Jump to content

Uwell Caliburn

tommie

Recommended Posts

Mijn allday damp device is nog steeds de SMOK Alien met daarop een Zeus X.

Hierin een dubbele aliencoil en de overheerlijke Sugar Lips van Boss Shots. 

Maar omdat ik best veel in de auto zit en veel op plekken ben waar een enorme wolk niet altijd gewenst is

(en ik niet continue blikken wil van wat is dat dan een wolk ?heb ik eens gekeken naar een wat een wat makkelijkere,

kleinere en minder complexe setup.

Ik heb me daarom eens verdiept in een POD systeem. Na verschillende reviews gelezen en bekeken te hebben

op YouTube werd het de Uwell Caliburn. Deze kwam goed uit verschillende reviews.

Graag geef ik hieronder mijn bevindingen over deze tank zodat (ook zeker geschikt voor starters!) jullie een NL ervaring hierover 

kunnen lezen, uiteraard met foto's. Have fun!

Verpakking:

Voor- en achterzijde met informatie

spacer.png  spacer.png

Inhoud

Een erg sjiek uitziende POD met een mooie finishing. Het is wat lastig te zien en ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk te laten zien.

Daarnaast een doosje met een extra POD, de handleiding (die erg uitgebreid is en los erboven op ligt) en de micro USB kabel.

spacer.png

Handleiding

Korte opmerking hierover, erg goede en duidelijke uitleg in NL. Los in het pakket (niet onder de seal van het doosje) zit een Duitse handleiding met verdere informatie.

Wanneer je Engels of Duits kan, moet je hiermee direct uit de voeten kunnen. 

spacer.png

Inhoud pakket

Hieronder de hele inhoud van het pakketje. Heel simpel en helemaal niet moeilijk. Hierdoor dus ook geschikt voor beginners!

spacer.png

De PEN

Hier heb ik de pen/pod vast en je ziet dat deze erg klein is. Naast de aan/uitknop (hij gaat aan en uit door er 5x op te klikken)

kan je hem ook activeren door eenvoudig een hijs te nemen. Doordat ik altijd DL damp is dit wel even wennen. De pen is niet geschikt voor DL

maar kom je net van een sigaret af dan is dit erg makkelijk (je hoeft niet telkens een knop in te drukken) en de trek lijkt best veel op een trek 

van een sigaret. Het apparaatje voelt erg stevig en degelijk aan en is erg, heel erg licht (rond de 34 gram met POD)

De afmetingen van de pen zijn: 110 x 21.2 x 11.6 mm. De pen heeft een ingebouwde accu van 520 Mah en hij vuurt op 14W. 

De coil in de POD heeft 1.4 Ohm maar ondanks de hogere weerstand en het lage wattage dampt ie wel goed.

Uiteraard bevat ie een 2ml tankje waardoor ie ook geschikt is voor NL (je mag hem importeren, de douane mag er niet moeilijk over doen).

spacer.png

De POD

in het kader van milieu vind ik dit niet echt een goede oplossing maar goed, makkelijk is het wel.

De POD bevat een 1.4 ohm coil en wickt goed. Ik damp op 80VG vloeistof en heb nog geen enkele

dry-hit gehad. Het verbruik is erg laag (helemaal in vergelijk met mijn Zeus X) en de smaak is erg goed

te noemen. De vul-opening zit onder het mondkapje en daar heb ik wel een puntje.

Dit kapje gaat er vrij lastig af en het was even zoeken hoe je deze eraf kan krijgen. Je moet er echt met 

de nagel achter om hem omhoog te wippen.

De POD zou een week of 2 mee moeten gaan en ik heb hem nu dagelijks bijna een week in gebruik en ik moet

zeggen dat de smaak nog steeds erg goed is! Ik verwacht dat die ook wel 2 week mee moet gaan, ondanks

dat ik een vrij hoge VG verhouding heb.

spacer.png

Kom je er echt niet uit dan is het erg duidelijk in de handleiding beschreven;

spacer.png

De POD van bovenaf gezien zonder de mondkap. Hier zie je links en rechts duidelijk de vulopening.

Je ziet dat je zowel uit een flesje of een spuitje makkelijk kan vullen. Doordat je aan één kant vult, 

gaat de lucht er aan de andere kant uit. Makkelijk te vullen dus. In het midden het gat voor de damp.

spacer.png

Hier zie je de onderzijde van de POD. Hij wordt in de pen vastgehouden met 2 kleine magneetjes.

Je 'klikt' hem in de pen en drukt hem iets aan zodat ie contact maakt. Heel simpel. 

spacer.png

Hier een zoom op de mondkap. Je ziet dat de 'driptip' wat vlakker is. Hierdoor is de trek erg vergelijkbaar met

een normale sigaret. Er is geen mogelijkheid om de airflow te regelen. 

spacer.png

Hier zie je de mondkap en de POD naast elkaar liggen. Eraf halen wat lastig maar daarna klikt de mondkap

er makkelijk en snel op.

spacer.png

De POD zit nu in de pen en aan de zijkant kan je zien hoeveel liquid er nog inzit. 

spacer.png

De laatste foto van de POD met de liquid erin. Je ziet dat -ondanks mijn dikke vloeistof- de bubbels goed 

zichtbaar zijn. Heb er geen dryhit tot nog toe mee gehad.

spacer.png

Hier nog een ingezoomde foto van de pen. Ondanks zijn 520 maH kwam ik er wel de hele dag mee uit.

Ik gebruik hem voornamelijk in de auto en hoefde hem ook niet snel na te vullen. Wanneer je hem activeert

dank brand het lampje groen bij een acculading tussen de 100 en 60%. Daaronder wordt ie blauw (60 en 30% accuvulling).

Daaronder wordt ie rood en als ie leeg is, knippert ie rood. Opladen kan makkelijk aan de onderzijde waar een 

micro USB aansluiting zit. Je kan de pen hiervoor makkelijk op de zijkant leggen; hij lekt niet.

spacer.png

CONCLUSIE

Vervangt het mijn dagelijkse setup? Nee, maar ik vind het een erg goede aanvulling voor in de situatie waar

een enorme dampwolk niet gewenst is of wanneer je beginner bent en makkelijk en snel klaar wilt zijn.

Ik gebruik hem in de auto en hoef hierdoor mijn raam niet open te zetten. Met de andere setup kan die

niet dichtblijven. 

Positieve punten:

- Prijs (zeker wanneer je hem vanuit China direct laat komen)

- Smaak (ondanks het relatief lage wattage en de hoge Ohm waarde vind ik de smaak opvallend goed)

- Dampproductie (je kan bijna onzichtbaar dampen, hij produceert niet veel meer damp dan een normale sigaret)

- Gewicht en gemak (geen zware dingen mee hoeven nemen, makkelijk en snel (niets opbouwen, simpel een POD omwisselen en klaar) 

- Het feit dat je hem niet rechtop hoeft te houden, ook in een tas lekt ie niet

- Ziet er erg goed uit, heel mooi uitziende PEN

- Een échte beginnerspen. Ik zou willen dat ik dit had toen ik begon ?, héél wat beter dan een simpel startsetje die je veel ziet!!

Negatieve (verbeter) punten:

- Eigenlijk maar één echte en dat is dat het even lastig is om het mondstuk van de POD te halen.

Heb je specifieke vragen? Stel ze! Ben ook erg benieuwd naar jullie reacties op deze review!!

• Like 8

Ik heb er ook een, vooral door reddit. Op reddit zijn mensen massaal fan van de caliburn. Dit is mijn eerste pod dus ik kan het niet echt vergelijken, maar ben dik tevreden over de caliburn. Smaak is erg goed en pods gaan erg lang mee. De vorige pod ging minstens een maand mee! 

Anyways, door nicsalt ben ik overgeswitched van subohm DL naar MTL, met dit kleine apparaatje. Scheelt enorm veel liquid verbruik en gedoe met vapes meenemen. 

@tommiegaat jouw caliburn ook af als je in de micro usb port blaast?

Edited by LeLas

Haha @LeLas, dat heb ik nog niet getest...

Ga ik later wel ff doen.

Edit: net getest en bij mij vuurt ie ook wanneer ik erin blaas! Vaag!

Het is ook mijn eerste pod, verder geen vergelijkingsmateriaal. Tot nog toe smaakt ie prima!

Edited by tommie

• 4 weeks later...

Mooie review @tommie, ik zit er aan te denken om deze te bestellen. Prijs is wel wat omhoog gegaan zie ik sinds de review. 20 eu bij ali en 27 in nederland. Denk dat ik hem maar in china ga bestellen met meteen wat extra pods. Wel bijzonder dat jij gewoon je hoge vg liquid er in kan gebruiken. Nog steeds geen dry hits gehad?

Update: o god, na een aantal youtube reviews gekeken te hebben, gaat het zo erg kriebelen dat ik serieus overweeg om hem gewoon in Nederland te bestellen en hier waarschijnlijk maar een keertje aan ga toe geven?. Bestel ik de podjes gewoon in china om alsnog 2,50 te besparen als de gierige nederlander die ik ben. Zag ook net vaping with vic een heel hoge vg liquid als een bezetene te chainvapen zonder dry hits dus daar heb ik al een antwoord op mijn eerdere vraag?

Edited by Thomaz

Hij is vandaag binnen gekomen en bevalt mij prima. Ben er meteen even mee langs moeders geweest en ik mag er ook een voor haar bestellen. Binnenkort even langs een vapeshop om smaakjes te testen aangezien ze niet echt weg is van mijn red astaire en heisenberg.

Ik heb inmiddels al ruim twee weken de Caliburn maar ben niet zo enthousiast over de pods. Dit kan door mijn onervarenheid komen maar ik zie de moeilijkheid er niet in. De pods gaan bij mij ongeveer 4 ml aan liquid mee en dan gaat het heisen steeds zwaarder en komt er een overstemmende verbrande smaak. Nieuwe pod en alles is weer correct voor een korte tijd. Is met 50/50 blacknote liquid. Ik ga het later proberen met de v line van blacknote.

Damp ik te snel, vul ik ze te veel in één keer of is er wat anders aan de hand... dat probeer ik uit te vogelen. Met het lichtje is er wel een lichtbruine aanslag te zien op de binnenkant van de coil.

Verder wel een super fijn apparaat!

Bijzonder podsysteem is het, heb deze vannacht ook besteld bij FT met wat reserve pod's erbij. Minder MTL is juist voor mezelf een voordeel ivm DL mee begonnen dit jaar, maar ik zal sowieso anders moeten gaan inhaleren. De belangrijkste reden van aanschaf voor mij is het stealth kunnen vapen voor de nicotine (salt) fix.

5 hours ago, JayDee said:

De belangrijkste reden van aanschaf voor mij is het stealth kunnen vapen voor de nicotine (salt) fix.

Daarvoor heeft Justfog de Minifit op de markt gebracht, stealth en nic fix, ik blaas de damp niet eens uit maar slik ze in ?

Edited by teddy

@Bojangles

Zoals eerder gezegd ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je liquid. Ik gebruik hem nu sinds dinsdag (echt veel meer dan van te voren gedacht), en ik gebruik nog steeds de eerste pod. Ikzelf gebruik red astaire met 12mg nic en 40%vg. Je zou dus eens een andere liquid kunnen proberen en anders voor lief nemen dat je vaak moet wisselen van pod.

@Bojangles

Ik heb ook problemen met de meeste pods. Heb van Uwell nieuwe pods gekregen. Deze pods kwamen uit een andere batch en deden het wel gewoon. Maar ik durf niet meer zo goed nieuwe te kopen. Heb 4 pakjes slechte pods gehad (kwamen allemaal uit dezelfde batch, gekocht in mei ) en op internet staat het vol met klachten over de Caliburn pods de laatste tijd..

Ik gebruik altijd dezelfde liquid (zelf gemengd met bijna geen aroma). Dus bij mij ligt het niet aan de liquid, aangezien de pods die ik van Uwell heb ontvangen geen problemen hadden. 

De 4 pods die bij de batterijen zaten (had er twee) waren ook perfect. Vandaar dat ik meteen 4 pakjes pods had gekocht. Weggegooid geld dus!

Ik had in de 4 pakjes pods voornamelijk lekkende pods, niet een paar druppels maar ze liepen gewoon leeg binnen een uur. Ook de gloednieuwe/ongebruikte pods. Sommige pods pasten niet.. sommige pods deden het na twee keer vullen niet meer. 

Reddit staat er ook vol mee. 

Ik wacht nu met smart op een ander podsysteem ? 

Oei, dat zijn mindere berichten @Seven. Wat vervelend dat dat maar liefst 4 keer gebeurd is. Dan zou ik er ook wel klaar mee zijn.. Je zegt ook dat je van uwel nieuwe pods heb gekregen. Dat vind ik dan wel weer netjes van hun maar dat waren dan zeker geen 4 pakjes? Wat zeiden ze er voor de rest over?

Zelf vind ik het een beetje jammer dat van de Caliburn (en vele andere pods trouwens) wordt gezegd dat hij prima geschikt is voor hoog vg. Mijn dochter en haar vriend hebben er beiden één, hij dampt er 30/70 in, zij 60/40. Hij is al aan zijn achtste pod ofzo, zij aan haar eerste..... Zegt mij genoeg. Beiden dampen mierzoete Liquids, dus daar ligt het niet aan.

De lekkende pods is natuurlijk een ander verhaal. Daar zou ik dan ook subiet mee terug naar de winkel. Tenzij je ze voordelig in China besteld hebt natuurlijk, dan heb je vrees ik weinig verhaal.

Edited by L33ntje

@ThomazInderdaad, dat waren geen 4 pakjes. Maar 1... helemaal uit China vanuit Uwell (vond het zelf zonde van de verzendkosten..). Ze zeiden dat ze andere pods hadden met harder plastic en dat ik die zou krijgen. Maar ik heb gewoon dezelfde soort pods ontvangen als die ik al had. Alleen dus uit een andere batch. Waarschijnlijk is het een quality control probleem.. vanwege de wisselende resultaten ? 

Ik heb er trouwens een maand over gedaan voor ze reageerden. Ze reageerden niet op mijn ‘klacht mail’. Toen een ‘interesse in Caliburn mail’ gestuurd. En daar reageerden ze binnen 24 uur op. Toen had ik hun aandacht en geklaagd over de pods. Ben dus niet enorm te spreken over de klantenservice.. waar ze zelf wel nogal over te spreken zijn op hun website ?

@L33ntje, ik damp 80/20 (vg/gedestilleerd water). Met de eerste 4 pods ging het geweldig, kon er mee kettingdampen zelfs! En ik deed 3 weken met de pods. Daarom kocht ik meteen 4 pakjes pods toen de eerste 2 pods al 3 weken meegingen, foutje... 

De winkel heeft niet meer gereageerd. Ik heb ze gewoon in Nederland gekocht, 60 euro voor 4 pakjes destijds ? 

De pods die ik van Uwell heb gekregen deden het ook perfect. Maar ik ben een beetje huiverig om weer nieuwe pods te kopen nu. Wel jammer, ik was afgelopen lente 3 weken lang super blij met de Caliburn, dus het is jammer dat sommige (batches?) pods zo belabberd zijn! Anders was het echt een toppertje!

• Thanks 1

Ik hoop maar dat dat pod probleem ondertussen is opgelost. We zijn immers een half jaar verder. Het zou mooi geweest zijn als ze die batch terug hadden teruggehaald en voortaan testen zouden doen met hun nieuwe batches. Dit is natuurlijk geen goede reclame. Mocht ik dezelfde ervaring krijgen als jij, zal ik dat ook in dit topic zetten maar tot die tijd geef ik de caliburn de voordeel van de twijfel. Wel bedankt voor het delen van jou helaas negatieve ervaring. Ik zal in iedergeval voorzichtig zijn met bestellen van een grote voorraad aan pods? @Seven

• Like 1

1 hour ago, Seven said:

De pods die ik van Uwell heb gekregen deden het ook perfect. Maar ik ben een beetje huiverig om weer nieuwe pods te kopen nu.

Misschien ff aan Uwell vragen hoe je de oude en de nieuwe batches kunt herkennen, zodat je de goede kunt kopen?

@Madman, hier in de buurt is geen winkel waar ze de pods voor de Caliburn verkopen. Dus ik ben afhankelijk van wat de magazijnmedewerker van een webshop inpakt.. Misschien probeer ik het toch nog maar een keer, in de hoop dat de oude voorraad op is en dat de pods nu wel goed zijn.

Ik zag trouwens een tutorial met foto’s op Reddit waar ze zo’n pod uit elkaar haalden om hem te recoilen. Daar schreven ze dat de pods nagenoeg niet geseald/afgedicht zijn. 

@Thomaz, dat lijkt me verstandig, geen grote voorraad pods kopen ? Ik laat het hier weten als ik nieuwe heb geprobeerd! Ik damp eigenlijk bijna niet meer (en roken ook niet hoor! Ben per ongeluk ook bijna gestopt met dampen..), maar het is wel fijn om iets achter de hand te hebben voor in nood situaties ? 

• Like 1

Het ligt bij mij echt aan de liquid, heb verder nooit lekkende pods of andere eigenaardigheden. Ik heb nu in èèn van de pods “normale” liquid in en die gaat al zeker 60 a 70 % van de 10ml mee zonder kwaliteitsverlies verlies. 

gisteravond Blacknote V line house in een nieuwe gedaan. 1 keer nagevuld en toen was de airflow en smaak weg. Ontzettend jammer want die zijn zo lekker. Ik krijg de indruk dat de pods met Blacknote v line minder lang mee gaan dan met de duurdere versies in de ronde verpakkingen. 

• 1 month later...

Een oud topic maar ik wil toch even vragen hoe het nu gaat met de caliburn pods?

Zelf heb ik een dag of 10 geleden er een overgenomen van een collega en zit nu al op de 3e pod.... Met de eerste pod ontzettend veel last van spitback 2e en 3e iets minder. Maar nu, dry hits! De ene na de andere, de 3e pod er gisteren in gezet en nu nog geen eens een tankje al dry hits. 

Ik heb werkelijk alles geprobeerd anders inhaleren verschillende liquids. Het blijft.. ik ben inmiddels helemaal klaar met dit systeem. 

Edited by Gogo

@Gogo, erg vervelend dat jij ook zulke problemen hebt met de pods! Ik wilde dit topic al updaten toevallig, dus doe het nu maar nadat ik jouw update van het topic in mijn mail zag.

Vorige week heb ik nieuwe pods besteld. Om te kijken of de problemen opgelost waren. Maar 3 van de 4 pods liepen direct leeg na het vullen (toen ze nog ongebruikt waren, en ze bleven lekken dus heb ze maar weggegooid) en 1 pod deed het niet. Ik heb een nieuw pakje gekregen van de winkel. Die komt als het goed is morgen met de postbode mee. 

Er zijn nieuwe pods, van de Caliburn koko. Ze zijn 1.2 OHM en hebben een rode base i.p.v. een zwarte en passen ook in de gewone Caliburn. Ik heb ze besteld en die komen ook morgen. Ik zal mijn bevindingen met jullie delen uiteraard. Hopelijk werken de koko pods beter. Ik damp niet veel meer dus het kan even duren voor ik het doosje met de Koko pods getest heb ?