vaper89 Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Gaat om 18650 batterijen half jaar tot jaar oud; batterijen gaven rond half vol aan en klapten tijdens het dampen naar "leeg" op twee verschillende mods. Is dit een teken dat de batterijen versleten zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Unknown Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 En doen ze dat telkens weer, dan zijn ze op of intern beschadigd zoals bij een auto accu ook 1 cel kapot kan gaan en vreemde storingen ontstaan. Gewón vervangen voor een nieuwe want zo duur zijn ze nu ook weer niet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaper89 Posted September 12, 2019 Author Share Posted September 12, 2019 @The Unknown gebeurde in korte tijd 1 x bij een dual mod en 1 x enkele cell mod. Gebruik ze nu niet meer want vertrouwde het niet. Dan ga ik ze vervangen. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Weet niet precies de melding, maar heb zelf ook bij die pico steeds sneller weak battery meldingen. Maar ik damp op 50 watt op een single battery mod, omdar die compact is. Kan volgens mij weinig kwaad, interne weerstand is goed. En daarnaast merk je als je weak battery meldingen krijgt dat je kan doordampen, maar de kracht neemt af. Dit is hoe ik er over denk he ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Ligt aan de hoeveelheid laadcycli, maar het zou heel goed kunnen dat ze versleten zijn. Dat betekent niet dat ze gevaarlijk zijn, ze gaan alleen wat minder lang mee.. Ik doe altijd elk jaar m'n batterijen vervangen, maar goed, dat ben ik.. Na een jaar merk ik dat ze wat sneller leeg zijn, maar nogmaals, dan zijn ze wel gewoon bruikbaar.. Wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Als ik ondervind dat een batterij het minder lang uithoud op een single mod dan houd ik die opzij voor in een dual mod te gebruiken. Na vier jaar dampen gebruik ik nog steeds enkele van de eerste batterijen die ik kocht. Ik heb er óók al veel afgevoerd hoor. Zelf uitmaken wat voor jouw aanvaardbaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 @Luc rafc - grappig, ik doe precies het omgekeerde ? Als batterijen sterk teruglopen in een dual mod, of erg ver uit elkaar gaan lopen, gebruik ik ze in de single mods :lol: 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel loves E6 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Als ik ondervind dat een batterij het minder lang uithoud op een single mod dan houd ik die opzij voor in een dual mod te gebruiken.Dat vind ik toch een beetje gek. Overal wordt geadviseerd om de batterijen voor dual mods te trouwen en altijd samen te blijven gebruiken, dat is beter voor de batterijen en ook veiliger. Ik zou het dus eerder andersom doen zoals L33ntje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 (edited) Waar een oude batterij bij de pico ophoudt halfverwege gaat hij bij de pioneer ipv D2 gewoon door tot hij helemaal leeg is.Een nieuwe batterijen gaat wel tot het eind mee in de pico.Zal wel aan de chip liggen. Edited September 13, 2019 by richard-V 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madman Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Moet je de laatste nieuwe firmware op je batterij flashen! ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts