Jump to content

Dovpo Topside Single Lite

Kostenko

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Enige dagen geleden heb ik de Dovpo Topside Single Lite binnengekregen direct via de store van Dovpo.

Het design sprak mij aan en gezien mijn ervaringen met de Dovpo Topside Single en Dual versies was mijn interesse snel gewekt.

Helaas had ik een foutje gemaakt bij het bestellen van de Kit aangezien de Variant RDA er niet bij zat en ik dus later zag dat er 2 versies van de Kit verkrijgbaar zijn.

Zodoende dus een Hellvape Dead Rabbit SQ gekocht voor deze setup.

dovpo-topsitekit1.jpgdovpo-lite.jpg

dovpo.topsidekit2.jpg

Kit versie;

1x Dovpo Topside Single Lite

1x Batterij cover 

1x Batterij huls voor het plaatsen van de 18650 batterij

1x MicroUSA kabel voor het opladen wat volgens mij iedereen via een aparte lader doet.

1x setje Squonk verbindingspin 2 extra bijgeleverd. 

1x schroevendraaiertje

2x inbus sleuteltje

Dovpo Topside Single Lite Specificaties;

Materiaal: Polycarbonaat

Afmeting: 97.5mm x 58.0mm x 28.2mm

Power: 5.0W - 90W

Temperatuur: 100-315 graden

Display: 0.96" Oled

Input Voltage: 3.2v - 4.2v

Output Voltage: 0.8v - 8.5v

Resistance: 0.08ohm - 3.50ohm

Dovpo Topside Single Lite Functies;

Power

Voltage

Temp NI

Temp TI

Temp SS

TCR

Stats

Exit

Dus dezelfde menu structuur als ook de chipset van de Dovpo Topside Single en Dual versies.

dovpo.topside.front.jpgdovpo.topside.full.jpg

Op de foto rechts zie je de squonk verbindingspin waar rubber omheen zit en dus verwijderd moet worden als je hem zonder squonk optie wil gebruiken.

De pin is gemakkelijk te verwijderen en ook makkelijk kwijt te raken en wellicht dat Dovpo hierom ook 2 extra pins heeft meegeleverd.

dovpo.topside.parts.jpgdovpo.topside.topview.jpg

Zwarte schroefjes.

Dovpo heeft er eindelijk voor gekozen om de zilveren schroefjes bovenop de mod te vervangen voor zwarte exemplaren.

Helaas niet het geval bij de voorkant van de mod.

Schroefdop squonk bottle

Tevens is er een andere schroefdop ontworpen voor het afsluiten van de squonk bottle.

Ook is de squonk bottle niet zo gemakkelijk te verwijderen als bij de Single en Dual versies.

Batterijcovers

De batterijcovers zijn voorzien van 3 sterke magneten om het geheel goed te sluiten.

dovpo.topside.up.jpg

Vulopening;

Hierboven is hopenlijk goed te zien dat de vulopening van de squonk bottle iets schuin zit waardoor je moet opletten met vullen.

dovpo.topside.lite.gewicht.jpgdovpo.topside.drip.jpg

Gewicht;

In dit geval gemeten met eliquid in de squonk bottle op de linker foto en in beide gevallen met Hellvape Dead Rabbit SQ RDA

dovpo.topside.small.jpg

Design;

Hierboven is goed te zien hoe compact het model is zonder de squonk bottle batterijcover.

Te gebruiken als Dripper of met RTA al is het vermogen max 90w

dovpo.topside.setup.jpg

Eliquid squonk bottle is te verwijderen door 4 schroefjes los te schroeven.

dovpo-topside-lite-top.jpgdovpo-topside-lite-top2.jpg

Setup;

Single Clapton 0.22ohm op 75w

dovpo-topside-lite-3.jpg

Ervaring;

Ik heb de Dovpo Topside Single lite nog maar een aantal dagen in gebruik en toch moet ik zeggen dat de bouw kwaliteit uitstekend is van deze mod.

Standaard heb ik een 21700 batterij erin zitten en desondanks nog steeds een zeer lichte mod en voelt prettig aan.

Qua Polycarbonaat bouwmaterialen is het nog maar te bezien of dit een val kan weerstaan aangezien het simpelweg geen aluminium is.

Uitnemen van de Squonk bottle gaat niet eenvoudig zoals bij de voorgaande Single en Dual versies want er moet geschroefd worden.

De werking van deze mod is precies gelijk aan de Single en Dual versies en bevalt goed omdat het simpel en duidelijk is.

Ook hoor je geen ratel als de batterij geplaatst is, alles zit stevig en solide in elkaar.

dovpo-topsides.jpg

Conclusie; 

+ Dovpo heeft in samenwerking met The Vapor Chronicles een squonker gepresenteerd die veelzijdiger is dan zijn voorgangers.

+ Bouw kwaliteit is uitstekend

+ Chipset is hetzelfde als voorgangers en werkt perfect

+ Lekkere lichte mod

+ Te gebruiken voor zowel Squonk, RTA als Drip

+ Magneten op de batterijcovers zijn heel sterk

+ Batterij ventilatie aan de voorkant van de mod

+ Prijs

- Polycarbonaat kan kwetsbaar zijn

- Squonk Bottle niet gemakkelijk te verwijderen

- Squonk bottle vulopening iets schuin

- Squonk verbindingspin moet goed ingedraaid zijn

Slot;

Wellicht hebben jullie doorgehad dat ik vaak schrijf over de Dovpo "Single" Lite en dit terwijl er nog geen info is over een eventuele Dual lite.

Mijn vermoeden is dat er zeker een Dovpo Topside Dual lite zou kunnen komen aangezien er vele fans zijn van de Dovpo Topside Dual omdat deze simpelweg meer vermogen en batterij levensduur heeft.

Wel denk ik dat het ontwerp verbeterd kan worden en dan bedoel ik met name een gemakkelijk uitneembare squonk bottle.

Ook is dan de vraag of de nieuwe chipset gebruikt kan worden zoals in de Dovpo Topside Dual Carbon versie.

Een Dual Lite versie met polycarbonaat/rubber/aluminium incl. water en stof protectie zou hoge ogen gooien in de huidige markt.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de Dovpo Topsides en qua service doet het bedrijf over het algemeen ook zijn best om je te helpen.

Hopelijk hebben jullie genoten van deze review.

Edited by Kostenko
  • Like 6
  • Thanks 1

• 3 weeks later...

Na enige weken in gebruik te hebben valt mij op dat de squonk bottle vaak last heeft van luchtbellen en in mijn geval dus minder goed squonkt.

Het flesje blijft in sommige gevallen ingedrukt en zodoende valt er weinig te squonken.

Oplossing is dan om even de schroefdop iets los te draaien waardoor het euvel verdwijnt.

Je systeem eens uitspoelen met warm water kan helpen.

Er zit een terugslagklep achter het gedeelte waar je die nippel moet indraaien, na verloop van tijd zal door de VG die klep wat vast komen te zitten en dus je flesje vacuum trekken.

Een gans flesje met warm water door het systeem squonken zou de oplossing kunnen zijn.

• Like 1