SP013 Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 (edited) Freemax Twister-kit Hallo dampers ?, Vandaag heb ik een review voor je voor de Freemax Twister Kit die mij door Freemax is toegestuurd voor deze review. Deze beoordeling is 100% eerlijk en is door niemand anders dan mij en mijn longen beïnvloed ? De Twister-kit is een kit die de Twister 80W-mod en FIreluke 2 Mesh SubOhm-tank bevat. De reden dat de mod 'Twister' wordt genoemd, is omdat hij dol is op draaien, aan de onderkant van de mod is een draaimechanisme ingebouwd waarmee je tussen 5 en 80 watt kunt draaien, wanneer je na elke 5 watt draait, zal het mechanisme klikken op zijn plaats. Het wattage niveau is leesbaar door een klein venster op de basis. De Fireluke 2 is een ‘opgewaardeerde’ versie van de originele Fireluke van Freemax. Het werd uitgebracht met een nieuwe reeks gaasspoelen waar we later in deze review op terugkomen. Een leuk ding is dat de kit wordt geleverd in 13 verschillende kleuren, 6 graffiti-edities en 7 metalen edities: Verpakking en inhoud De kit wordt geleverd in een hoofddoos die bij het openen is verdeeld in twee kleinere dozen, in een van de dozen zit de Twister Mod en in de andere de Fireluke 2-tank. De exacte inhoud: • Freemax Twister 80W VW Mod * 1 st • Fireluke 2 Tank 5 ml (TX2 Mesh Coil 0.2ohm 40-80W geïnstalleerd) * 1 st • Extra TX1 Mesh Coil 0,15ohm 40-90W * 1 st • Extra bubbelglas van 5 ml * 1 st • O-ring reserves* 1 st • USB-oplader * 1 st • Gebruiksaanwijzing * 1pc • Garantiekaart * 1 st • Waarschuwingskaart * 1 st De TPD-editie heeft exact dezelfde inhoud, alleen heeft de tank een inhoud van 2 ml. De Twister mod Hier zijn enkele specificaties van de Twister Mod van de officiële website van Freemax: Mijn ervaring met deze mod is over het algemeen zeer aangenaam, hij voelt goed in de handen, het is niet te dun of te dik, en het heeft een goed gewicht. De draairing aan de onderkant om wattage aan te passen voelt prettig aan, de ribbels maken het gemakkelijker om te draaien en het is zeer goed op de mod gemonteerd, ook is het klikken bij elke 5 watt een fijne functie. Het is ook mogelijk om tussen de 5 watt klik te dampen, bijvoorbeeld 42-43 watt, maar je weet op de twister nooit exact hoeveel watt eruit komt. Het is eenvoudig te bedienen, de standaard 5 klik aan en uit, het gaat vrijwel direct branden en het LED-licht is helder genoeg om het zelfs in direct zonlicht te zien. Ook is de knop lekker ‘klikkerig’ en valt hij niet te veel op, ook geen rare rammel geluiden. Een ding dat ik jammer vind aan deze mod is de batterijcapaciteit, 2300 mAh is gewoon te weinig bij regelmatig gebruik van het apparaat bij hogere wattage, als ik regelmatig damp gaat hij niet de hele dag mee. Het ondersteunt ook geen snelladen, dus het opladen van 0 tot 100% duurt ongeveer 1 uur en 45 minuten tot 2 uur. Zeer jammer, maar geen reden hem niet aan te schaffen, vooral omdat ik verschillende apparaten gebruik, maar ik wou dat Freemax dit anders had gedaan, en als ze ooit van plan zouden zijn om een Twister V2 uit te brengen, zijn dat de twee punten die de belangrijkste aandacht nodig hebben, omdat het Twister-concept en de mod geweldig zijn. Ik heb de mod ook gebruikt met sommige van mijn andere tanks, evenals sub ohm als MTL-tanks, en het werkt ook prima voor andere tanks. De Fireluke 2 Mesh-tank: Laten we beginnen met enkele specificaties van de Freemax-website: Ik ben dol op het eenvoudige ontwerp van de tank, geen gekke functies, alleen degene die we nodig hebben om een goede ervaring te hebben. Hij is gemakkelijk te vullen, schuif het gewoon open en vul, de vulopening is ook groot genoeg en er is een klein luchtgat toegevoegd aan de andere kant van de tank om het vullen te vergemakkelijken. De tank heeft een speciale rode puntmarkering om precies aan te geven waar hij open moet worden geschoven, heel fijn. De airflow heeft ook vergelijkbare ribbels als de twister mod, waardoor hij gemakkelijk te openen of sluiten is. Er is een kleine stop ingebouwd in de bodem van de tank die ervoor zorgt dat je de airflow niet te ver draait. Door de airflow kun je heel luchtig of meer beperkt dampen. Ik hield persoonlijk van beide coils in de set met de airflow half open, gaf mij de beste smaak en damp. Het is mogelijk om de hele tank uit elkaar te halen voor degenen die hun tanks grondig willen reinigen, je kunt de basis eenvoudig draaien door de airflow in tegengestelde richting te draaien, ook hier maken de ribbels het gemakkelijker om de basis los te schroeven. Ik moest het glas een keer vervangen omdat ik door mijn fout mijn tank liet vallen terwijl ik hem schoonmaakte, en hij brak. De O-ringen zitten erg strak tegen het glas, de basis en het bovenste deel dat het vrij moeilijk was om het glas eraf te halen om het te vervangen, heb uiteindelijk een hamer gepakt om het al gebroken glas eraf te hameren. De tank heeft veel coilopties, voor ieder wat wils, er zijn 11 verschillende coils om te proberen. 5 van die coils zijn hetzelfde als werden gebruikt in de originele Fireluke en 6 van hen zijn de nieuwe Tea Fiber-coils die werden uitgebracht samen met de Fireluke 2. In de set zitten 2 van de nieuwe coils, de TX1 - single mesh en TX2 - Dual mesh. Het vervangen van de coils is eenvoudig, draai gewoon aan de basis en vervang de coil. Het is geen goed idee om de coil te vervangen wanneer de tank nog wat vloeistof erin heeft, omdat deze uit het mondstuk of de bodem zal stromen, maar ja, soms verbranden onze coils en zijn we gedwongen helaas. Het beste deel van deze tank is de prestaties, de smaak op de TX1 en TX2 zijn van topklasse en de dampproductie is uitstekend. Naar mijn mening een echte smaakhemel! Ik damp ongeveer anderhalve week op elke coil en ze zijn niet verbrand, en de smaak is nog steeds uitstekend. Van die twee coils wint de TX2 van de TX1, niet vanwege de smaak-, trek- of dampproductie. De TX1-spoel coil een beetje een probleem met kettingdampen, vanwege het grote oppervlak van de coil wordt deze te warm en de oververhittingsbeveiliging van de mod treedt na 6-7 achtereenvolgende hijzen in werking, zelfs wanneer rond 55 watt wordt gedampt. Ook voelen de tank en de basis op dat moment heet aan. Een ander groot verschil is het geluid dat uit de airflow komt, de TX1 is veel luider dan de TX2. MAAR toch is de TX1 qua smaak en damp een heerlijke coil. De 810 mondstuk is vervangbaar, maar ik voelde de behoefte niet omdat ik de mondstuk die op de tank zit fijn genoeg vond. Conclusie Veel plezier gehad met deze kit, deze biedt een grote keuze aan coils en stelt je in staat om andere soorten tanks, MTL-tanks, DTL-tanks, RTA's, RDA's, enzovoort te gebruiken. De unieke draaiende basis om wattage aan te passen is een uitstekende functie. De kit is eenvoudig te gebruiken en gemakkelijk te begrijpen, niets ingewikkelds. Qua ontwerp past het allemaal, ribbels op de draaiende basis, ribbels op de airflow, ribbels op de bovenste dop en zelfs ribbels op de coils. Met 11 verschillende kleurvarianten zijn er voor iedereen opties. De Fireluke 2 en Twister Mod zien er samen gewoon uit als een mooi en goed apparaat. SMAAK, SMAAK EN SMAAK, de coils zijn geweldig, en elke inademing is echt soepel en puur, heerlijk. Niet onder de indruk van een specifieke coil? Er is keuze uit nog eens 10 andere op de markt. Nadeel van deze kit is zeker de batterijcapaciteit en het gebrek aan snelladen, iets dat hopelijk in de toekomst zal worden verbeterd. Dit apparaat is voor degenen die van pen-achtige apparaten houden, iets dat niet te complex is, maar nog steeds veel smaak en damp levert. Het is een goed startpunt voor diegenen die geïnteresseerd zijn in Sub ohm dampen maar dat niet echt hebben geprobeerd, of voor de verzamelaars, omdat het een vrij uniek apparaat is. Bedankt voor het lezen van mijn review! Edited October 22, 2019 by SP013 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazmaster Posted October 22, 2019 Share Posted October 22, 2019 Leuke review 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SP013 Posted October 22, 2019 Author Share Posted October 22, 2019 Dankjewel :) Ben pas net nieuw op dit forum, maar vind het leuk om op verschillende forums reviews te schrijven :) Er zal meer komen in de nabije toekomst :)! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts