Pasha Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Goedenavond allen, Ik wil graag de ehpro cold steel ( single battery mod ) aanschaffen en gaan gebruiken met de 20700 of 21700 batterijen. Daarnaast heb ik de Mag grip van smok, Met 18650 vtc6 gaan ze niet echt lang mee als ik op 35watt damp. En daarnaast overweeg ik om een dual mod te kopen die ook 20700/21700 batterijen ondersteunen. Welke batterijen zijn geschikt hiervoor en is de soort merk ook echt van belang? En als lader heb ik de nitecore digicharger d2 maar die ondersteunt helaas geen 20700/21700 batterijen. Dus ik dacht aan de nitecore q2 niet echt te duur.. iemand enig ervaring ermee? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Goeieavond @Pasha, ik heb twee Nitecore D4's, volgens de specificaties kan de D4 ook geen 2*700 formaat laden, echter het gaat prima, tijdens de introductie van de D2 & D4 bestonden deze batterijen nog niet dus staan ze ook niet in de specificaties. Ik zou het eerst proberen alvorens een nieuwe lader aan te schaffen. Er zijn vele merken, ikelf zou gaan voor de Samsung T serie 21700 batterijen. Voor lange duur de 40T (aangezien je gereguleerd op 35watt dampt zou ik voor deze gaan) https://www.nkon.nl/rechargeable/21700-20700-size/samsung-inr21700-40t-4000mah-30a.html Mocht je meer power willen de 30T https://www.nkon.nl/rechargeable/21700-20700-size/samsung-inr21700-30t-3000mah-35a.html 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Toch is die vtc6 wel een van de betere keuzes als je op lagere wattages dampt. Zou ook kunnen dat ze wat versleten zijn. Als je single en dual 21700 mod gaat aanschaffen is het raadzaam de batterijen van die 2 mods gescheiden te houden. Welke 21700 best is hangt ook weer af op hoeveel watt je gaat dampen. De samsung 40T is een hele goede batterij maar ga je hogere wattages dampen is de 30T de betere keuze. Als je onder de 80 watt single of 160 watt dual blijft zou ik de 40T nemen. Bestel gelijk wat nieuwe vtc6jes mee en je bent er weer klaar voor. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted September 23, 2019 Author Share Posted September 23, 2019 @Sub-Ωhm Dat is wel een goede tip ja, ik zou het altijd eerst kunnen proberen of ze passen en werken. @Kurmit ik heb de vtc6 zowel als koppel en gescheiden. Ik ge ruik mij. Dual 18650 mods met plezier maar de ehpro cold steel 100 trok wel even mijn aandacht. Mijn single batterry mods gebruik ik vaak met mtl zo tussen de 10 en 25 watt.. maar ja soms valt mijn oog op een leuke mod en daar zou ik dan wel een rta op willen bouwen van 35 tor 45ohms. Ik vind de quad coils of twisted coils toch het lekkerste tussen 30 en 45 watt dampen. En met een single 18650 ben je er wel snel erdoorheen. Maar als een 21700 batterij net zo snel erdoorheen gaat heeft het misschien geen zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurmit Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Het helpt zeker wel , de vtc6 geeft 3000mah en de 40T heeft 4000 mah. Scheelt toch goede slok op een borrel. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeParelVanHetZuiden Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Zoals hierboven al aangegeven zou ik het eerst proberen met je D2 lader. Het lijkt of er 2 modellen van uitgebracht zijn waarbij de nieuwste iets ruimer zijn en je 21700 batterijen dus wel passen. Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad en m’n D2 eerst geprobeerd maar helaas ik had vermoedelijk een ouder model.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted September 23, 2019 Author Share Posted September 23, 2019 Welke oplader raden jullie eigenlijk aan? Ik hoef niet persé 4 batterijen tegelijkertijd te opladen want ik heb er al 1 waar 2 in kunnen maar soms komt het net niet uit lijkt het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeParelVanHetZuiden Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Ik ben zelf voor de Xtar X4 gegaan en erg tevreden over. Zag wel dat die nu tijdelijk niet leverbaar is via nkon. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 @Pasha ik dacht ook altijd dat een 2-slots lader voldoende was tot ik een 8-slots lader kocht, ik had m niet nodig maar ik ben jai haze fanboy en die heeft m altijd prominent op tafel staan, dus ik moest. Ideale van dat ding, ik heb zo'n 20 batterijen in dagelijkse roulatie en thuis nog wat AA en AAA celletjes voor in de automatische IKEA lampjes op de overloop, m'n lader heeft altijd plek! Ook heb ik een mod waar 4 cellen in gaan en ook al heb ik 2 setjes van 4 18650's die ik daarin gebruik, m'n lader heeft altijd nog plek voor 4 extra! Ben ik daarmee verwend? Ja natuurlijk maar terug naar een 2-slots zit er voor mij niet meer in, daar ben ik inmiddels te verwend voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OvergeefDave Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 @Pasha Ik ben zeer tevreden over de Opus BT-C3100. Veel opties. Zo tevreden zelf dat ik er een tweede in de verpakking heb moest de eerste het begeven. De eerste moet nu zo'n 2 jaar oud zijn, and still going strong. Daarvoor had ik een X-tar X2 (denk ik), maar de Opus heeft een boel opties buiten enkel laden en een range van laden van 0.2-2A. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teunh Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Ik kan je de gyrfalcon-88 aanraden. Echt een topper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted October 27, 2019 Author Share Posted October 27, 2019 Bedankt voor jullie reacties, de 21700 en 20700 passen net niet in mijn lader helaas, dus ik denk dat ik voor de Nitecore q4 ga...alleen jammer dat je de boel niet kan aflezen en hoelang het duurt voordat de batterijen zijn volgeladen Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 6 minutes ago, Pasha said: hoelang het duurt @Pasha als je zit te wachten tot de batterijen weer vol zijn dan heb je te weinig batterijen. Een paar in de mods en een paar opgeladen batterijen in een bewaardoosje om mee te nemen en de rest in een dispenser en een paar in de lader, dan hoef je nooit te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 4 hours ago, KeesB said: als je zit te wachten tot de batterijen weer vol zijn dan heb je te weinig batterijen. Ik heb batterijen genoeg en vind het toch wel fijn dat ik kan zien hoe lang ze nog(ongeveer) moeten. als ik bv ergens heen ga laat ik ze niet alleen in de oplader. Zie ik hoe lang ze nog moeten beslis ik of ik er even op wacht of dat ik ze halfvol eruit haal. mis natuurlijk een luxeprobleem maar toch.... hiervoor had ik alleen een blauw lampje wat wit werd bij vol. Dan is het toch gewoon eruit halen als ik weg ga terwijl ze misschien met een half uurtje vol hadden geweest 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted October 27, 2019 Author Share Posted October 27, 2019 @KeesB 4 losse vtc en 3 koppels dus dat zit wel goed subjectief gezien. Maar ik vind het gewoon prettiger als ik het kan inzien. Ik twijfel nog of ik de nitecore q4 of de ums4 wil halen. Het enige minpunt van de ums vind ik dat je het moet opladen met een usb kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 (edited) @Sebas ik schreef "als... dan.." en bedoelde natuurlijk dat wanneer je moet wachten op volle batterijen omdat je niets anders hebt, dan heb je er te weinig. Ik snap jouw probleem nog niet zo goed. Als je weg gaat dan haal je toch gewoon de batterijen uit de lader en stopt ze er terug in als je weer thuis komt? Ik laat ze er 's nachts gewoon in zitten en dan zijn ze 's morgens weer vol en berg ze op. Als ik 's morgens lege batterijen heb dan leg ik ze naast de lader en stop ze er pas in als ik thuis kom. Mijn lader heeft wel een display maar vertelt me niet hoe lang het laden nog gaat duren. Edited October 27, 2019 by KeesB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesB Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 1 minute ago, Pasha said: Ik twijfel nog Anders spaar je toch nog even verder en koop je een lader met display? Je kunt de batterijen ook nog ff in een mod opladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted October 27, 2019 Author Share Posted October 27, 2019 @KeesB Ja daar zit wat in, alleen dan valt mijn oog weer op iets anders hahaha. De ums4 heeft trouwens wel een schermpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 2 minutes ago, KeesB said: Ik snap jouw probleem nog niet zo goed. Als je weg gaat dan haal je toch gewoon de batterijen uit de lader en stopt ze er terug in als je weer thuis komt? Ik snap mijn problemen ook niet altijd maar dat is weer een ander verhaal ? dat is een tic van mezelf, 1 van de vele. Hahaha. Zodra ik een batterij in de oplader doe, wil ik de cyclus in 1x afmaken en niet halverwege eruit en dan later verder afmaken. En ja, dan ga ik nog liever een half uur later weg dan dat ik ze er eerder uit haal. Zo heb ik nog wel meer. De wekker bijvoorbeeld...mag niet op een 0 of 5 eindigen. Dus 07:03 mag. 07:05 niet. noem me gek, noem het een gebrek... sommige vinden me “bijzonder” maar ik functioneer verder normaal hoor. Hahaha 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted November 2, 2019 Author Share Posted November 2, 2019 Bedankt voor jullie adviezen! Gelijk 2x de Samsung INR21700-40T 4000mAh - 35A mee besteld. Werkt goed met mijn smok mag grip en ijoy capo.Nu nog wachten op mijn ehpro cold steel 100.Weten jullie nog een leuke single 21700 mod?Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeParelVanHetZuiden Posted November 2, 2019 Share Posted November 2, 2019 Heb er zelf 2 in gebruik: de Vaporesso Armour Pro en de Dovpo Topside (squonker). Beide fijne mods. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 @DeParelVanHetZuiden De armour pro staat ook nog op mijn verlanglijstje vooral omdat het een puff counter heeft. maar helaas heeft oom ali ze nog alleen in de kleur groen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeParelVanHetZuiden Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 @Pasha inderdaad op veel plekken weinig keuze. Heb hem zelf in Nederland gehaald maar dat is wel iets duurder natuurlijk. Misschien is een pico 21700 iets? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pasha Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 @DeParelVanHetZuiden Ik heb de ijoy capo, ook een leuk ding...maar ja noem me stom/gek..het is gewoon dat ik maar blijf kopen. Ben er eigenlijk wel klaar mee nu. Ik heb genoeg speeltjes verzameld, maar de armour pro staat nog op mijn verlanglijstje ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeParelVanHetZuiden Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 Herkenbaar dat blijven kopen ? zeg ook wel eens tegen mezelf dat ik genoeg heb maar dat lijkt tegen dovemansoren ? Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar in Nederland zie ik hem wel nog gewoon in bijv. zwart. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts