Jump to content

Vaporesso PodStick review

SP013

Recommended Posts

Een hele goede dag allemaal,

Daar ben ik weer met een volgende review, dit keer de Vaporesso PodStick kit.

De PodStick is een pod die er uitziet als een stick, vandaar dan denk ik ook de naam ‘PodStick’

DSC-1152.jpg

Hij is beschikbaar in verschillende kleuren, 6 om exact te zijn; zilver, zwart, blauw, goud, ‘phantom’ en ‘splashed’. Ikzelf heb de ‘splashed’ versie, ook al ben ik meer van de egale kleuren vind ik deze wel mooi.

Wat zit er in de doos?

1x PodStick Mod

2x Pods – CCEL 1.3Ohm (keramisch) en Meshed 0.6Ohm

1x Flesje voor het makkelijker vullen

1x USB kabel

1x Garantiekaart

1x Gebruiksaanwijzing

in-the-box.jpg

Welke kenmerken heeft deze PodStick?

·         ‘PTF’ vul systeem (makkelijk vullen)

·         Gepatenteerde CCELL pod(1.3Ω , 9w-12.5w)

·         Meshed Pod (0.6Ω , 17w-22w)

·         3 power modes

·         Batterijcapaciteit indicatie, 5 niveaus

·         OMNI BOARD MINI

Specificaties (van de Vaporesso website)

specifications.jpg

2019-10-30-18-22-15-Window.png

Mijn ervaring met de PodStick

Het eerste dat me opviel toen ik PodStick uit de doos haalde was het gewicht en het design, het is echt een licht ding, en het design is simpel, maar mooi. Ook is hij vrij klein, niet zo klein als de JUUL.

In gebruik is hij zeer makkelijk, en het feit dat je tussen verschillende wattage niveaus kan kiezen is een groot voordeel. De algemene 5 klikken aan/uit en 3 klikken om tussen de verschillende niveaus te wisselen. De PodStick is geactiveerd door middel van de knop, dus geen automatische activatie wat voor mij geen probleem is aangezien ik graag alles onder controle heb, controlfreak ?

Fijn is ook dat de PodStick bij elke keer dampen laat zien hoeveel % de batterij nog heeft (ongeveer), er zitten 5 kleine lampjes op, elk lampje staat voor 20%. Branden 5 lampjes betekent het dat hij nog tussen de 80-100% capaciteit heeft, 4 lampjes 60-80% enzovoorts. Altijd handig om te zien wanneer het bijna tijd is hem op de laden.

Het opladen van 0% naar 100% duurt ongeveer 50 tot 60 minuten. Met de CCELL lukt het over het algemeen makkelijk om de hele dag te kunnen dampen zonder op te laden, zelfs op het hoogte niveau (12.5w), met de MESHED pod niet, die haalt het bijna tot de einde van de dag.

De LED lampjes op de PodStick zijn vrij scherp, dus ook in de volle zon kan je de lampjes goed zien.

device.jpg

Wat ik het meest fijn vind aan deze PodStick is de vulmethode van de pods. Simpelweg de pod openschuiven en de veergedrukte vulopening naar beneden duwen en vullen maar. Vaporesso heeft ook een flesje inbegrepen in de kit, deze heeft een wat harder uiteinde en maakt het makkelijker om te vullen, maar met mijn andere flesjes was het ook geen probleem.

De pods zelf klikken zeer goed in de PodStick en rammelen niet of vallen er niet zelfstandig uit.

Ook heb ik geen lekproblemen gehad met deze pods.

De eerste pod die ik heb uitgeprobeerd was de 1.3ohm CCELL, deze pod is bedoeld voor een goede MTL ervaring. Om eerlijk te zijn was ik vrij verrast door deze pod, hij dampt echt heerlijk. De airflow en driptip zijn ideaal voor een lekkere MTL ervaring. Het voelt qua airflow en driptip een beetje als een klassieke sigaret. De smaak is ook vrij goed voor een pod.

pods.jpg

Daarna was de MESHED pod aan de beurt, en het was meteen een heel andere ervaring dan de CCELL. Ik weet niet wat de bedoeling van Vaporesso was met deze pod, is hij voor MTL of DTL? Voor mij persoonlijke is de luchttoevoer te veel voor MTL en te weinig voor DTL. Voor mensen die een luchtige MTL fijn vinden is het prima, maar voor mij persoonlijk niet. De smaak is wat beter dan de CCELL maar de algemene ervaring is gewoon minder door die luchttoevoer. Ook is de driptip te smal voor DTL.

Dat is eigenlijk voor mij ook het enige nadeel van deze kit, de pods hebben geen mogelijk de airflow aan te passen. De CCELL voor mij is goed, maar de MESHED niet. Als Vaporesso slim is zouden ze een pod uitbrengen met de mogelijkheid de airflow aan te passen, dan zou de MESHED waarschijnlijk ook beter zijn dan de CCELL.

Het goede nieuws voor Vaporesso is dat ze dit ook kunnen doen zonder aanpassing aan de PodStick mod.

Mijn conclusie

Met een beetje goede marketing van Vaporesso denk ik dat deze PodStick een succes kan zijn in de huidige markt, vooral met het oog op mensen die nu nog roken en willen overstappen.

De kit is een goed startpunt voor diegene die nu nog roken en de CCELL is een zeer goede pod voor rokers, hij is namelijk vrij gelijk aan het roken van een sigaret als het om de luchttoevoer en driptip grootte gaat.

Het is een kit zonder al te veel problemen, hij is zeer simpel in gebruik.

Ik hoop wel dat Vaporesso door zal gaan met het uitbrengen van meer pod-opties, bijvoorbeeld een pod die de mogelijkheid heeft de airflow aan te passen, of misschien een pod met een weerstand tussen de huideige 2 in, bijvoorbeeld 1.0 Ohm.

Bedankt voor het lezen van mijn review, en een fijne dampdag gewenst!

Sjoerd

Edited by SP013
  • Like 5

Goede review van deze Vapresso...

Als je niet tevreden bent over de coil mogelijkheden... dan haal je de gebruikte Pods toch uitelkaar en zet er je eigen draad in..

pods-2.jpg.aff820d626d9ccae3b885eb49f7503a3.jpg

bij de rechte Pijl zie je de Tab zitten van de Metalen plaat die de Pod hecht aan de magneten in de Pod...

dezelfde tab zit ook aan de voorkant.. die kun je indrukken (of gedeeltelijk wegsnijden) en met een beetje wrichen zal die plaat loskomen,

waardoor je bij de coil base kunt komen die in de Pod gedrukt zit.. deze kun je er uit halen eenmaal de metalen bodem eraf is...

ook kun je bij de 2e schuine pijl met de ronde kont zien dat de coil-draad eronderuit komt.. dat houd in dat je de kontakt punten eruit kunt halen...

nieuwe coil met de gewenste 1 Ohm erin terug schuiven.. wick erin.. kontakt puntjes niet vergeten terug te plaatsen op t moment dat je de coil op

zijn plek hebt zitten.... maak ook een Spaced coil, want t Coil-Base materiaal is plastic en vervormt of verbrand zodra je de coil verhit zonder

verkoeling (liquid) - ze huist wel in een metalen buis, dus ook alleen het re-wicken is mogelijk - of je maakt er een Horizontale coil van....

- dan het geheel in omgekeerde volgorde terug bouwen.. en klaar voor gebruik..

Overigens kun je op dezelfde wijze ook de 1,3 Ohm CCELL reinigen en de Mesh-Coil is ook te reinigen, cq te re-wicken, dan de coil-base dus niet uit elkaar halen...

de Coil afspoelen onder een hete kraan of in de UltraSoon ermee.. en daarna weer terug in elkaar zetten....

Edited by Camikease
  • Like 1