een keer net op tijd thuis na een dagje varen toen ik verbrand plastic rook.Het was een z.g. knolletje,een 220/12v adapter.Hier kan je goed,met uitleg zien hoe knullig zulke ¨knolletjes¨in elkaar zitten.

Je moet toch minstens je ijskast aan laten ´s nachts.Een kroegmakker werd dood in bed aangetroffen en de doodsoorzaak bleef onbekend.Tot iemand de ijskast bekeek.De piepschuim isolatie was gaan smeulen aan de achterkant en het blauwzuurgas was de doodsoorzaak.Het was een tamelijk nieuwe ijskast.Moet je die ook uitzetten?

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

@richard-V Ja maar dat is ook gewoon dom om cheap-ass rotzooi te kopen. Ik heb wel eens de verschillen van binnen bekeken tussen originele iPad en iPhone blokjes en namaak. Die namaak hadden geen of weinig beveiligingen. Met name slechte afscheiding tussen de 230 en 5 volt, wat dus ook voor jezelf levensgevaarlijk is. Ook waren vaak die pinnen afgebroken in het stopcontact. Dus dan moest je eerst de hoofdschakelaar uitzetten in de meterkast, zodat je daarna veilig de pin uit het stopcontact kan proberen te halen.

Link to comment
Share on other sites

@Dennis1992  En als bij de onderburen wel zo´n dingetje in de fik vliegt.En dan nog,je weet gewoon niet wat je koopt nadat je het uit elkaar haalt en er ook nog behoorlijk kijk op hebt.Ik kijk naar deze yt filmpjes omdat ik al een hoop slechte elektronica heb gekocht met een gerenommeerd merk erop.Net zoals het slachtoffer van de ijskast dat was niet bepaald Proline ding.Het was ook nog voor dat alles uit de PRC kwam.Dus waar iets gemaakt is zegt ook niet alles.

Edited by richard-V
Link to comment
Share on other sites

@richard-V @Moppersmurf Dus jullie suggereren dat een originele Apple lader slechter is dan een prutsding van 2 euro op aliexpress? Droom lekker verder. Ik heb de verschillen bekeken en weet genoeg. En ja dure opladers kunnen ook issues vertonen, maar ik heb meer vertrouwen in originele Belkin, Google, Apple, Samsung laders dan onbekend spul. En sowieso, waarom zou je op zoiets besparen? Die dingen gaan zelden of nooit kapot.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dennis1992 said:

@richard-V @Moppersmurf Dus jullie suggereren dat een originele Apple lader slechter is dan een prutsding van 2 euro op aliexpress? Droom lekker verder. Ik heb de verschillen bekeken en weet genoeg. En ja dure opladers kunnen ook issues vertonen, maar ik heb meer vertrouwen in originele Belkin, Google, Apple, Samsung laders dan onbekend spul. En sowieso, waarom zou je op zoiets besparen? Die dingen gaan zelden of nooit kapot.

 

Ik suggereer dat de prijs gewoon geen indicatie is voor kwaliteit. Jij trekt graag je knip voor een beetje schijnveiligheid en dat is prima hoor..  

Link to comment
Share on other sites

@Moppersmurf Noem eens een goede lader voor een paar euro dan? Jij zet toch ook geen voeding van trust in je computer? Of in jouw geval aan je lappie ?

 

Het is gewoon bewezen dat in het geval van Apple, dat die goede beveiligingen hebben en dat vrijwel iedere imitatielader vrij kaal van binnen is en niet veilig. Bij andere merken durf ik dat niet te zeggen. Maar ongetwijfeld zullen merken als Nintendo, Google, Samsung, Huawei etc dit ook goed voor elkaar hebben.

Link to comment
Share on other sites

Bij de iPad en iPhone gebruik ik alleen de originele lader de telefoon laad ik  gewoon op als ik in bed lig.

Op de xtar vc2 heb ik ook een originele iPhone lader zitten deze zet ik altijd uit als ik naar bed ga,

waarom geen idee. De huistelefoon,tandenborstels,speelgoed,hoofdtelefoon enz enz blijft ook gewoon aan en op de lader liggen.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Hier gaat alles uit ‘snachts behalve de vriezer/koelkast en het ventilatie systeem (mag officieel zelfs niet uit te zetten zijn via een stekker)  Dat is gewoon omdat ik helemaal irritant word van stanby lichtjes.

Ook telefoons, ipads enz worden niet ‘snachts geladen, maar dat is meer omdat het gewoon niet goed is voor je batterij. En ik weet dat er tegenwoordig software matig vannalles is ingebouwd om slijtage te voorkomen maar ik vind het niet nodig. 

Ik laad ‘snachts ook geen damp batterijen op gewoon uit gewoonte. 

Maar uiteindelijk moet je er wel rekening mee houden dat alles waar lithium batterijen inzitten potentieel gevaarlijk zijn. Er zijn ondertussen al genoeg Gsm’s laptops E-bikes, tesla’s en bmw i8’s in brand gevlogen aan de lader. En je zou van die laaste toch echt wel zeggen dat het ding bom vol zit met veiligheden voor dat prijsje! ( pun intended) 

 

Link to comment
Share on other sites

@Dennis1992  Vervalsers intrigeren me bijzonder.Ik lees daar graag over.Men heeft nog steeds vertrouwen in Amazon.Maar het gaat niet alleen om vervalste elektrische dingetjes.Ik zag b.v. de docu¨sour grapes¨ over vervalste dure wijnen bij Sotheby´s  met prijzen van meerdere nullen achter de komma,allemaal fake,en geen fijnproever merkte het.Heerlijk vonden ze het,en een goede belegging.Het kwam aan het licht door een spelfout op een etiket,en toen was het al te laat.Er hangen ook veel valse schilderijen in musea en de deskundigen kunnen het niet ontdekken.Bitter pills op yt is ook een goeie,niet van echt te onderscheiden pillen.Gewoon bij de apotheek.En wij kunnen als eenvoudige consument een valse ontdekken?Valse Rolex klokjes ,de juwelier kan het vaak niet zien.Zo nauwkeurig is het gedaan .Zelfs niet als hij hem openmaakt.Ze kopen ook niet graag 2e hands in van dat merk..Geert Jan Janssen maakte ook een spelfout en belandde in de lik.Toen hij vrijgelaten werd heeft hij nog op verzoek een Monet´je voor de gevangenisdirecteur gemaakt.Nee...ik ben niet zo vol van vertrouwen.Watermerken,stempels,3d stickertjes.enzovoort.

Edited by richard-V
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@richard-V ik snap wat je bedoelt, maar ik ga er wel vrij zeker van uit dat de bekendere verkooppunten (mm, bcc, coolblue, amac dus met name) wel goed checken wat ze inkopen. Sterker nog, ik denk dat ze rechtstreeks bij het merk kopen (apple, samsung, belkin, google etc) Bij alie, amazon etc weetje bijna bij voorbaat al dat het sowieso fake is.

 

En waar hebben we t over. De meeste heb ik over van oude apparaten. Die belkins heb ik nu een jaar of 4, en gebruik t iedere dag. Die kosten zijn er allang uit. 

Edited by Dennis1992
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Interessant hoe iedereen het doet. Kennelijk is er amper verschil tussen mobiel of de mod/batterijen mod.

 

Hoe zit het met het laden zelf dan? Dampen jullie ze helemaal leeg voordat hij weer wordt geladen, of laad je ook tussentijds?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Ger84 helemaal leeg is niet goed met lithium-ion batterijen. Idealiter (voor de langste levensduur) is de lading tussen de 20 en 80 procent te houden. 

 

Echter met getrouwde paar batterijen laad ik ze altijd volledig vol in lader. En gebruik ze dan tot de 3.3 volt ongeveer afhankelijk van de cut-off van de mod.

 

Bij de pico's maakt het niet veel uit omdat die ik heb single battery is. Pico75. Ook die trek ik niet helemaal leeg, maar dat heeft ook te maken met het wattage waar ik op damp. (Ivm met te kunnen leveren ampère bij een legere accu)

 

Nu heb ik t allemaal wel over geregelde mods, bij mech's moet je helemaal goed gaan rekenen.

Edited by Dennis1992
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dampen is toch fun ofniet @balling? Volgens mij is het voor velen hier toch ook een soort speelgoed voor volwassenen (zie de term hobby iig regelmatig voorbij komen). 

 

Maar je begrijpt wel wat ik/men bedoeld met speelduur. Hadden we het laatst niet over de (on)zin van taalnazi's? ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Ger84 nee, want ik gebruik mods met verwisselbare batterijen. Dus (bijna) leeg is bij mij een kwestie van volle erin doen.

 

Die pod die ik sinds kort heb laad ik soms tussendoor wel. Ingebouwde batterij heeft die namelijk. Telefoon zelfde verhaal, die laad ik ook bij /op wanneer t uitkomt

 

De vopoo mini ken ik niet, vaak staat er wel bij wat t is. Mechanische mod kun je niets aan instellen en heeft geen beveiligingen. Daarnaast is die meer aan onderhoud onderhevig. Doordat die geen beveiligingen heeft moet je heel goed op letten wat je doet. Dus bv ook welke batterij, tot hoever trek je hem leeg, hoeveel ohm build, hoe snelle en lange hijsen achter elkaar etc etc. Niks voor mij, zijn ook maar weinig dampers die zoiets gebruiken.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...