DeParelVanHetZuiden Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Ik heb een lekkende pod in de Nautilus AIO gehad en nu komt er een beetje liquid uit de ventilatiegaten en langs de knopjes. Nu dacht ik maak hem open om hem schoon te maken maar geen idee hoe dat ding open kan. Iemand een idee?
Tamara Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 (edited) Volgens mij kan je de pod zelf niet openen, de AIO weet ik niet. Waarschijnlijk lekt(e) hij bij de coil, even uit elkaar schroeven, droogdeppen en weer vastdraaien. Hij kan nooit veel gelekt hebben toch? Even een paar keer droogdeppen en dan moet het wel weer goed zijn. Edited September 17, 2019 by Tamara 1
Jim Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Even @Camikease bij dit topic roepen, hij lijkt me iemand die weet hoe je die dingen uit elkaar kan halen. 1
DeParelVanHetZuiden Posted September 18, 2019 Author Posted September 18, 2019 Gaat echt om de AIO zelf. Ik vermoed ook dat de coil de oorzaak was want er zit nu een nieuwe in en de pod blijft droog. Hij zal inderdaad nooit heel veel gelekt hebben maar toch genoeg om er via de ventilatiegaatjes aan de onderkant van de AIO er uit te komen en zelfs langs de randjes om de vuurknop. Dep het nu steeds droog maar blijft een vettige bende opleveren. Kan geen schroefje of iets vinden dus het zal wellicht een kliksysteem zijn.
Camikease Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 Het gehele coilhuis.... goud,silver of zwart zit in de plastic (jouw kleur) omhulsel gedrukt of ze er lijm bij gebruikt hebben om hem op zijn plek te houden weet ik zo niet... dus voorzichtig uit elkaar halen... Ik heb het vermoeden dat de Klipjes die de tank los maken een dubbele funktie heeft... namelijk ook om het coil-huis op zijn plek te houden... Ik heb zelf mijn Nautilus AIO nog niet uit elkaar gehaald ondanks dat beide ontkoppelings pootjes zijn afgebroken.... (gebruik een stukje dik papier om de Pod te klemmen....) ik zou em zelf in een bakje met rijst zetten.... dan zakt de liquid naar beneden en door de vent-gaatjes naar buiten... heb een kort filmpje gevonden van iemand die botweg het mes erin gezet heeft... Zou ik persoonlijk niet zo doen, maar oke. t gaat ff om t zicht... Nu kun je in elk geval zien dat de liquid opzich weinig schade kan maken aan je batterij... of Electronica... De Electronica zit in het Coil-huis en zal behandeld zijn tegen lekkages. Ook gezien het feit dat je em nog steeds gebruiken kunt..... ik hoop dat je hier iets aan hebt... 1
DeParelVanHetZuiden Posted September 18, 2019 Author Posted September 18, 2019 Voordat ik hem ga proberen open te maken en daarbij misschien iets sloop ga ik eerst je tip met een bakje rijst proberen. Mocht dat niet helpen zien we wel verder.. Dat filmpje was ook het enige wat ik kon vinden maar die manier vond ik wat grof ? Bedankt! 1
Camikease Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 ik kijk nog wel ff verder.. kijken of iemand dit ding echt netjes uit elkaar gekregen heeft... niet alleen voor jou, maar ook voor mezelf.. ik weet dat soort dingen graag... 2
teddy Posted September 19, 2019 Posted September 19, 2019 Die van mij is gesneuveld tijdens de 1ste hittegolf, ong 4ml liquid is er doorgegaan, knipperde nog enkele keren en dan was het over en out. 1
DeParelVanHetZuiden Posted September 19, 2019 Author Posted September 19, 2019 @teddy Zonde...maar door een lekkende coil of door de pod zelf via de vulopening?
teddy Posted September 19, 2019 Posted September 19, 2019 Geen idee, tussen het podje en de mod was het nat over de hele oppervlakte om dit te kunnen zien. De liquid zat bij mij ook rond de on/off knop en wilde ook niet meer opladen, na een tijdje kwam de mod zelfs serieus warm tijdens het "opladen", dan heb ik maar verdere pogingen gestopt. De mogelijke oplossing met rijst heb ik ook geprobeerd voor 2 a 3 weken, loste niets op.
DeParelVanHetZuiden Posted September 20, 2019 Author Posted September 20, 2019 Nou ben benieuwd dan. Die van mij staat inmiddels in de rijst en zal het eind van het weekeind eens proberen en goed in de gaten houden.
Camikease Posted September 22, 2019 Posted September 22, 2019 On 19-9-2019 at 19:14, teddy said: Die van mij is gesneuveld tijdens de 1ste hittegolf Ennnn....... Natuurlijk heb je em al weggegooid ??
Recommended Posts