Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik vind het een schrale opkomst na 2 maanden aankondigen en uitnodigen. Zeker voor zo'n groot land met zoveel vapers.

Posted (edited)

Tsja als je maar 10 vrije dagen per jaar krijgt en je moet 3000 km rijden in een auto die 1:4 rijd..... :gek

Edited by Vaper69
  • Like 3
Posted

Ik vond het een prachtige opkomst. In Nederland mag je blij zijn als je vijf man op de been krijgt, en dat is inclusief de vier organisatoren.....

Het lijkt ook veel makkelijker dan het is, even een vrije dag regelen om een takke-eind rijden voor een demonstratie. Ik zou het, hoe graag ik ook zou willen, vermoedelijk niet voor elkaar krijgen. 

Bovendien zie je bij heel veel demonstraties vooral (heel) jonge mensen, die verder geen dagbesteding hebben waar hun inkomen van afhankelijk is. De gemiddelde leeftijd lag hier duidelijk boven de dertig. Of het gaat om beroepsgerelateerde demonstraties waarbij mensen onder werktijd kunnen demonstreren. Daar kun je dit natuurlijk niet mee vergelijken.

• Like 3
Posted

Dat is volgens mij ook het gevolg van het digitale tijdperk waarin we nu leven @L33ntje. Tegenwoordig spuien de mensen hun gal op allerlei social media en is de noodzaak om de straat op te gaan om gehoord te worden veel minder. Je klimt in je toetsenbord, gaat even tekeer en dan ben je het kwijt. Daarna geen behoefte meer om nog de straat op te gaan. Wat dat betreft vind ik de bevolking in de westerse landen heel erg tam geworden als je het vergelijkt met de jaren 70 en 80. 

Toen hoorde je nogal eens de kreet "religion is the opium of the masses" die religion kan je nu vervangen voor internet....

Posted

Mooie demonstratie. Ik heb trouwens de indruk dat de bereidheid om te demonstreren wel toeneemt. Laatst had ik het op mijn werk over de demonstraties waar ik aan deelneem. Zei een collega: ‘het is wel een bepaald soort mensen, dat dat doet’ . Huh?

• Like 2
Posted
5 hours ago, PetraO said:

Laatst had ik het op mijn werk over de demonstraties waar ik aan deelneem. Zei een collega: ‘het is wel een bepaald soort mensen, dat dat doet’ . Huh?

Heb je nog gevraagd wat soort mensen dat dan zijn? Ik ben wel nieuwsgierig neer het antwoord, kan me er niets bij voorstellen namelijk...