Jump to content

Club der Dampfer - Club Aroma Tabak

Pazmaster

Recommended Posts

Ik heb hieronder alles even samengevoegd om het overzichterlijk te maken, voor de mensen die het interessant vinden. Ik heb ook wat kleine aanpassingen gemaakt, zo is bijvoorbeeld  CdD 13 gestegen van een 7,5 naar een 8,5 omdat ik deze toch wel erg lekker begin te vinden (smaken veranderen soms) en CdD 30 gaat van een 7,5 naar een 8.

Ik heb alle aroma's gemixt op 2% met 50/50 VG/PG en 3 mg/ml nic.

Als eerste maar de CdD aroma’s die ik het lekkerst vind:

CdD 247 vind ik heel erg lekker. Deze komt in de buurt van halfzware shag, licht rokerig, niet te zoet en heeft ook een licht bittertje met in de verte een klein vleugje noten. Dit vind ik zelfs de lekkerste CdD tabaksaroma die ik geproefd heb en ik geef deze een 9. Dit wordt zeker een blijvertje

CdD 13 smaakt net als de 119 naar zware shag alleen is de 13 iets milder en heeft ook iets minder die asbaksmaak. Er komt meer dan genoeg damp af en heeft een goede, volle smaak. Ik vind 'm lekker! Krijgt van mij een 8,5

CdD 30 was een verassing voor me, een frisse tabaksmaak met een lichte smaak van kersen. Niet te overheersend maar wel duidelijk aanwezig. Normaal hou ik nooit zo van kersen maar deze combi vind ik verassend lekker. Deze  krijgt een 8 van mij.

CdD 14 heeft een vrij neutrale tabakssmaak, het doet me denken aan halfzware shag maar ook een beetje aan sigaretten. Ik proef niet al te veel zoetigheid, het draait hier echt om de tabak. Ik geef voor deze een 7,5

CdD243 heeft een volle tabakssmaak met een hint van noten. Erg lekker maar niet voor de hele dag, ik werd deze al vrij snel zat, maar voor tussendoor is deze prima. Wel een 7,5 van mij.

Dan gaan we naar de middenmoters, deze vind ik op zich wel te dampen maar ik zal deze zelf niet meer zo snel gaan gebruiken.

CdD 119 doet me denken aan zware shag. Goed van smaak, heeft ook een assmaak. Maar als ex-halfzware shag roker een beetje too much voor mij. Van mij krijgt ie een 7

CdD 158 heeft ook een milde tabaksmaak met een zoete nasmaak. De zoete nasmaak kan ik niet precies plaatsen maar deze is goed te doen. Een 7 van mij.

CdD 7 heeft een sigaretsmaak. Deze is niet zo zoet met aan het einde een licht bittertje, ik vond deze best lekker eigenlijk. Ik geef deze een 7.

CdD 16 is goed te doen, qua smaak lijkt deze erg op CdD 30. Een frisse tabakssmaak, alleen mist deze het vleugje kersen dat CdD 30 wel heeft (en die ik zo lekker vind). Maar wel een voldoende waard. Ik geef deze een 7

CdD 63 Is een kruidige tabakssmaak met aan het einde een bittertje. Ik vind 'm wel lekker maar ook behoorlijk droog. Iets te drinken erna is wel nodig. ik geef 'm een 7

CdD 2 lijkt een beetje op nr 4 maar heeft een minder zoete nasmaak en gaat meer richting halfzware shag. Ik vind dat persoonlijk wel iets lekkerder, ik rookte voorheen dan ook altijd halfzware shag. Een 7 van mij

CdD 8 Is een wat pittigere tabakssmaak, er staat bij de omschrijving dat het een houtachtige smaak heeft en daar kan ik me wel in vinden. Heeft ook een klein beetje een as-smaak. Soms vind ik 'm lekker, soms iets minder, maar dat zal wel aan mij liggen. Wel een voldoende, 6,5 van mij.

CdD 4 lijkt op een (Camel?) sigaret maar heeft nog wel een zoete nasmaak die niet bij een sigaret hoort. Deze komt wel dicht in de buurt van een sigaret, jammer van de zoete nasmaak. Ik geef `m een 6

CdD 35 Lijkt op CdD 8, houtachtig en een assmaakje, maar is iets milder. Deze geef ik een 6

Als laatste de smaakjes die ik het minst lekker vind, deze zal ik absoluut niet meer gaan gebruiken.

CdD 150 doet me denken aan milde tabak, maar met een zoete nasmaak van zompige donuts, ik vind 'm niet zo heel erg lekker. 5 van mij

CdD 19 smaakt een beetje hetzelfde als nr 150 maar is wat milder. Een milde tabaksmaak (halfzware shag?) met een zoete nasmaak die me aan een zompige donut doet denken, ik vind deze niet lekker. Deze krijgt van mij geen voldoende, een magere 5, net als CdD 150

CdD 246 vond ik echt niet lekker, en staat bij mij dan ook op de laatste plaats. Bij deze proef ik bij het uitademen een smaak van gekookte melk! Jakkie! Niet mijn smaak, ik geef deze een 4

Dit zijn alle smaakjes die ik destijds bij savevape kon bestellen. Er zijn er natuurlijk nog meer, zodra ik die kan bestellen zal ik ook die aan deze lijst toevoegen.

Edited by Pazmaster
  • Like 2
  • Thanks 3

• 6 months later...