Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Afgelopen week kwam mijn moeder na een bezoek bij de buurvrouw terug met het verhaal dat ze dubbel zag. Dit is een teken van een tia en/of infarct en heb in spoed alles laten vallen en ben met haar naar het ziekenhuis gegaan. Ze rookt al haar hele leven. Na onderzoeken  van een hele dag erna weet men niet zeker of het een tia was maar wordt er uit voorzorg voortaan bloedverdunners voorgeschreven, verder moet ze absoluut stoppen met roken aldus de arts, begrijpelijk. 

Nu wil ze graag een vape-pen oid als hulp om te stoppen. Ik heb haar aangeboden die te regelen met liquids van 0 nicotine. Ik heb me daar zelf alleen nog niet goed in verdiept.

Ik denk dat het beste is:

- Klein van model, liefste pen of stick

- Cardridge/atomizer die ik/wij zelf kunnen vullen met liquid naar keuze (10ml flesjes 50/50 0mg nic).

- Beetje kwaliteit, geen lekken, makkelijk laden en vullen, mijn moeder is 70+ dus gebruiksgemak is belangrijk.

Iemand tips of ervaringen? Hoor het graag ?

Edited by Ger84
Posted (edited)

@Empi dat wil ze zelf graag, haar wens. Heb nic besproken en afbouwen, maar ik heb haar gezegd dat alles kan ?

Edited by Ger84
  • Like 1
Posted

Misschien hier  enkele filmpjes van bekijken? Altijd eerlijke commentaar, geen verkoper die zo maar gelijk wat aanbeveelt. ?

Hopelijk vindt je iets wat je moeder in alle veiligheid kan gebruiken.

Posted

Snap ik @Moppersmurf, maar daar gaat het mij in deze vraag niet om. Als ze 0 niks vindt regel ik wel wat anders of pakt ze wat van mij. Ik zoek vooral een heel toegankelijk device waarbij cois/pods niet te duur zijn, wel goed. Wat erin gaat.... Dat zij als 'ouderwetse' moeder vapen al wil oppaken nu ik dat doe is al een gewin. Ik zoek vooral de hardware waar de rest wel in kan.

Posted

Wanneer is een moeder 'ouderwets' vraag ik mij dan gelijk af..... en hoop dat je niet alleen op leeftijd doelt..... want er zijn hier nogal wat 'oudjes' ?
Maar eh mijn dochter heeft ook niets met al dat zware geschut en vermaakt zich kostelijk met een justfog q16. Maar ik ken er ook van mijn leeftijd en ouder die daar ook voor gaan, ondanks dat er echt wel iets anders te verzinnen zou zijn..... en dan hebben ze ook nog gekozen voor die hele lichtroze..... Ik hoef er niet mee te lopen gelukkig.

• Like 2
Posted

@Ger84 Heb nog een justfoq q16 liggen die je zo voor noppes op kan halen.

De justfoq q16 is makkelijk te vullen maar hou je op ze kop en draai je het bovenstuk ervan om vervolgens te vullen. Zijn simpelere dampers op de markt. Het is een zwart kleurige dus als ik je daarmee kan helpen dan doe ik dat graag. Als ik me niet vergis wonen we beide in provincie utrecht en aangezien je voor je werk het hele land door rijd dacht ik misschien is het een optie die mogelijk wel bevalt.

Nog 3 coils van 1.6ohm liggen en voor de q16 hebben ze ook nog 1.2ohm coils. Geschikt voor 50/50 liquids.

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Ja is ook een lastige term @Quidam, wellicht digibeet, geen puf en niet ervaren met zelf googlen en een pc om te gaan....

Maar melaats of gek ook niet, de oude wijsheid die ze heeft klopt vaak ?

Ze gaan niet meer met de digitale wereld mee, kijken vooral tv en dus propaganda.... En weten inmiddels dat dat ook niet alrijd tof is, maar toch indirect.... 

Lastig uit te leggen wellicht.

Posted

@Ger84dat is een mooi aanbod wat je hebt van huisregels, om te beginnen zijn die q16 echt handig. 

Hier kan ze mooi mee leren dampen. Overstappen op een squonker met quad coil rda kan altijd nog als ze daar behoefte aan krijgt. 

Posted

@Ger84 Mijn dochter is een digibeet en daar ben ik heel vaak een soort van persoonlijke helpdesk voor geweest als er voor haar gevoel van alles fout ging op een PC dus, die snap ik wel. Zij wilde ook niets uitzoeken maar zij wilde niet van die apparaten die haar man en ik hebben, dus zijn wij eerst met z'n 2en in overleg gegaan en denkende aan haar  hebben wij haar uiteindelijk een afbeelding plaatje/afbeelding laten zien van die q16.....Die vond zij er prachtig uitzien.... en lekker klein. ?

• Like 1
Posted

Of je neemt een minifit, of misschien een paar. Met een aantal pods erbij kan ze ook naar hartelust smaakjes wisselen over de dag. Goedkoop en makkelijk. En ik zou, als het mijn moeder was ws gewoon wel nic erin doen.

Posted

Over de justfog:

Het "nadeel" is het vullen van de justfog Q16 of Q16C.

Als je de clearomizer eraf gedraaid hebt, dan is het haast niet te vemijden dat de coil wat liquid "knoeit"

Het losdraaien van de clearomizer om te vullen heeft ook wat handigheid nodig, zodat je niet het onderste gedeelte (met de luchttoevoer) ook losdraait

Ook het vullen moet redelijk zorgvuldig, omdat je zomaar iets teveel in het tankje doet en dat gaat dan rechtstreeks de "schoorsteen" in

Dit is geen ontmoediging van het gebruik van de justfog, want persoonlijk vind ik het nog steeds het beste apparaat om te stoppen met roken. Na bijna 2 jaar rookvrij gebruik ik de justfog nog steeds dagelijks

Ik wil je wijzen op de nieuwe justfog namelijk de justfog Q16 pro

Deze kan je van boven vullen en heeft dus niet alle door mij beschreven nadelen. Het "nadeel" van deze pro is dat de vulgaatjes erg klein zijn en het voor je moeder wellicht handig zou zijn om deze met een naaldflesje te vullen

Je kan een justfog Q16 pro clearomizer bijvoorbeeld hier los bestellen, en deze past dan op de "mod" van huisregels

• Like 1
Posted

Kom ik ff met wat out of the box opties

LostVape Orion pod system (vergt waarschijnlijk jouw hulp aan moeders, zoals de meeste dampers bij ouderen)

- Orion DNA Go

- Orion Q

- Orion DNA Go plus (verwisselbare coils)

- Orion Q plus (verwisselbare coils)

Of zoals hierboven al aangegeven de Justfog minifit pod, klein, goedkoop, kwalitatief sterk, geen instellingen.

Simpeler in gebruik komt ie niet.

Minifit is sowieso een aanrader om te kijken of het dampen überhaupt iets voor haar is.

• Like 1
Posted

Wellicht is de caliburn van uwel iets voor je moeder. Ik ga hem binnenkort ook voor mijn moeder bestellen. Klein handzaam dingetje met autodraw en 4 pods voor 13 euro. Is volgens mij het favoriete podsysteem van zo'n beetje alle youtube reviewers en ik ben er zelf ook tevreden mee. De smaak is ook veel beter dan die van de q16, daarmee proef ik niks.

• Thanks 1