Jump to content

DOVPO Blotto RTA

tommie

Recommended Posts

Via verschillende reviews op YouTube las ik dat deze tank erg goed gewaardeerd werd.

Ik wilde voor mijn Zeus X ook wel weer eens een update ontvangen.

Hij werd namelijk omschreven als dé dripper met tank eronder waarbij de smaak echt enorm goed moest zijn!

Daarom begin september -via de preview- deze RTA besteld.

Verpakking:

spacer.png

spacer.png

Onder de tank zit nog een vakje waar de glaasjes en het zakje met de accessoires inliggen

spacer.png

Mooi stevig verpakt in het doosje kwam de tank aan. De tank wordt geleverd met 3 (!) vervangende glaasjes;

2 glazen (één 2ml , één 6ml (bubbelglas) en één 6ml (utem materiaal).

De tank en accessoires zitten zo stevig verpakt dat alles zonder enige beschadiging aangekomen is.

Inhoud:

spacer.png

Zoals je ziet zitten er veel onderdelen bij de RTA. Een handleiding, een controlekaart, een bijzondere

bieropener (wat ook een coil tool is). De tank is namelijk samen met Vaping Bogan gemaakt en die 

zal vast gek op bier zijn. Wanneer je namelijk goed naar de tank kijkt zie je boven en onder een patroon 

van een bierdopje. Grappig ontwerp!

Handleiding

spacer.png

Airflow

Goed, genoeg over de verpakking en de meegeleverde items! Deze RTA zou zo'n goede airflow hebben en

doordat de airflow zowel van onder de coil, de zijkant van de coil én schuin boven de coil komt zou de smaak

ongeëvenaard zijn! Daarom hieronder enkele foto's van het builddeck.

Hieronder zie je de airflow die inderdaad vanaf de zijkant en schuin boven de coil komt. Onder het schroefdraad van

de schoorsteen zie je de grote wick kanalen en de airflow regeling. De airflow is aan te passen door aan de ring te draaien.

Ik gebruik echter altijd de volledige airflow, dus helemaal open.

spacer.png

Hieronder zie je het buiddeck van boven gezien. WOW, wat een bult lucht komt hier naar binnen!

Het deck is relatief klein waardoor 3mm brede coils al best lastig zijn te plaatsen. 2.5mm past het beste.

Ik heb hem met 3mm coils (staggered Alien) opgebouwd en de coils zitten hierdoor best dicht tegen de rand aan.

(voetjes geknipt op 4mm). Dit beperkt wel enigszins de airflow. Kleinere coils gebruiken, wanneer je nog meer airflow wilt.

Schroefjes om de coils vast te zetten, schroefdraad, bouwkwaliteit; TOP. Dit zie je duidelijk op de onderstaande foto.

Daarnaast is het deck helemaal schoon en direct te gebruiken. Aan de boven- en onderzijde de grote wicking kanalen.

De tank is erg makkelijk te wicken. In de tijd dat ik 'm nu gebruik geen lekkages gehad.

spacer.png

De onderzijde van de tank met verstelbare centerpin. De tank kan hierdoor helemaal uit elkaar gehaald

worden wanneer je hem wilt reinigen.

spacer.png

Ik heb de tank opgebouwd met de glazen bubble tank en hieronder zie je de enorme vulgaten.

Dripper-style openingen waar je makkelijk flesjes, naalden of andere (brede) dingen als vulling kan 

gebruiken.

spacer.png

spacer.png

Het builddeck met de coils

Hier zie je duidelijk de coils zitten in het builddeck. Ik heb de foto's vanuit verschillende hoeken genomen

zodat je ook de airflowgaten dicht bij de coils kan zien.

Het past met 3mm coils allemaal goed maar 2.5mm geeft denk ik meer airflow.

De smaak is echter enorm goed! daar zo meer over!

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Schoorsteen

Dan nog even een foto van de schoorsteen. Op de foto's van het builddeck zie je de schroefdraad zitten

waar deze schoorsteen opgeschroeft wordt. Het past allemaal prima, ik heb nog nooit meegemaakt dat de coils 

de schoorsteen raakten. Daarnaast is de ruimte niet té groot wat een vermindering in smaak met zich mee zou brengen.

spacer.png

Driptip

Als laatste de driptip. Deze is bij deze tank uniek en fantastisch mooi!

Het is een 810 die makkelijk verwijderd kan worden maar waar een soort van zwart randje om het onderste

deel zit. Zo zie je niet de gele utem-kleur van de hele driptip. Daarnaast zie je op de onderstaande foto ook

het idee van het bierdopje.

spacer.png

spacer.png

Conclusies

Verwacht dat met deze review wel een goed beeld van de tank gevormd kan worden.

Nu de voor- en eventuele nadelen, beginnend met met de nadelen;

nadelen:

- de tank is vrij lastig uit elkaar te halen.

Je kan bijvoorbeeld niet alleen het builddeck eruit halen zonder het glas eraf te halen

- Door te grote coils te gebruiken beperk je de airflow

- Dorst; deze tank heeft écht dorst; de liquid vliegt erdoor, zeker in dual coil is het verbuik vrij hoog.

- Iets lekkage onderin bij de luchtinvoer. (condens, geen liquid)

Ik had dit liever net als bij de Zeus X gezien, bovenin onder de vul-opening zodat je lekkage beperkt.

De tank is makkelijk te wicken waardoor hij niet snel lekt maar een ander ontwerp had dit kunnen oplossen.

- Een dripper is ook makkelijk te herwicken, zodat je snel andere smaakjes kan proberen.

Dat lukt bij deze tank niet. Hij kan niet losgehaald worden zonder het glaasje eraf te halen!

voordelen:

- Smaak; ongeëvenaard goed! Ik heb nog geen dripper gebruikt maar de smaak bij deze tank is echt heel erg goed

Dit komt echt door de diverse luchtinvoer in het builddeck.

Ik proefde met mijn Sugar Lips echt een veel diepere smaak tov. alle andere tanks die ik gehad heb.

- Dampproductie; enorm. Ramen moeten weer open in de auto ?

- Meegeleverde items; super. Zo kan je hem met een 2ml als een 6ml opbouwen. 

Daarnaast worden voldoende schroefjes en rubber ringen meegeleverd.

- Bouwkwaliteit; top!

Aanrader?

Is deze tank een aanrader? Ik vind voor een beginner deze tank te lastig op te bouwen maar voor een iets 

gevorderde damper is dit dé tank die de RTA kan vervangen. Ik zeg kan omdat de online reviews deze tank 

loven om de smaak en dat is 100% waar. Echter makkelijk katoen wisselen gaat niet.

Vervangt deze mijn huidige nr. 1 tank; de Zeus X?

Nee maar hij wordt wel samen met deze gebruikt met dezelfde liquid. 

Beiden echt top-tanks!

Vragen? Vragen!

• Like 9

Ik heb het build deck er al een paar keer uit gehaald en het glas met liquid laten zitten, geen probleem.

Ik maakte zelf twee coils van 24g rvs316 en damp nu TC op 190C

Smaak is top! Supertankje.

• Like 1
  • Thanks 1

• 2 weeks later...

Nu heb ik toch een probleem met de Blotto. Het rubber in de top cap lijkt opgezweld en de cap gaat er niet meer op. Misschien lukt het morgen weer want ik heb de ring er nu ff uit liggen. Dit probleem had ik ook al met de profile unity waar ook een platte ring in de top cap zit. Dat lijkt nu opgelost met een nieuwe ring die ik maakte maar voor de Blotto is dat niet zo eenvoudig.

Wat ik er van geleerd heb: niks meer kopen waar zo'n afdichting in zit.

Mocht de ring er morgen weer in passen, dan kan ik de Blotto toch niet mee nemen want wie weet gaat het halverwege de dag weer mis. Dus alleen nog geschikt voor thuis.

• 1 month later...
On 5-12-2019 at 12:55, Starrie said:

Mijne lekt

De mijne heeft nog nooit gelekt. Misschien ben je een o-ring verloren.

Ik heb er net een single coil in gezet. Wel een vette fused stapel staggerd enz, nu 0,18 Ohm, lekker op TC dampen. De laatste tijd ben ik alleen maar aan het TC dampen. Zo krijg ik geen dry hits maar gewoon geen damp meer als de tank leeg is.

De volgende keer zal ik de pootjes wel iets langer knippen want nu met 5 mm raakt het bijna de bodem.

• 4 weeks later...

Woahhh wat een smaak met deze RTA, dit is echt van een andere dimensie! Dual coil build met quad clapton ID 3 mm op 0.11Ω samen. 70W met 6 mg/ml NicSalt, we zijn weer eens ouderwets high :-P
Ik heb geen probleem met het (bubble)glas dat los komt na opendraaien, dat is misschien na de opmerking van Mike Vapes (zie YT) hierover aangepast. 2x ID 3 mm vd coil past prima op het deck. Nu even op de single 21700 Jackaroo gedampt, de dual 18650 Dovpo Topside is onderweg, dat wordt een prima huwelijk ?

• Like 1
  • Haha 1

3 minutes ago, JayDee said:

glas dat los komt

Ja dat dacht ik ook, het blijft wel zitten. En dan ineens gaat het toch een keer mis. Dan is er wat liquid tussen de o-ring gekomen of zoiets.

Soms lukt het om het voorzichtig weg te zetten en te builden en het terug te zetten maar geen garantie dat het de volgende keer weer lukt.

• Like 1

Bij mij gaat het rubber in de topcap zwellen en dan gaat de cap er erg moeilijk op. En af. En dan moet ik oppassen dat ik de tank niet uit elkaar draai als ik de topcap verwijder.

Ik heb het al met andere tankjes ook gehad dat de o-ringen zwellen en dan vervang ik ze en spoel de andere ringen goed uit in heet water en laat ze drogen en dan zijn ze weer ok.

Het rubber van de Blotto topcap kan ik niet vervangen want ik heb geen reserve.

Het ligt gewoon aan het materiaal, siliconenrubber. Ik heb daar al meer over gelezen, dat de rubbers zwellen. Bij de vandy vape kylin net zo en die lui wilden niet erg helpen. Ik moest het rubber er maar zelf met een pincet weer in pielen, werd er gezegd. Ik heb maar andere rubbers gemaakt om het probleem op te lossen. Misschien heb ik Dovpo ook wel benaderd en geen reactie gekregen. Misschien kwam dat omdat ik toen heel China had geblokkeerd in de mailserver :-)

Het was niet met de Kylin bedenk ik nu, maar met de wotofo profile unity! Ik had wotofo benaderd via facebook. Ik wilde dat ook voor Dovpo proberen maar ik kon zo snel geen pagina vinden waarvan ik zeker wist dat het van Dovpo is.

• 3 months later...

Vandaag heb ik maar zelf een nieuw rubber gemaakt voor in de topcap want dovpoecig reageert niet.

Ik moest twee ringen maken van 2 mm en van 1,5 mm siliconenrubber.

1k0.jpg1k0.jpg1k0.jpg

En zo is het weer goed! De kap gaat er weer normaal op, zonder hard naar beneden drukken.

Hopelijk zwellen deze ringen eens niet op.

• Like 1

• 7 months later...

Ik heb mijn Blotto Mini RTA inmiddels al een tijdje, maar bij veel builds die ik bouw vind ik de smaak toch echt tegenvallen. Ik gebruik vaak een single coil, met firebolt cotton, ik zorg dat de coil mooi gecentreerd in de airflow zit, ik pluis de cotton niet meer uit aangezien er dan te weinig van in zit en de tank gaat lekken.

Ik heb misschien ook niet bepaald de beste eliquids gekocht, die vallen allemaal wat tegen. Maar ik heb ook een test gedaan met 5050 juice die ik ook in mijn Zenith tank doe, en ik moest helaas constateren dat er bij de zenith tank op 17 watt bijna net zoveel smaak kwam als bij de Blotto.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Er zou toch een enorm verschil in de smaakbeleving moeten zijn ten opzichte van een mtl tankje op laag wattage?

Edited by Nice n geeky

Heb even gegoogled, misschien niet de goede zoektermen gebruikt, maar als ik 4mm coil of 4mm clapton zoek dan vind ik helemaal niets behalve een paar Amerikaanse sites die ze aanbieden. Waar koop je die dingen?

Heb trouwens nu deze gebouwd, zeker niet perfect maar de smaak is nu wel stukken beter! 

20201123_134544.jpg

20201123_133648.jpg

20201123_133637.jpg

Edited by Nice n geeky